![]() |
Lid worden Groningen
Hoi allemaal,
Aankomend jaar ga ik lid worden bij Vindicat in Groningen. Veel keus zat er niet in aangezien mijn hele familie lid is geweest bij Vindicat. Al mijn vrienden gaan ook bij een corporale vereniging dus daar zit niet meer de twijfel. Wel wil ik graag enkele tips. Ik heb bijna cum laude eindexamen VWO gedaan en wil nog steeds goede cijfers halen. Ik ben prestatiegericht maar ook een goede netwerker, mede daarom het corps. Ook vraag ik mij af wat ik van de ontgroening kan verwachten. Mijn ouders zwijgen als een blok aangezien ze het contract dat ze hebben getekend wat zwijgplicht oplegt zeer serieus nemen. Alvast bedankt, Diederik |
Een contract van Vindicat? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Of is het een brief waarin de korpsballen plechtig beloven dat ze hun uiterste best zullen doen om te proberen géén feuten te laten overlijden? Of misschien verklappen ze alvast waar de ontgroening uit zal bestaan(al kan ik me dat nauwelijks voorstellen).
|
Citaat:
|
Ik kijk nog wel eens naar dit filmpje als mijn bloeddruk een beetje aan de lage kant is. Naar www.leidschdagblad.nl en dan zoeken op ontgroening Minerva.
|
Je kunt verwachten dat mensen hun best gaan doen om jou in de grond te stampen, om naderhand opeens vriendjes te willen zijn. Hét begin van een gelijkwaardige vriendschap!
|
Overduidelijk geen serieus topic maar vooruit. Ontgroening is even kut maar neem het niet te serieus. Graag gedaan.
|
Bloobyd gaat het trouwens of moet je al huilen als je het woord 'ontgroening' leest?
|
Valt heel erg mee maar ben dan ook nooit ontgroend.
|
Tja de precieze inhoud zal elk jaar wel anders zijn. De strekking lijkt me wel duidelijk. Ga je op een soort kamp of is het allemaal in de stad? Wat ik me nog kan herinneren van een aantal studiegenoten in het eerste jaar is dat ze pas weg mochten om een bepaalde tijd of als opdrachten waren voltooid. Eentje zat ook regelmatig tijdens de ontgroening van haar dispuut (ja dat komt ook nog) met vieze kleren en vies haar met verf etc. in college. Ik zou verder ook even de ontgroening in de serie Feuten kijken, krijg je ook een mooi beeld.
En tips om goed te studeren? Ga het vooral ook echt doen. Mijn gouden tip is als je leuke feestjes hebt op de toko waar je wel graag heen wil, je gewoon moet gaan. Alleen drink dan een avondje geen alcohol. Dan kun je tot laat blijven, maar ben je de volgende dag wel fris en fruitig als je hebt geslapen. |
Citaat:
Je meent dit?! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23. |