![]() |
Vriendin heeft steeds minder interesse
Hallo,
Sinds 2 jaar ben ik in relatie met mijn vriendin. We zijn beide 22 en dus nog jeugdig genoeg. Begin van onze relatie was alles lief, gezellig en leuk. We praten veel met elkaar (social media) en we verheugde erop om elkaar elke keer maar weer te kunnen zien. Dit alles is de laatste tijd steeds meer aan het vergaan. Oké, het is logisch dat wanneer je een wat langere relatie hebt, alles wat anders wordt, maar hier erger ik me dus dood aan. Een gesprek beginnen wordt de laatste maanden groot en deels gedaan door mijzelf, en de gesprekken zijn niet al te interessant. De interesse die we dan ook in elkaar tonen is maar erg min (dit ook mijn fout). Mijn vriendin heeft de laatste tijd steeds meer focus op dat ze met vriendinnen wat leuks kan doen, maar niets met mij. En het 'wat leuks doen met vriendinnen' bedoel ik dat ze minimaal 2 á 3 keer per week wel wat met vriendinnen gaat doen. We zien elkaar wel elke avond (vanaf 21:00) maar in het weekend maar erg zelden, vanwege het uitgaan van haar. Ook wanneer er leuke uitjes of vakantie gepland moet worden, heeft zij daar geen eigen initiatief voor. Ze zegt dat ze graag met mij op vakantie wilt deze zomer, maar we hebben nog niets concreets. Ik ben regelmatig bezig om dit allemaal uit te zoeken, maar krijg hier (met het onzekere gevoel) maar weinig voor terug. Ik zou dus graag willen dat mijn vriendin wat meer interesse in me toont, wat ik ook inderdaad meer zou moeten doen. En wat duidelijker zal moeten zijn of ze nog wel door wilt of niet... Zal dit begrijpelijk en logisch zijn ? We zijn namelijk nog jong dus genieten van het leven is beter dan de gedurende tijd met een brok in je keel zitten door deze situatie zoals nu. Hoor graag jullie mening/ reactie hierover en wat jullie zouden doen. |
heb je dit al eens uitgesproken bij haar? Het is erg belangrijk dat je dit soort dingen gelijk uitspreekt als je ze merkt, en ze niet eerst laat koken en garen in de maalmolen van je fantasie en je piekeren.
Heb je er nog nooit naar gevraagd, waarom ze je minder antwoordt? Waarom jullie elkaar minder zien? Dat je graag een weekend met haar wil doorbrengen? Of een keer mee uit wil? En dat je de vakantie niet alleen wil boeken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12. |