Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Ik heb wat anoniemen meningen nodig (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1920554)

dafkolpa 15-08-2016 20:20

Ik heb wat anoniemen meningen nodig

Het zit zo: Momenteel volg een een mbo waarbij ik schoenen leer ontwerpen en maken, ik moet nog 3 jaar. Ik wil ontzettend graag een mode opleiding doen op WDKA. In mijn vrije tijd ben ik veel bezig met kleding maken en dergelijk.
Ik twijfel dus ontzettend om nu te stoppen met mijn opleiding en full time aan mijn portfolio te werken en mij voor volgend jaar aan te melden voor de kunst academie WDKA.

Het is een optie om op mijn huidige opleiding te blijven, maar dan verklein ik de kans ontzettend om aangenomen te worden aangezien ik nog heel veel aan mijn portfolio moet werken.

Daarbij ben ik niet van plan en wil ik in de toekomst geen schoenen maken. Ontwerpen leer ik natuurlijk ook op de mode academie, dus ik heb niet heel veel aan het diploma aan het eind van deze opleiding

Ik vind het fijn om zo veel mogelijk meningen te hebben, vandaar heb ik het op dit forum geplaatst dus brand maar los, als je wilt.

Axel11 16-08-2016 09:07

Hoe groot is de kans dat je als je nu stopt met je opleiding wordt aangenomen bij de Willem de Kooning Academie?

Begrijp ik het overigens goed dat je, hoewel je nu mbo doet, wel (minimaal) een havo-diploma hebt? Aangezien deze Academie je anders sowieso niet kan aannemen.

dafkolpa 16-08-2016 09:49

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 34192427)
Hoe groot is de kans dat je als je nu stopt met je opleiding wordt aangenomen bij de Willem de Kooning Academie?

Begrijp ik het overigens goed dat je, hoewel je nu mbo doet, wel (minimaal) een havo-diploma hebt? Aangezien deze Academie je anders sowieso niet kan aannemen.

De kans is niet groot maar er zijn natuurlijk ook andere kunst academies waar ik het kan proberen.
Nee ik heb geen havo diploma, maar je kan een 21+ toets maken.

Axel11 16-08-2016 09:50

Citaat:

dafkolpa schreef: (Bericht 34192472)
De kans is niet groot maar er zijn natuurlijk ook andere kunst academies waar ik het kan proberen.
Nee ik heb geen havo diploma, maar je kan een 21+ toets maken.

Dan is de kans op toelating in principe wel nog kleiner, aangezien je dan naast een (zeer) goed portfolio ook nog de 21+-toets moet halen.

Hoe oud ben je nu dan?

dafkolpa 16-08-2016 14:26

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 34192475)
Dan is de kans op toelating in principe wel nog kleiner, aangezien je dan naast een (zeer) goed portfolio ook nog de 21+-toets moet halen.

Hoe oud ben je nu dan?

Ik ben nu 20. Ja, maar ik denk dat de kans dat ik aangenomen op zich wel 'groot' is. Ik heb al wat onderzoek gedaan naar de 21+ toets en naar portfolio's etx.

Axel11 16-08-2016 17:52

Ga je de oriëntatie-/portfoliocursus van de Willem de Kooning Academie doen? Zo nee, waarom niet?

Hoe wil je je voorbereiden op de 21+-toets?

dafkolpa 16-08-2016 19:38

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 34192631)
Ga je de oriëntatie-/portfoliocursus van de Willem de Kooning Academie doen? Zo nee, waarom niet?

Hoe wil je je voorbereiden op de 21+-toets?

Ja ik ga zeker de oriëntatie cursus doen. De 21+ toets voor de kunstacademie is een een aanleg test, hier kan je je niet op voorbereiden. Nu ik dit zo type twijfel ik, ik bel ze morgen haha.

Elin3 02-09-2016 11:31

Je topic past beter op Studeren, ik verplaats hem voor je (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.