![]() |
Te weinig uren + Vak profielwerkstuk
Hallo allemaal,
Afgelopen jaar heb ik in 5vwo aardrijkskunde gekozen in plaats van een moderne taal, omdat mensen met een natuur profiel dit mogen op onze school. Afgelopen week stonden de nieuwe roosters al online, en tot mijn verbazing heb ik nu geen aardrijkskunde meer. Dit zou op zich geen probleem zijn, aangezien aardrijkskunde nergens een eis is voor een opleiding, maar toch kwam ik op twee vragen die de school niet kan beantwoorden omdat het vakantie is: 1. Is er een aantal uren dat ik moet maken op het vwo? Ik mis nu één volledig vak, wat dus betekend dat ik veel minder uren maak dan de rest van de leerlingen in mijn klas. 2. Ik heb mijn profielwerkstuk met het vak aardrijkskunde. Is het overal verplicht om een profielwerkstuk met een vak dat je hebt te doen, of kan ik gewoon mijn profielwerkstuk doen met het vak aardrijkskunde terwijl ik geen aardrijkskunde heb? (Verschilt dit per school of is dit een regel voor het profielwerkstuk) Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, aangezien ik nu best bang ben dat ik op het laatste moment moet veranderen van onderwerp en vak met het profielwerkstuk. Alvast bedankt. |
Neem contact op met je school!
|
Kan je het vak misschien met zelfstudie en privebijles van de docent volgen?
|
Ik neem aan dat dit een foutje van de roostermaker is en dat aardrijkskunde later alsnog aan je rooster zal worden toegevoegd. Een andere mogelijkheid is dat aardrijkskunde praktisch gezien niet meer voor jou was in te roosteren en dat je aardrijkskunde (deels) "op eigen kracht"/zonder lessen zult moeten doen. Alleen je school kan dit natuurlijk met zekerheid zeggen. Kun je niet iemand een e-mail sturen? Lang niet iedereen is op vakantie.
Om nog even in te gaan op je vragen: 1. Er is geen minimum aantal uren om een diploma te kunnen krijgen, wel een minimum aantal vakken (met nog wat aanvullende eisen). Als aardrijkskunde je tweede moderne vreemde taal vervangt kun je geen diploma krijgen zonder examen te doen in aardrijkskunde. 2. Het profielwerkstuk moet betrekking hebben op (minimaal) 1 vak waarin je eindexamen doet. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal ook vragen aan mijn jaarcoördinator of misschien een overplaatsing van klas een idee is. |
Misschien reageert je mentor wel of weet je nog niet wie dat is volgend jaar?
|
Citaat:
|
Is waarschijnlijk inderdaad een foutje van de roostermaker. Mijn zus had ook eens per ongeluk Duits niet op haar rooster, maar zij heeft er niks aan gedaan :P
Niemand heeft er ooit iets van gezegd, dus ik denk wel dat je zelf actie moet ondernemen. Waarom zou je dat vak helemaal zelfstandig doen als je recht hebt op de lessen? Gewoon even vragen op school dus :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23. |