Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Jeuk aan handen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1920398)

Eevee 2208 12-08-2016 10:29

Jeuk aan handen

Ik heb al sinds dat ik in groep 7 zat, (ga nu naar de 4e klas) weleens last gehad van galbultjes. Klinkt heel vies maar het valt wel mee. Je handen worden rood en het is vooral van binnenuit. Als ik dan ging krabben, dan kwamen de bultjes tevoorschijn, die eruit zagen als wanneer je door een brandnetel bent geraakt.

Maar vanacht werd ik wakker van een ontzettende jeuk aan een hand, en het voelde ook echt totaal anders. Het deed ook een beetje pijn. Nu heb ik er geen last meer van, alleen als ik over mijn wijsvinger wrijf, voel ik nog een lichte pijn.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? 😅

Max Ekeler 13-08-2016 22:08

Jij hebt vogens mij last van urticaria (netelroos)
Volgende oorzaken kunnen lijden tot netelroos:

(allergie voor) geneesmiddelen (zoals pijnstillers en antibiotica)

acute of chronische infecties (vooral veroorzaakt door bacteriën)

fysische prikkels (koude, warmte, zonlicht, lichamelijke inspanning...)

voedseltoevoegingen (kleurstoffen en dergelijke)

allergie voor voedingsmiddelen (vooral schaaldieren en bij kleine kinderen melk, ei en soja)

allergie voor ingeademde producten (zoals oplosmiddelen en dierlijke huidschilfers)

insectensteken en -beten (van bijen, vlooien, muggen etc. Bij vlooien en muggen is het een allergische reactie op eiwitten in het speeksel van deze dieren, bij wespen- en bijensteken bevat het gif zelf onder andere histamine)

interne ziekten (zoals hormonale stoornissen en stofwisselingsziekten)

contact van de huid met plantaardige of chemische stoffen (bijvoorbeeld in de tuin: primula, chrysant, conifeer of andere planten)

In bepaalde families komt urticaria vaker voor dan normaal. Dit is bijvoorbeeld het geval bij bepaalde urticaria-typen, zoals de zogenoemde koude-urticaria en zonlicht-urticaria. Ook het syndroom van Schnitzler en syndroom van Muckle-Wells worden als zeldzame, aparte urticaria-syndromen onderscheiden.

Alvast graag gedaan

Medisch advies 14-08-2016 18:29

Je moet je er geen zorgen om maken denk niet meteen het ergste . Als je het vaker krijgt en andere klachten als lymfeklierzwelling gewichtsverlies nachtelijk zweten koorts of lusteloos dan zou ik even langs de huisarts gaan

Penolopepop 16-08-2016 08:11

Nooit gehad, misschien zou je eens bij de huisarts langs kunnen gaan

Little Phoebe 16-08-2016 13:03

Het zou trouwens best wel eens netelroos kunnen zijn, daar dacht ik ook als eerste aan. Het klopt wat betreft de jeuk, pijn en galbultjes. Maar vaak (niet altijd, maar vaak) verspreidt dat verder over je lichaam, dus ik zou het eens aan je huisarts vragen. Die heeft daar, mocht je toch netelroos hebben, allemaal prachtige middeltjes voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.