Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Ik zoek een programma waarop ik games ken maken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=191666)

GpMaStEr 20-08-2002 18:51

Ik zoek een programma waarop ik games ken maken

ehj mensen ik wil graag een beetje mooie game maken maar ik weet geen programma ik wil het liefst een beetje professioneel programma maar ik weet niet hoe ik daar aan ken komen.

alvast bedankt

dd666 20-08-2002 19:01

Met Flash ken je games makuh...
Maar een gave 3D-shooter zal dat nooit worden...

michie 20-08-2002 19:06

Met Game Maker , een freeware programmaatje. Dit is een niet te moeilijk programma, waarmee je simpele en iets moeilijker, al vrij uitgebreide games kan maken. Met Flash gaat het ook.

DEChengst 20-08-2002 19:22

c compiler :p

-Desecrator

McMotion 20-08-2002 19:50

ik zou voor C++ of Java gaan... C++ heeft als voordeel dat je er meer mee kunt en dat je een veel betere performance hebt, en Java heeft als voordeel dat je het bijna overal wel kan draaien.. onder windows, linux, mac, eventueel een nieuwe wasmachine, als er maar een java interpreter inzit

maar ik maak uit je post op dat je nog geen ervaring hebt met programmeertalen... misschien is het dan een idee om eens te zoeken naar visual basic of delphi

pietdepiet 20-08-2002 21:05

Citaat:

McMotion schreef:
ik zou voor C++ of Java gaan... C++ heeft als voordeel dat je er meer mee kunt en dat je een veel betere performance hebt, en Java heeft als voordeel dat je het bijna overal wel kan draaien.. onder windows, linux, mac, eventueel een nieuwe wasmachine, als er maar een java interpreter inzit

maar ik maak uit je post op dat je nog geen ervaring hebt met programmeertalen... misschien is het dan een idee om eens te zoeken naar visual basic of delphi

Pascal is ook een goed begin vind ik

McMotion 21-08-2002 00:02

Citaat:

pietdepiet schreef:
Pascal is ook een goed begin vind ik
dat zeg ik, delphi ;) tenminste.. is erop gebaseerd alleen dan nog meer... object georienteerd enzo, en dat is een groot voordeel bij games

Refro 21-08-2002 08:21

ik vind het nog steeds erg grappig om te lezen dat mensen menen dat programma's gemaakt kunnen worden in applicaties alla word en dat zo elk 16 jarig jochie een leuk spel ala quake 3 kan maken.

software engineering is echt een kunst net als schilderen en boetseren en het kost heel veel tijd en doorzettings vermogen om hier echt goed in te worden. Zelf ben ik afgestudeerd informaticus en begin het nu pas een beetje te leren (al ben ik er al meer als 6 jaar mee bezig) dus sterkte ermee en als je het echt wil doorzetten leer je dan maar C(++) daar heb je dan het meeste aan

Lethalis 21-08-2002 08:29

Citaat:

Refro schreef:
ik vind het nog steeds erg grappig om te lezen dat mensen menen dat programma's gemaakt kunnen worden in applicaties alla word en dat zo elk 16 jarig jochie een leuk spel ala quake 3 kan maken.
Ja idd, ik moet er ook altijd om lachen :)

Ik programmeer al sinds mijn 10e levensjaar en nu nog waag ik het niet om aan zoiets als een 3D engine te beginnen. Die dingen zijn gewoon eindeloos complex en vergen een hoop inzicht en geduld het allemaal te doorgronden.

GoodforNothing 21-08-2002 13:23

Citaat:

GpMaStEr schreef:
ehj mensen ik wil graag een beetje mooie game maken maar ik weet geen programma ik wil het liefst een beetje professioneel programma maar ik weet niet hoe ik daar aan ken komen.

alvast bedankt

www.clickteam.com The Games Factory... kun je hier downloaden Je kunt hiermee platform based spellen maken..

Of als je mooie 3d spellen wilt maken zou ik het volgende nemen!
3D Games Studio A5 Proffesional ! Het programmeren is C++ based

N00dles 21-08-2002 17:59

Begin maar met FirstBasic ;)

Oh en overigens heb ik zelf nauwelijks ervaring met programmeren :P Boeit me namelijk niet zoveel, heb ik gemerkt na het klooien met basic :) Het grafische werk bevalt me veel beter (3d modeleren, skinning enzo)

L@CuTu$ 21-08-2002 20:24

Citaat:

Desecrator schreef:
c compiler :p

-Desecrator

Toch wel gcc ? want die is Free.

Ach C met OpenGL :)

OF !!! je doet 't zoals ik het zouw doen , je start emacs maakt/zoekt 'n leuke minor mode voor je favo assembly set en spelen maar ! ;) (in dat geval hoop ik niet dat je x86 gebruikt ;) waarvan ik zeker weet dat het antwoord ja is)

iig lijken me geen van die 2 geschikt voor deze persoon zo een Non-free bloated Programma als Gamemaker of weet ik niet wat zal wel geschikter zijn.

En nee Emacs is niet Bloated nog smerig nog onbruikbaar , EN het is beschikbaar op ieder GNU systeem ;) <- auto reactie op desecrator commentaar.

Voor je met het commentaar over emacs komt remember GNU is not UNIX.

Lethalis 21-08-2002 20:31

Citaat:

L@CuTu$ schreef:
En nee Emacs is niet Bloated nog smerig nog onbruikbaar , EN het is beschikbaar op ieder GNU systeem ;) <- auto reactie op desecrator commentaar.
vi rulez :p

RenT 22-08-2002 13:28

kZou toch s naar de Div Games Studio kijken, daar kan je als 16jarige nog mee uit de voeten, een beetje, ofso... :)

MilieuGaatVoor 22-08-2002 22:34

ik zou maar lekker met gamemaker beginnen zoals michie zei, voor beginners (zo klink je wel te oordelen aan je vraag maar ik kan me vergissen) heel goed. ik gebruik het ook :) maar ik hou me veeel meer bezig met html/css/js en niet met spelletjes maken dus ik heb me er nooit erg in verdiept..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.