![]() |
Hoe concentreer ik beter?
Hallo iedereen!
Ik ga bijna niet over maar heb nog wel genoeg te herkansen alleen mijn probleem is:ik kan me niet concentreren!hebben jullie tips voor betere concentratie en tips dat ik sneller teksten uit mijn hoofd leer? Gr mixedgirl |
Wat voor school/niveau doe je? Welke vakken zijn een probleem? Wat voor teksten wil je "uit je hoofd leren"?
|
Ik doe vmbo/tl en ik heb moeite met biologie en wiskunde enja ik wil biologie uit m'n hoofd kennen
|
Ik deed biologie altijd samenvatten en bepaalde begrippen opdreunen. Je moet niet in een keer leren maar regelmatig pauzes nemen. Leer een half uur en neem 10 minuten pauze. Leg ook je telefoon weg en sluit social media af. Dat leidt alleen maar af. Succes met leren!
|
Citaat:
|
Dat heeft vmbo-tl niet bij biologie. Tenminste toen ik examen deed mocht je die niet gebruiken bij biologie.
|
Citaat:
|
Het lesboek
|
Klopt het lesboek
|
Citaat:
Citaat:
|
Maak ook eens een mindmap. Dit is een soort getekende samenvatting. In het midden van een papier zet je het hoofdonderwerp van een hoofdstuk en dan teken je lijntjes naar de zijkanten met de hoofdonderwerpen van de paragrafen. Voorbeelden zijn gemakkelijk via Google te vinden.
Op deze manier ben je actief bezig met de stof, kun je creatief zijn met kleurtjes en krijg je de stof goed in je hoofd. En neem inderdaad voldoende pauzes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |