![]() |
Feliway
Heeft iemand met katten ervaring met Feliway? Zwart is als de dood om in de auto te zitten en zo af en toe moet ze wel, want ik laat haar niet een heel weekend alleen. Het is een rit van ongeveer 2 uur. Ik bedek het mandje altijd helemaal, maar zorg wel dat ze naar Rood kan kijken, die vindt het niet eng. Ze kwijlt en mauwt heel erg, ook op plaats van bestemming komt ze soms de hele dag niet onder de bank vandaan en de eerste uren kwijlt ze ook nog heel heftig.
De dierenarts raadt me Feliway aan, maar ik zie op Zooplus hele verschillende meningen en ik ben benieuwd of het troep is of niet. |
Waarom laat je ze niet een heel weekend alleen? Heb je niet iemand die op kan passen?
Betreft Feliway - ik heb er geen ervaring mee. Ik ken wel veel mensen met goede ervaringen bij bijvoorbeeld kennismaking tussen nieuwe katten of rust creëeren in een groep wanneer er eentje krols is. Onze fokkers hebben ook goede ervaringen met homeopathie voor hun beestjes, maar dat moet je ook een beetje willen. Zij waren er ook best veel geld aan kwijt, en ik kan me voorstellen dat je daar niet op.zit te wachten.... |
Zo'n feliway moet toch in het stopcontact? Hoe doe je dat in de auto?
Wij hadden van die timer voerbakjes voor als je bang bent dat ze in een keer alles opvreten als je ze een weekend alleen laat. En als je ze samen in een mandje oid laat? |
Homeopathie ;d:d;:;ddd
|
Citaat:
En sowieso denk ik (dat denk ik he, geen feit) dat zij zich achtergesteld voelt oid als hij wel mee mag en zij niet. Nee, veel geld niet, maar liever wel natuurlijke middelen dan chemische middelen, tenzij het niet anders kan. Citaat:
Zie bovenstaande uitleg :p Dan zou ik ze samen in een standaard reismandje moeten doen. Ik heb een tas die wel groot genoeg is, maar Rood snapt dat hij gewoon hard tegen het klittenband moet duwen en dat dan de rits open gaat :D en met z'n tweeën in zo'n standaard reismandje is nogal krap, zeker 2 uur lang. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar verder weet ik niet zoveel over Feliway helaas ;p |
Citaat:
|
Ik had dat van iemand gekregen toen we Vlugge Japie moesten verhuizen. Hij heeft de hele weg (wel een kwartier) in de auto hartverscheurend zitten jammeren. Dus niet echt het idee dat het wat deed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is er geen proefpakket ofzo?
|
Geen ervaring mee. Kan je je kat niet laten wennen Door elke dag stukjes te rijden?
|
aldus de 191201818 kitten-tips die ik ondertussen gelezen heb kan je wenselijk gedrag het beste zo vroeg mogelijk aanleren door ze bijvoorbeeld met regelmaat in een travelbench te doen zodat ze daar aan wennen. Met oudere katten is dat wat lastiger, maar kan je ze niet een paar keer in de auto doen en een klein stukje rijden?
|
bij onze katten heeft het niet gewerkt dat spul. Ik kan je wel een van onze reismandjes lenen, neem ik straks dan gelijk mee als je wil.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is echt alleen als ik naar mijn lief ga in Limburg en dat is zo'n 2-3x per jaar. |
ik bel jou even.
|
Citaat:
Ik moet het eigenlijk gewoon proberen, volgens mij. Oh relaxed ja, ik leen er altijd eentje van de DA, maar helemaal prima. Als het maar wel zo'n mandje is met een deurtje dat katten niet open krijgen, want die kleine is veel te slim voor klittenband en ritsen. |
Citaat:
|
Btw Carn, in het mandje zitten vinden ze allebei prima, zet de tas een paar dagen van tevoren al neer en daar gaat ze zelfs in liggen slapen. Het is echt het autorijden.
|
Ik ga het wel gewoon bestellen, fuck het ook. Als het werkt is het mooi en als het niet werkt, is het niet anders dan altijd in de auto. Zou wel zielig zijn, maar dan weet ik het in ieder geval en kan ik de volgende keer naar de DA voor iets anders. Ze had het namelijk ook over een kuur van een paar dagen, maar had natuurlijk ook liever dat ik eerst iets minder ingrijpends zou proberen.
Zwart wordt wel helemaal wild van catnipspray en die kleine helemaal niet, dus wie weet hebben geuren wel effect op haar. Mocht er toch nog iemand zijn met ervaring, dan graag. |
Gewoon op facebook pleuren; Wie wil er een weekend op mijn katten passen, ééntje moet namelijk pilletjes! Dan is het toch niet 'er mee opzadelen' als iemand ja zegt? Ik zou het met liefde doen als ik in de buurt zou wonen. Doe het voor mijn buren ook als die een week op Terschelling zitten.
|
Citaat:
Al zou ik ze wel aan jou toevertrouwen! Nee, ik heb ze wel eens bij de buren gelaten, meestal een nachtje, maar Zwart is ineens een supermegabitch tegen alles en iedereen. |
Citaat:
|
Ze is altijd een supermegabitch. Tegen mij niet, want ze weet dat ze klappen krijgt, maar zelfs tegen haar broer is ze niet altijd even leuk. Ik snap wat je zegt, maar ik denk niet dat het beter is voor haar om haar helemaal alleen thuis te laten voor 3 dagen en een vreemde telkens binnen te laten lopen. Misschien zit het in mijn hoofd, maar ik vind het een naar idee dat ze 3 dagen moederziel alleen is, behalve als er iemand binnen komt waar ze niet bekend mee is om haar bak te vullen en verder niks, want kroelen doet ze echt niet met anderen.
Ik zou mijn kind ook niet 3 dagen achterlaten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Net gereden, het werkt bij mijn katten in ieder geval niet. Het mauwen was wel iets minder, het kwijlen was erger.
Aan de andere kant heeft ze maar 5 minuten onder de bank gezeten en zijn ze nu met z'n tweeën op onderzoek uit. De vorige keer heeft ze bijna een hele dag onder de bank gezeten, dus er is vooruitgang. |
Phoebe ik las iets over thundershirts, die je aan doet en waar constante druk wordt uitgeoefend en dat word de kat dan rustig van. Misschien is dat iets?
|
Citaat:
|
Ik vraag me af of ze niet gewoon kalm worden omdat ze zich niet meer kunnen bewegen. Zwart doet al alsof de wereld vergaat als ik haar in haar tuigje hijs (wat ik trouwens nog maar een paar keer heb gedaan, omdat ik dacht dat ze 'los' in de auto misschien wat relaxter zou zijn, maar ze haat me als ik aankom met dat ding, dus we hebben het nog niet geprobeerd.).
|
Het is toch niet meer zo dat ze niet meer kunnen bewegen? Ik internet mobiel en dua niet heel uitgevreid want verkansie maar ik begreep dat het werkt met drukpunten. Da's wel iets anders dan fixatie. Kun je niet eens bij de DA na vragen of die ervaringen heeft?
|
En als je je kat in een tuigje wil doen moet je dat trainen als je kat dat niet blieft. Kijk eens op yt naar het kanaal Catmantoo. Hij heeft zijn katten opgevoed als honden. Ze kunnen zelfs skateboarden :lief:
|
Citaat:
Citaat:
Omg ze zijn al bijna 2 en ze waren zo schattig toen ze klein waren en Rood sliep in mijn hand :lief: Ze zijn nu nog steeds schattig hoor, maar ze passen niet meer in mijn hand en dat vind ik best jammer :o |
Citaat:
|
Handig (y) ga ik even checken.
|
Hi, bij onze verhuizing leek het te werken. Ik ben nog nooit zo kalm geweest.
|
Ik voel me steeds zo aangesproken
|
Citaat:
|
Ja
|
Nee door de titel
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |