![]() |
Ali Express
Zijn er hier mensen bekend met Ali Express? Ik zag bij hun wat merken, zal wel kopie zijn, maar een stuk goedkoper.
Ik weet wel dat als de prijs meer dan 22 euro is je invoerrechten moet betalen. Maar mn vragen: Geldt voor die 22 euro per stuk, of geldt dat voor het hele bedrag? Als ik vaker iets koop wat nep is, wordt dat ergens opgeslagen bij hun? En ik las iets over een boete als je gepakt wordt, maar is dat echt 800 euro? bedankt |
Toevallig vandaag en eergisteren bestellingen ontvangen, maar die waren minder dan 1 en 2 euro (gehard telefoonglasplaatje en telefooncase). Hartstikke prima.
Geen idee of ze namaakmerken hebben. Invoerbedrag gold dacht ik voor gehele pakket inclusief verzendkosten. Boete heb ik niet eerder van gehoord. |
Heb er meerdere dingen besteld en nog nooit problemen mee gehad. Van die boete heb ik ook nog nooit gehoord.
Ik heb alleen nog maar goedkope dingen besteld, maar bij aliexpress koop je bij verschillende verkopers en krijg je (volgens mij) ook verschillende pakketjes. Die invoerrechten betaal je dan (wrs) per product. Je kan mazzel hebben en geen invoerkosten hoeven te betalen, maar als je pech hebt mag je bij de postbode nog een flink bedrag afrekenen. Dat heb ik wel eens gehad toen ik bestelde van een Amerikaanse site. (n) |
Die € 22 geldt voor de hele zending. Als je kijkt op www.belastingdienst.nl kun je zien wat je aan invoerrechten en btw betaalt. Wat die boetes betreft: onze huisjurist weet dat ongetwijfeld. Axel11 naamzoek!
|
Citaat:
|
Dan zal het waarschijnlijk geen echte zijn!:D:D
|
Duidelijk antwoord over namaakartikelen: http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...naar-nederland
Dus nee, die artikelen mag je niet bestellen per post/koeriersdiensten. Er geldt hiervoor in de woorden van het Openbaar Ministerie een "nultolerantie". Betrapt worden is dus vervolgd (en waarschijnlijk ook veroordeeld) worden. In theorie staat hierop een maximale gevangenisstraf van 1 jaar of een boete van € 82.000. Reken in de praktijk op een paar honderd euro boete of een taakstraf tot circa 40 uur. |
Dit past beter op werk, geld en recht.
|
Citaat:
|
Bestel daar heel veel maar geen nep merk produkten. Sjcam gekocht moest douane 22,05 bij betalen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |