![]() |
Wow, coup in Turkije?
:|
|
leuk, ik baalde al dat er niks op tv was
|
Ik heb de (door het leger overgenomen) Turkse staatstelevisie aan staan. Verklaring van het leger wordt nu live voorgelezen. Helaas is mijn Turks niet zo goed ;p
|
Gerucht is dat ze Erdogan hebben.
|
Wordt er gevochten?
|
Ja de bruggen over de Bosporus zijn dicht, tanks en helikopters in aktie, militairen die schieten op de politie en v.v. :s
|
Citaat:
|
Zijn we voor het leger of voor de regering?
|
Leger?
|
Citaat:
|
Damn, mijn collega is als het goed is net aangekomen in Turkije. Ik ga haar maar even een appje sturen.
|
Citaat:
Aan de andere kant zorgt zijn Turkijke wel voor een bolwerk van stabiliteit en een tegenwicht tegen ISIS en Iran in de regio. Meer chaos kunnen we niet echt gebruiken. |
Citaat:
|
Oh historisch (sinds Ataturk) wordt het leger in Turkije gezien als bewakers van de seculiere democratie, de grondwet verwacht zelfs min of meer van ze dat ze wannabe dictators afzetten, als ik het me goed herinner.
Maar dan nog, het kan meerdere kanten op ;x |
Mijn collega is al wel in Turkije, op zo'n 130 km van Istanbul af. Ze mogen niet verder, want alle hoofdwegen worden afgesloten.
Best wel zielig voor haar, ze heeft haar ouders al 2 jaar niet gezien (n) |
Dat zuigt! Haar ouders zitten in Istanbul?
|
Citaat:
|
Bizarre shit dit. Erdohan is een dictator maar ik weet niet of het hier beter van wordt.
|
Meer instabiliteit in die regio willen we echt niet.
Las ook ergens dat Erdogan helemaal niet in Turkije is nu. |
Erdogan spreekt via Facetime het volk toe :d
|
Vies hoe Erdogan het volk oproept de straat op te gaan om hun democratie te verdedigen.
|
*O*
|
Citaat:
|
Hopen dat mijn neef en zijn vrouw veilig binnen zitten.
|
Demonstratie van een paar honderd boze Turken hier om de hoek ;p
|
Dan wordt het tijd voor jouw specialiteit: stook de boel eens goed op!:D
|
Nou, lijkt vooral dus maar een deel van het leger te zijn. Als ik de Westerse reacties zo lees lijkt men vooral te willen dat het allemaal lekker koest blijft ivm de samenwerking met Turkije vs IS enzo. Kan vanavond nog alle kanten op gaan.
|
Citaat:
|
'wij zijn geen bananenrepubliek!'
:herp: |
Alweer voorbij jongens?
|
rekt
|
Tijd voor een leuke godwin: "we willen niet meer onrust in die regio", dat soort overwegingen hebben in het verleden ook zo sterk uitgepakt :Herp:
"Peace for our time", laten we hitler nog maar een stukje oost-Europa geven zonder in te grijpen :cool: |
Was alweer een tijdje geleden.
|
Een turkse vriend van mij is na een 6 jarige succesvolle carriere in Nederland terug gegaan naar Turkije met zijn vrouw omdat er een baby op komst is, een paar weken terug, en werkt daar in een hoge overheidsfunctie.. Dan gebeurt zoiets :s Hij heeft al laten weten dat hij oké is, maar wat een slechte timing.. hoop dat de situatie weer naar enige stabiliteit terug kan keren..
|
Citaat:
Is Marinus van der Lubbe niet een betere analogie dan het verdrag van Munchen voor deze couppoging? ;x Maar okee, Erdogan zou de vergelijking vast kunnen waarderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56. |