Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Alleen haar aan een kant (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1919360)

TheUnknown123 17-07-2016 10:33

Alleen haar aan een kant

Ik heb schouderhaar. Opmerkelijk genoeg zit dit haar echter alleen aan de linkerschouder en de rechterschouder is volledig kaal. Het lijkt erop dat mn borsthaar naar mn linkerschouder is gegroeid, ze zijn ook even lang als mn borst haren (zo'n 4-5cm denk ik). Enig idee hoe het kan komen dat dit haar alleen op de linkerschouder zit en niet op de rechter? Ook puistjes en ontstekingen komen vaak voor aan mn linkerschouder en schouderblad en op mijn rechterschouder zitten soms wat kleine mee eters maar geen grote acne ontstekingen die veel pijn doen.

Elin3 17-07-2016 10:40

Draag je misschien vaak je tas over je rechterschouder, waardoor de haren meer wegschuren dan op je linkerschouder?

Pervect 20-07-2016 00:22

Schuren van kleding.
Genetisch zo ontwikkeld. I mean, who can tell?

TheUnknown123 20-07-2016 17:50

Gek genoeg toen ik nog elke dag mijn laptop tas droeg, droeg ik deze juist altijd op mn linkerschouder (op de fiets bijv) maar het laatste half jaar ging ik alleen maar met de bus dus niks meer op mijn schouder gehad qua tassen of dergelijke.

Jongen14 Y/O 21-07-2016 11:41

İedereen heeft wel zulke rare dingetjes bij zichzelf dat je denkt van wtf geloof me ik bvb heb een klein beetje haargroei onder me oog boven me jukbeenderen (hoe je het ook schrijft) sommige hebben zelf haargroei op hun neus. İk denk zelf dat het iets normaal is maar ik zou toch voor de zekerheid naar de huisarts gaan. De huisartsen tegenwoordig bvb als je een ziekte hebt zeggen ze het is spierpijn of een griepje pas nadat je 1000x naar de huisarts bent gegaan gaan ze pas wat beter hun best doen en gaan ze bloed laten prikken ofzo. Dat was ook bij mij ik was elke dag heel moe enzo en was vaak naar de huisarts geweest en de huisarts zei er is niks totdat hij bloed liet prikken zagen ze dat ik vitamine D tekort had. En zelfde bij mijn vader we gingen naar Turkije op vakantie paar jaar geleden entoen voelde me vader zich niet goed we brachten hem naar de ziekenhuis en ze zeiden daar dat me vader hartproblemen had, Al heel lang!!! Whuut??!! Het beste is eigenlijk dat de huisarten elke jaar 1 keer hun pastienten bloed laten prikken en dat ze die bloed opzoeken... Lang verhaal kort. Ga naar de huisarts ookal denk ik dat het niet iets ergs is😄

fizzle-fluffy 21-07-2016 11:49

We zijn hoe dan ook niet symmetrisch. Ook de groei van je wenkbrauwen is links net anders dan rechts en de spieren van ene arm groeien vaak makkelijker dan die van de ander. Niks mis mee zolang je er geen last van ondervindt, zo ben je nu eenmaal. Als je er heel erg mee zit zou je kunnen denken aan het weg laten laseren, maar dat is natuurlijk wel duur.

Pervect 22-07-2016 01:17

Citaat:

Jongen14 Y/O schreef: (Bericht 34176929)
Het beste is eigenlijk dat de huisarten elke jaar 1 keer hun pastienten bloed laten prikken en dat ze die bloed opzoeken...

Damn... Van wie kreeg jij Nederlands? Een pizzadoos? Ik ook hoor ;)

Citaat:

Jongen14 Y/O schreef:
De huisartsen tegenwoordig bvb als je een ziekte hebt zeggen ze het is spierpijn of een griepje pas nadat je 1000x naar de huisarts bent gegaan gaan ze pas wat beter hun best doen en gaan ze bloed laten prikken ofzo.

Of ze nemen je gewoon niet meer serieus

Daantje_0705 22-07-2016 15:35

Zomaar bloed laten prikken heeft sowieso geen zin. Je kunt nooit alles laten testen dus je moet wel klachten hebben die in een bepaalde richting wijzen.

Jongen14 Y/O 03-09-2016 16:05

Citaat:

Pervect schreef: (Bericht 34177331)
Damn... Van wie kreeg jij Nederlands? Een pizzadoos? Ik ook hoor ;)

Of ze nemen je gewoon niet meer serieus

İk ben een allochtoon en ik controleer nooit wat ik schrijf ben daar te lui voor😂😂😂

Jongen14 Y/O 03-09-2016 16:07

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34177565)
Zomaar bloed laten prikken heeft sowieso geen zin. Je kunt nooit alles laten testen dus je moet wel klachten hebben die in een bepaalde richting wijzen.

Ja maar de minimum dingen zoals cholostrol of hoe je het dan ook schrijft zulke dingen

Axel11 03-09-2016 18:37

Citaat:

Jongen14 Y/O schreef: (Bericht 34203092)
İk ben een allochtoon en ik controleer nooit wat ik schrijf ben daar te lui voor😂😂😂

Dat is geen goed excuus.

Ieke 04-09-2016 06:48

Citaat:

Jongen14 Y/O schreef: (Bericht 34203095)
Ja maar de minimum dingen zoals cholostrol of hoe je het dan ook schrijft zulke dingen

Heb je enig idee wat cholesterol doet in het lichaam?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.