![]() |
Moeder verbied wiet roken
Hallo. Ik rook al een tijdje wiet en me moeder vond het altijd wel goed zolang ik het eerlijk vertelde. Dat deed ik dus ook altijd maar ik doe het rond de 4/5 keer per week. (Meestal met vrienden na het werk) alleen me moeder vind het teveel worden en wilt dat ik niet meer door de week rook en alleen in het weekend. Ik ben het hier zelf niet mee eens omdat ik de volgende dag nog gewoon helemaal helder ben en goed functioneer. Ik vind het gewoon relaxed om als ik klaar ben met werk te ontspannen met vrienden. Ik doe het niet thuis dus me moeder heeft er zelf geen last van. Alleen ik weet dus niet precies hoe ik dat niet uitleggen aan me moeder.
Kort samengevat: ik wil graag me moeder overtuigen dat ik ermee om kan gaan en de volgende dag gewoon op tijd op me werk ben. |
Tja, je bent 18 dus in principe zou je kunnen zeggen: Dikke doei ma ik bepaal dat zelf wel.
|
Hoe zit het met je VeVa opleiding?
Het lijkt me verstandig om te stoppen met blowen ivm je opleiding. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geen tattoo's. Geen wiet en drugs (hier weten ze niks van af). Zolang ik onder hun dak leef hebben zij het voor het zeggen. Gelukkig heb ik wel meer dan genoeg vrijheid (18 jaar trouwens). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kan dan wel zo zijn dat jij in hun huis woont, maar wat jij doet buitenshuis gaat hun niks aan.
Je bent 18, hebt de vrijheid te kiezen en als je ouders je daar voor het huis uit willen trappen dan is dat fucking kinderachtig. Zolang hun er geen last van hebben toch? Misschien kun je dat eens als argument gebruiken. |
Citaat:
|
Ik wil niet de wijze neus uithangen hoor, maar je moeder heeft wel een punt. Zoveel wiet roken hoeft niet je dagelijkse routine te verstoren, hoewel ik dat betwijfel, maar voor de lange termijn heeft het zeker gevolgen voor je gezondheid.
|
Citaat:
|
Ga vloggen en laat haar die filmpjes zien, als je er niet beïnvloed door wordt dan zou dat geen probleem zijn.
Houd een dagboek bij. Krijg in ieder geval bewijs dat je er mee door kan gaan. |
Wat zou ik haar dan op die filmpjes moeten laten zien?
|
De grootste nadeel van wiet roken (vindt ik) is dat je niet meer droomt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |