Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Kletsen-over-Kleding-topic (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1917662)

Seuren 01-06-2016 21:09

Kletsen-over-Kleding-topic

Vertel hier alles over kleding: Waar koop jij je kleding? Wat zijn jouw kleuren? Heb je een dure smaak of ben je juist een
koopjesjager? Volg je een bepaalde stijl? Heb je een inspiratiebron of stijlicoon? Etc. Leuk en gezellig doei groetjes van Søren

Holland Oates 01-06-2016 21:20

Ik koop mijn kleren overal en nergens. Altijd koopjes, want een hoop geld betalen voor kleren is onzin. M'n kleuren zijn zwart, grijs, donkerrood, donkergroen en donkerpaars. Als het maar donker is. Mijn stijl is 'bamf'.

edit: Oh, ik heb ook een liefde voor grafische printjes. Heb heel veel t-shirts met plaatjes erop en shit als leggins met pixelhartjes enzo.

Elin3 01-06-2016 21:39

Ik vind het fijn als mijn kleding lang mooi blijft. Winkels als Primark en C&A heb ik slechte ervaring mee, dus daar kom ik eigenlijk nooit meer. Voor spijker broeken wil ik niet te veel geld kwijt zijn, dus die haal ik vaak bij Pieces of Only (liefst in de sale), voor een echt mooi jasje of een mooie trui vind ik het net erg wat meer uit te geven. Goede schoenen vind ik ook belangrijk.

Voor basis-dingen heb ik wel echt vaste merken/ winkels. De hemden van €3,- van de HEMA vind ik bijvoorbeeld geweldig, net als de 15DEN panty's van Zeeman :o

Abby. 01-06-2016 21:46

Mijn smaak wordt steeds duurder, maar mijn portemonnee niet steeds beter gevuld :p Daarom koop ik veel in de uitverkoop, bij o.a. Levi's en via Asos. Maar ik heb ook genoeg van de H&M. En toen de V&D nog was wilde ik nog wel eens Springfield of Warehouse shoppen. Maar helaas.

Abby. 01-06-2016 22:04

Oh ja, en ik hou van blauw en van stipjes en van gekke vachtjes en kant.

Miekje* 01-06-2016 22:10

Mijn kleuren zijn zwart en groen en alles daaromheen. Het liefst wel donker. Mijn kleren waren altijd van de Primark en H&M en hoewel ik dat nog steeds veel draag (ik ben voorzichtig met mijn was; dan gaat alles vrij lang mee), koop ik tegenwoordig vaker kleding bij de kringloop. Ook heb ik wat Clockhouse in mijn kast hangen. Sportkleding/outdoorkleding is van de Action, Karrimor, Lidl en Decathlon. Met schoenen ben ik altijd vrij makkelijk geweest; Van Haren en Primark waren veelbezochte winkels. Voor makkelijke sneakers ga ik nog steeds naar Van Haren. Mijn klompen koop ik bij voorkeur bij Welkoop. Mijn ondergoed is van Zeeman.

Binkyboy97 01-06-2016 22:51

Shirts haal ik meestal bij de Sting, maar heb er ook een aantal van de primark, spijkerbroeken haal ik meestal wel van een duurder merk omdat ik die graag van goede kwaliteit wil. Onderbroeken en sokken heb ik meestal van de Action of Big bazar.

Tigerly 01-06-2016 22:55

Ik koop heet veel tweedehands, maar daardoor heb ik wel een jas van Karen Millen, veel Sendra laarzen en Vivienne Westwood schoentjes. Kwestie van goed zoeken.

Ik vind tweedehands winkelen ook veel leuker dan het nieuw uit het rek plukken.

Abby. 01-06-2016 23:46

Karen Millen :lief:

Ondergoed bij de Hunkemoller trouwens.

Miekje* 01-06-2016 23:48

Citaat:

Tigerly schreef: (Bericht 34137407)
Ik vind tweedehands winkelen ook veel leuker dan het nieuw uit het rek plukken.

Dit heb ik ook wel ja :y Zo zocht ik afgelopen winter een nieuwe jas en ik vond maar niets naar mijn smaak. Tot ik een keer een tweedehands kledingwinkel binnen stapte waar ik nog niet eerder was geweest en een supermooie wollen jas vond voor 7,50. Dat soort dingen zijn zo leuk :lief:

Pr0xy 02-06-2016 00:54

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 34137428)
Dit heb ik ook wel ja :y Zo zocht ik afgelopen winter een nieuwe jas en ik vond maar niets naar mijn smaak. Tot ik een keer een tweedehands kledingwinkel binnen stapte waar ik nog niet eerder was geweest en een supermooie wollen jas vond voor 7,50. Dat soort dingen zijn zo leuk :lief:

Miekje* Schaap ;)

Seuren 02-06-2016 06:54

Ik heb een hekel aan winkelen.

Wanneer ik kleding nodig heb zoek ik meestal via internet wat er in de winkel hangt zodat ik niet eindeloos door winkels loop te struinen.

Kleding koop ik voornamelijk bij H&M, Pull&Bear, Weekday en soms Bershka.

Ik heb veel dezelfde kleding. Ik loop al jaren rond op hetzelfde model donkerblauwe of zwarte vans. Ik draag meestal lichte jeans en ik heb heel veel basic t-shirts van de H&M in verschillende kleuren. Deze combineer ik eindeloos met de rest van mijn kleding.

Ik heb een duidelijke smaak maar niet echt een stijl. Ik draag uitsluitend effen kleuren, ik heb een hekel aan printjes en mijn kleuren zijn lichtblauw, donkerblauw, grijs en wit.

Verder heb ik geen stijlicoon maar ik kan de Scandinavische merken/kleding vaak wel waarderen.

Seuren 02-06-2016 07:15

http://i67.tinypic.com/sex89i.jpg

Kristaco 02-06-2016 09:58

Ik heb periodes waarin ik heel erg van kleding houd en periodes waarin het me niet zoveel boeit. Mijn favoriete winkels zijn voor nette dingen Massimo Dutti en WE, voor gewoon leuke/goedkope kleding Asos en H&M, voor broeken America Today. En mijn kleuren zijn vooral blauw en rood, daar heb ik in ieder geval veel in. Paars en bruintinten staan me niet.

Carn 02-06-2016 10:22

Citaat:

Søren schreef: (Bericht 34137476)
Ik heb een hekel aan winkelen.

Wanneer ik kleding nodig heb zoek ik meestal via internet wat er in de winkel hangt zodat ik niet eindeloos door winkels loop te struinen.

Dit.

Verder haal ik wel eens wat bij de WE of H&M (al dan niet via de webshop), koop ik al jaren varia Adidas (al dan niet uit een sale), en om de zoveel tijd eens wat nieuwe (afgeprijsde natuurlijk) Levi's. Mijn kleren zijn vooral donker en effen. Verder ben ik niet zo van de rare kleurtjes en prints, maar een shirt met een gaaf ontwerp of tof bandshirt laat ik niet links liggen, en in de zomer trek ik wel eens wat lichters aan.

Dakduif 02-06-2016 10:40

Ik winkel nauwelijks in gewone winkels, omdat ik daar toch niet meer in pas/het allemaal lelijk is. Ik loop wel met enige regelmaat binnen bij Paprika, dat vind ik ene gave winkel waar ik vaak slaag. Ik kreeg laatst de tip om eens bij MS te kijken, daar hebben ze ook nog wel eens iets leuks hoorde ik.

In mijn vrije tijd zweer ik bij harembroeken die ik op de (festival)markt en op Etsy koop. Shirts/vestjes/whatever vind ik moeilijk en bestel ik vaak via internet, op goed geluk. Soms is dat een succes, soms niet. Ik geef wel liever wat meer geld uit aan een aantal goede stukken dan weinig aan veel goedkope shit.
Ik zweer bij het ondergoed van de Hema, de lange hempjes van de H&M en BH's van Prima Donna en After Eden. Ik heb drie paar Dr Martens die ik veel en graag aan heb. Ik heb twee spijkerbroeken die ik alleen op het werk aan heb, die zijn van LTB en na veel veel dragen (drie jaar lang, 24 uur per week in alle omstandigheden) zijn ze nog steeds goed. Ik hoef dus nooit meer een ander merk spijkerbroeken. Ik ben op mijn werk wel heel anders gekleed dan op mijn werk en ik ben daar ook een stuk minder kritisch op met name shirts. Voor werkkleding loop ik prima de Primark of Newyorker binnen voor een goedkope zomerbroek en wat simpele shirts.

Kristaco 02-06-2016 10:40

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34137629)
Ik winkel nauwelijks in gewone winkels, omdat ik daar toch niet meer in pas/het allemaal lelijk is. Ik loop wel met enige regelmaat binnen bij Paprika, dat vind ik ene gave winkel waar ik vaak slaag. Ik kreeg laatst de tip om eens bij MS te kijken, daar hebben ze ook nog wel eens iets leuks hoorde ik.

In mijn vrije tijd zweer ik bij harembroeken die ik op de (festival)markt en op Etsy koop. Shirts/vestjes/whatever vind ik moeilijk en bestel ik vaak via internet, op goed geluk. Soms is dat een succes, soms niet. Ik geef wel liever wat meer geld uit aan een aantal goede stukken dan weinig aan veel goedkope shit.
Ik zweer bij het ondergoed van de Hema, de lange hempjes van de H&M en BH's van Prima Donna en After Eden. Ik heb drie paar Dr Martens die ik veel en graag aan heb. Ik heb twee spijkerbroeken die ik alleen op het werk aan heb, die zijn van LTB en na veel veel dragen (drie jaar lang, 24 uur per week in alle omstandigheden) zijn ze nog steeds goed. Ik hoef dus nooit meer een ander merk spijkerbroeken. Ik ben op mijn werk wel heel anders gekleed dan op mijn werk en ik ben daar ook een stuk minder kritisch op met name shirts. Voor werkkleding loop ik prima de Primark of Newyorker binnen voor een goedkope zomerbroek en wat simpele shirts.

MS als in MS mode? Wie gaf je die tip? :herp:

Dakduif 02-06-2016 10:44

Een collega die er best leuk uit ziet. Wie weet zit er wat tussen.

Kristaco 02-06-2016 10:54

Hmm, ik vind dat echt een winkel voor huishoudbeurs-vrouwen met heel veel overgewicht en pittig korte-kapsels :(

Kristaco 02-06-2016 10:55

Niet dat je er met heel veel overgewicht niet goed uit kunt zien en ik snap dat kleren kopen dan moeilijker is, maar toch, er is echt wel wat leukers te vinden voor jonge leuke vrouwen denk ik. Tunieken kleden echt niet zo af als de gemiddelde MS vrouw denkt :o

Dakduif 02-06-2016 10:56

Ik ben er nog nooit binnen geweest, we gaan het zien (Y)

Dakduif 02-06-2016 10:57

:D Daarom vind ik Paprika zo leuk, Het is een grotematenwinkel waar ze niet alleen maar gebatikte tunieken en hobbezakken hebben. :y

Holland Oates 02-06-2016 11:27

Ik ben een fatty en koop m'n dingen bij Asos, h&m, primark, threadless en andere shirtsites. Af en toe wehkamp voor goedkope basics.
M&S is grotendeels wat Krista zegt, maar af en toe zit er wel wat tofs tussen. Heb er jaren terug een legergroene lange bikerjas gekocht en die draag ik nog steeds.

EleventhHour 02-06-2016 11:50

Vrijwel alles online bij Yoox :o redelijk brede smaak, hekel aan ruitjes :p

fizzle-fluffy 02-06-2016 11:53

Why not lifestyle?

Axel11 02-06-2016 11:56

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34137680)
Why not lifestyle?

Waarom denk je? :D

Abby. 02-06-2016 12:02

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34137680)
Why not lifestyle?

Why wel? Er komt daar geen hond.

Dakduif 02-06-2016 13:01

Oh, verder draag ik met enige regelmaat haarbanden, al helemaal nu mijn haar langer wordt, en die zijn altijd van het merk Buff. Enige dat om mijn grote hoofd past en mooi blijft en mijn zware haar kan dragen.

Pr0xy 03-06-2016 00:03

1 Bijlage(n)
Citaat:

Kristaco schreef: (Bericht 34137653)
Niet dat je er met heel veel overgewicht niet goed uit kunt zien en ik snap dat kleren kopen dan moeilijker is, maar toch, er is echt wel wat leukers te vinden voor jonge leuke vrouwen denk ik. Tunieken kleden echt niet zo af als de gemiddelde MS vrouw denkt :o

Deze outfit is toch nog wel geinig voor dikkerdjes?

bloodyb 03-06-2016 00:04

Ja hoor, dat zou jou goed staan.

Pr0xy 03-06-2016 00:06

Dacht ik al, daarom had ik ook die foto gekozen :P

Yne 03-06-2016 21:25

Ik draag denk ik vooral kleding van de H&M. Ik ben van de zwart-witte patroontjes en heb een onverklaarbaar ding voor stippen. Ik vind het wel telkens belangrijker dat kleding echt mooi zit en een goede kwaliteit zit, daarom is de H&M vandaag de dag niet meer zo toereikend :D Mijn schoenen zijn wel altijd van een merk, die koop ik dan online met korting, en mijn broeken zijn vaak duurder (Sting werkt blijkbaar goed). Sinds ik in Groningen woon shop ik een stuk minder. Ik weet dat het geen grote stad is, maar ik vind het vaak toch te druk en dan is het gewoon niet leuk meer :o

Daantje_0705 03-06-2016 22:42

Ik heb veel kleding van The Sting, Esprit, V&D en ook wel wat H&M en C&A. Spijkerbroeken vrijwel allemaal Esprit. Bij dingen als spijkerbroeken, vesten, jurkjes, etc wil ik wel graag dat ze lang mooi blijven en van goede kwaliteit zijn dus daar wil ik best wat meer voor betalen maar shirtjes ofzo koop ik overal wel, die slijten dan misschien sneller maar dan koop ikwel weer wat nieuws. Ik heb ook redelijk wat kleding van de Aeropostale, een super leuke winkel in de VS. Prijzen zitten een beetje tussen H&M en Sting in maar goede kwaliteit. Zo jammer dat mijn koffer nu vol was -O-

Schoenen bestel ik vaak bij Zalando want ik ben een ramp met schoenen kopen en houd daarom niet van winkels als Dolcis waarbij je moet vragen om te passen en ik kan blijkbaar wel goed van plaatjes beoordelen wat zou kunnen passen en wat niet. Goedkope schoenen voor erbij koop ik wel bij Van Haren.

Daantje_0705 03-06-2016 22:43

Oh en ik kijk eigenlijk altijd vooraf op internet wat ze hebben en of het de moeite is om erheen te gaan want ik heb de energie helaas niet meer om echt de hele stad door te gaan dus plan bewust een aantal winkels waar ik wil kijken.

Abby. 03-06-2016 22:50

Ik vind TopMerkSchoenen altijd wel prima. Afgeprijsde merkschoenen, goede kwaliteit. En beide schoenen zitten in de doos, dus je hoeft niet om de ander te vragen.

Daantje_0705 03-06-2016 22:51

Is dat een fysieke winkel?

Positive mind 04-06-2016 00:33

Ik heb alleen maar broeken van Only en Veromoda omdat h&m-broeken ed mij niet passen.
Voor de rest Primark, C&A, forever21, bershka, etsy en ook best veel 2ehands.
Schoenen bestel ik vrijwel altijd online omdat ik niet zo'n gangbare maat heb.

Kristaco 04-06-2016 10:25

This thread is worthless without pics trouwens :o

Kristaco 04-06-2016 10:26

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34139612)
Ik heb veel kleding van The Sting, Esprit, V&D en ook wel wat H&M en C&A. Spijkerbroeken vrijwel allemaal Esprit. Bij dingen als spijkerbroeken, vesten, jurkjes, etc wil ik wel graag dat ze lang mooi blijven en van goede kwaliteit zijn dus daar wil ik best wat meer voor betalen maar shirtjes ofzo koop ik overal wel, die slijten dan misschien sneller maar dan koop ikwel weer wat nieuws. Ik heb ook redelijk wat kleding van de Aeropostale, een super leuke winkel in de VS. Prijzen zitten een beetje tussen H&M en Sting in maar goede kwaliteit. Zo jammer dat mijn koffer nu vol was -O-

Schoenen bestel ik vaak bij Zalando want ik ben een ramp met schoenen kopen en houd daarom niet van winkels als Dolcis waarbij je moet vragen om te passen en ik kan blijkbaar wel goed van plaatjes beoordelen wat zou kunnen passen en wat niet. Goedkope schoenen voor erbij koop ik wel bij Van Haren.

Oja, bij Aeropostale heb ik in de VS ook leuke dingen gekocht! Alleen shirtjes daarvan gaan wel snel kapot vind ik, maar een broek en een colbertje daarvan zijn mijn lievelings.

Kristaco 04-06-2016 10:26

Oja en ik vind het ook stom als je om de linkerschoen moet vragen maar ik denk altijd maar, boeiend dit is jullie winkelconcept dus dan loop je maar 30x heen en weer voor mij :P

Kuikie 04-06-2016 10:29

Oh een kledingtopic.

Ik liep toen ik nog een ukkie was met sponzenbroekjes buiten putteke winter.

Nu heb ik een eigen stijl met een twist.

Kristaco 04-06-2016 10:36

Citaat:

Kuikie schreef: (Bericht 34139870)

Nu heb ik een eigen stijl met een twist.

Juist.

Kristaco 04-06-2016 10:37

Ik wil binnenkort wel wat van de webshop Loavies bestellen, weet iemand of dat goede kwaliteit is? Zitten echt grappige dingen bij en niet duur..

gladdeaal 04-06-2016 11:47

Citaat:

Søren schreef: (Bericht 34137257)
Vertel hier alles over kleding: Waar koop jij je kleding? Wat zijn jouw kleuren? Heb je een dure smaak of ben je juist een
koopjesjager? Volg je een bepaalde stijl? Heb je een inspiratiebron of stijlicoon? Etc. Leuk en gezellig doei groetjes van Søren

[filmpje]

Waar koop jij je kleding?
in een winkel

Wat zijn jouw kleuren?
gewoon donkere kleuren jwz

Heb je een dure smaak of ben je juist een koopjesjager?
koop gewoon wat ik wil éh

Volg je een bepaalde stijl?
flikker toch op

Heb je een inspiratiebron of stijlicoon?
flikker toch op

aumgn 04-06-2016 14:50

Ik kleed me over het algemeen netjes, omdat dat bij mijn werk van me verwacht wordt. Overhemd, meestal effen, of een polo als het echt heet is. Ik koop meestal bij Mark & Spencers of in winkels waar mijn chick voor haarzelf aan het kijken is.

Qua nette schoenen heb ik wel een band met Van Lier, als ik naar het strand ga ofzo doe ik Vans.

Yne 04-06-2016 14:54

Vindt ze het leuk dat je haar 'm'n chick' noemt?

Abby. 04-06-2016 15:28

Citaat:

Yne schreef: (Bericht 34140002)

Het is in elk geval beter dan "me meissie", ofzo.

Sorry, beter ALS, bedoel ik natuurlijk.

aumgn 04-06-2016 15:39

Citaat:

Yne schreef: (Bericht 34140002)

Ik typte eigenlijk 'bae', maar dat is vast ook niet goed.

Yne 04-06-2016 16:01

Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34140008)
Het is in elk geval beter dan "me meissie", ofzo.

Sorry, beter ALS, bedoel ik natuurlijk.

Ik werd laatst nog dushi genoemd, omdat mijn vriend de straatwaarde van het woord niet kent en op internet staat dat het schatje betekent. Wat een oude lul is het ook :(:D

Citaat:

aumgn schreef: (Bericht 34140023)
Ik typte eigenlijk 'bae', maar dat is vast ook niet goed.

Alles is goed, ik vroeg het me af. Net zoals de vraag waarom volwassen vrouwen 'een vriendinnetje van mij' zeggen in plaats van gewoon 'een vriendin'. En in bae zit (voor mijn gevoel) net een wat meer ironische twist en dan is het weer een ander verhaal. Ik noem mijn vriend wel eens mijn SO, dat is pas stom :yeah:

aumgn 04-06-2016 16:33

Chick is inderdaad ook licht satirisch, maar ook omdat ik alle alternatieven stom vind. Maar ik denk dat ik overstap op dushi nu. :O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.