Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Atten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1918952)

TheUnknown123 04-07-2016 22:15

Atten

Hey,

Alcohol atten? In hoeverre is alcohol gevaarlijk voor het lichaam?

Over het algemeen drink ik 1-2 biertjes per maand en soms 2 biertjes in 2 maanden of meer. In hoeverre is dat schadelijk? Sterven daardoor al veel hersencellen of bij zo'n matig gebruik nog niet?

En bij alcohol atten? Stel je drinkt 3 glazen bier in een keer achter elkaar, is dit gevaarlijker dan 3 glazen bier gedoseerd drinken op 1 dag? En wat is de schade van 3 glazen bier atten?

Bij flugel, is een flesje flugel gelijk aan een flesje bier of heb ik dat fout? En na 5 flesjes flugel te hebben gedronken kun je dan al dronken zijn?

Axel11 04-07-2016 22:17

Hoe oud ben je?

deadlock 05-07-2016 05:47

Ruim 20 aan het taalgebruik te zien.

Elin3 05-07-2016 06:10

Een paar biertjes per maand (gespreid) is altijd beter dan een paar biertjes kort achter elkaar. Ik denk dat je je bij die paar biertjes per maand nog niet zoveel zorgen hoeft te maken over hersenbeschadiging.

Hoe snel je dronken wordt hangt af van wat je normaal drinkt (als je weinig drinkt heb je sneller last van dat ene biertje extra), hoeveel je vooraf gegeten hebt, je lichaamsgewicht, etc.

fizzle-fluffy 05-07-2016 08:57

Een paar biertjes achter elkaar is niet leuk voor je maag, want het is een hoop volume in een keer. Dat is ook iets om rekening mee te houden.
Een paar biertjes per maand zal je niet zo merken verder.

TheUnknown123 05-07-2016 12:10

Citaat:

deadlock: Ruim 20 aan het taalgebruik te zien.
Ik ben 18, zit in de buurt ;)

Citaat:

Een paar biertjes achter elkaar is niet leuk voor je maag, want het is een hoop volume in een keer. Dat is ook iets om rekening mee te houden.
Een paar biertjes per maand zal je niet zo merken verder.
Hiermee bedoel je het volume alcohol dat in een keer je maag in komt? Of gewoon het volume vloeistof? Net als dat 4 glazen water achter elkaar ook niet fijn voor je maag zou zijn?

Bovendien wat kan atten voor schade aanrichten? Bijvoorbeeld bij het atten van 5 (of meer) flesjes flugel?

Ikbeninorde. 05-07-2016 13:18

Volgens mij qua schade is (veel) in een keer alleen slecht voor je lever, omdat het in een keer veel te verwerken heeft,

Simmim 06-07-2016 03:51

Alcohol is slecht voor de lever, maar de lever herstelt vaak goed. Hersencellen die kapotgaan krijg je helaas niet meer terug XD

TheUnknown123 06-07-2016 10:03

Als hersencellen kapot gaan kun je die desbetreffende cellen niet meer terug krijgen lijkt me. Kun je dan nog wel nieuwe hersencellen aanmaken? Bijv als je iets nieuws aanleert? Of betekent het gwn dat je nooit meer van je leven nieuwe cellen kunt maken?

Dakduif 06-07-2016 11:53

Dode hersencellen worden niet meer opnieuw aangemaakt. Wilt niet zeggen dat je nooit meer iets nieuws kunt leren, maar dood is dood. Hetzelfde geld overigens voor je lever - Een afgestorven stuk lever groeit niet meer aan.

deadlock 06-07-2016 21:47

Volgens mij was het een fabeltje dat je hersencellen sterven door dit soort dingen.

fizzle-fluffy 06-07-2016 22:35

Ik denk eigenlijk dat je hersencellen niet sneller sterven als je het bier sneller drinkt nee.

deadlock 07-07-2016 04:29

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34166771)
Ik denk eigenlijk dat je hersencellen niet sneller sterven als je het bier sneller drinkt nee.

Überhaupt dat ze zouden sterven door alcohol dacht ik. Ga ik opzoeken.

deadlock 07-07-2016 04:43

http://www.medicaldaily.com/does-dri...n-cells-300798

TheUnknown123 09-07-2016 10:44

Zoals ik het nu even snel lees komt het er op neer dat het niet letterlijk de cellen dood maar de neurotransmitters zou beschadigen waardoor je uiteindelijk moeilijker taken kunt uitvoeren of kunt concentreren etc. Raar dat ze dan altijd bij biologie zeiden dat alcohol je hersencellen dood en dat ook verschillende artikelen van instituten dat zeggen

deadlock 10-07-2016 02:45

Citaat:

TheUnknown123 schreef: (Bericht 34168463)
Zoals ik het nu even snel lees komt het er op neer dat het niet letterlijk de cellen dood maar de neurotransmitters zou beschadigen waardoor je uiteindelijk moeilijker taken kunt uitvoeren of kunt concentreren etc. Raar dat ze dan altijd bij biologie zeiden dat alcohol je hersencellen dood en dat ook verschillende artikelen van instituten dat zeggen

Omdat die instituten een bias hebben, ze hebben een agenda. En biologie? Laat me niet lachen, dat is geen biologie, dat is plantkunde voor beginners.

deadlock 10-07-2016 02:45

Ik wil trouwens hier absoluut NIET mee zeggen dat je het maar op een zuipen moet zetten!

Fool_ 10-07-2016 22:30

Citaat:

TheUnknown123 schreef: (Bericht 34168463)

Tijdens wiskunde was ik ook verbaasd dat 1+2*3 geen 9 is, maar 7. Volgens mijn basisschool was het 9. In het onderwijs worden non-stop dingen versimpeld om het meer begrijpbaar te maken. (sommige dingen zijn echter ook gewoon fout)

Oja, adten* (sorry)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.