Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Heb ik een gaatje? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1918295)

Brandon98 16-06-2016 23:25

Heb ik een gaatje?

Hallo mensen,

Tijdens het tanden poetsen vandaag merkte ik iets op bij een van mij kiezen.

Er zit een "gaatje" in met een bruin/zwart vlekje en het ziet eruit alsof er een stukje uit mijn kies is gebroken, zo voelt het ook aan als ik met mijn tong eroverheen wrijf. Echter voel ik helemaal niets van pijn terwijl het er wel uit ziet alsof het pijn zou moeten doen.

Kan dit net zo goed een gaatje zijn of is er gewoon een stukje uit mijn kies?

Groetjes,
Brandon

PiettePeter 17-06-2016 02:31

Citaat:

Brandon98 schreef: (Bericht 34153814)
Hallo mensen,

Tijdens het tanden poetsen vandaag merkte ik iets op bij een van mij kiezen.

Er zit een "gaatje" in met een bruin/zwart vlekje en het ziet eruit alsof er een stukje uit mijn kies is gebroken, zo voelt het ook aan als ik met mijn tong eroverheen wrijf. Echter voel ik helemaal niets van pijn terwijl het er wel uit ziet alsof het pijn zou moeten doen.

Kan dit net zo goed een gaatje zijn of is er gewoon een stukje uit mijn kies?

Groetjes,
Brandon

Als ik jou was zou ik gewoon even naar de tandarts voor controle gaan, het klinkt als een gaatje.

Elin3 17-06-2016 03:10

Ik had laatst ook een vreemde donkere vlek op het kauw vlak van mijn kies. Dat bleek vuil te zijn en ging met goed poetsen gewoon weer weg.

Bij twijfel, naar de tandarts!

Little Phoebe 17-06-2016 06:29

Dat zou een gaatje kunnen zijn ja. Die hoeven niet altijd pijn te doen trouwens, dat heeft allemaal te maken met of je zenuw bloot ligt of niet. Als het je dwars zit, kun je een afspraak maken bij de tandarts, als je controle toch niet zo ver in de toekomst is, kun je daarop wachten.

Brandon98 17-06-2016 10:18

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34153880)
Dat zou een gaatje kunnen zijn ja. Die hoeven niet altijd pijn te doen trouwens, dat heeft allemaal te maken met of je zenuw bloot ligt of niet. Als het je dwars zit, kun je een afspraak maken bij de tandarts, als je controle toch niet zo ver in de toekomst is, kun je daarop wachten.

Ik neem aan dat ik gewoon door kan blijven eten/drinken?

Little Phoebe 17-06-2016 12:36

Ja, natuurlijk kan dat. Hou er wel rekening mee dat een gaatje groter kan worden (door onder andere suikers), maar zolang je er geen last van hebt, hoef je niet per se direct naar de tandarts. Uiteindelijk natuurlijk wel, want anders wordt je hele tand weggevreten.

Skyle 21-06-2016 16:39

Als ik jou was zou ik toch maar naar de tandarts zijn. Gaatjes doen niet altijd pijn. En hoe langer je wacht, hoe erger het wordt.

Andijvie 22-06-2016 10:42

Idd, beter even naar de tandarts, als 't een gaatje is, kun je het beter laten vullen in plaats van af te wachten tot het groter wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.