Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Anders gaan we even generalisaaien #1952 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1920767)

ecnelis 21-08-2016 12:36

Anders gaan we even generalisaaien #1952

En GO

Fitematrulle 21-08-2016 12:42

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34195592)
Ja ik, niet we.

:D :D

aumgn 21-08-2016 14:12

Haubenmeise is een zeurpiet. Allemaal

Little Phoebe 21-08-2016 15:11

Aww, mijn katje heeft net een aanval gehad. Wel de eerste in 5 maanden, dus wat dat betreft is er vooruitgang, maar ik hoopte dat hij er gewoon stilletjes overheen was gegroeid ofzo.
Vandaag nog even afwachten, want die aanvallen komen meestal in drievoud.

fizzle-fluffy 21-08-2016 17:22

Goede titel!
Knuffel voor phoebe

Little Phoebe 21-08-2016 17:37

Thanks, maar ik ben inmiddels niet anders gewend, helaas :p ik weet dat hij het toch niet bewust meemaakt en dat helpt wel een beetje. Hij ligt nu nog lekker te slapen, dus ik hoop dat het hierbij blijft en dat hij nu weer 5 maanden zonder kan :y

Abby. 21-08-2016 18:14

I <3 Fransen. Ik snap nooit hoe mensen zoveel negatieve ervaringen met Fransen kunnen hebben, want ik vind ze super vriendelijk. Maar goed, ik spreek redelijk Frans.

Little Phoebe 21-08-2016 18:21

Dat zal het grote verschil zijn, ja :p

Elin3 21-08-2016 19:01

De Franse jongens op het kamp in Engeland waren ook hartstikke aardig :o

Daantje_0705 21-08-2016 19:04

Fransen van onze generatie zijn toch niet meer zo vreselijk chauvinistisch? Dat is toch meer de oudere generatie.

Mijn ervaring is dat als je probeert Frans te praten ze dat wel waarderen en dat het anders ook wel goed komt.

Megatron 21-08-2016 19:28

Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34195673)
I <3 Fransen. Ik snap nooit hoe mensen zoveel negatieve ervaringen met Fransen kunnen hebben, want ik vind ze super vriendelijk. Maar goed, ik spreek redelijk Frans.

Mijn ervaringen met Fransen is slechts op professioneel vlak, voornamelijk technici, developers en R&D-mannetjes. Leeftijdscategorie 25-55. Vanzelfsprekend vanuit één bedrijf en zal het vast niet gelden voor iedere Fransoos maar het Engels aldaar was altijd belabberd zo niet nonexistent.

En het werd soms ook pijnlijk duidelijk dat de uitdrukking "met de Franse slag" bepaald niet uit de lucht komt vallen :/

Abby. 21-08-2016 19:54

Ik zeg ook nergens dat ze goed Engels spreken ;) Maar de arrogantie, los van dat ze vaak geen andere taal dan hun eigen taal spreken, herken ik dus gewoon echt niet. Zelfs als ik er met de taal niet echt uitkwam, heb ik Fransen altijd als vriendelijk en vooral behulpzaam ervaren.

Dakduif 21-08-2016 21:47

Ik herken het arrogante wel, maar mijn ervaring is dat dat vooral op het eerste gezicht is. Zodra je je best een beetje doet, zijn het inderdaad best behulpzame en toffe mensen :y vind ik. Mijn Frans is matig, maar met z'n tweeën komen we best ver. Toen ik in Frankrijk werkte, waren meer dan de.helft van de Franse gesprekken met handen en voeten in een mengeling van Frans en Engels en dat was super gezellig :y

Dakduif 21-08-2016 21:55

En uiteraard geldt dat voor alle Fransen. Generaliseren zullen we, godverdorie :mad:

Azeche 22-08-2016 09:57

Ik vind Nederlanders altijd heel erg neerkijken op mensen die geen Emgels spreken. :y

Abby. 22-08-2016 10:18

Ik vind de gemiddelde Belg arroganter dan de gemiddelde Fransman. De gemiddelde Nederlander trouwens ook.

Abby. 22-08-2016 10:21

Er was toch ooit zo'n generaliseer/vooroordelen-topic? Ik kan hem niet vinden..

fizzle-fluffy 22-08-2016 11:03

Het ging in mijn geval om zwitsers he?
En het was een vip-event, dus rijke mensen die het gewend zijn bediend te worden.

Abby. 22-08-2016 11:34

Jij was niet de enige die het over Frans(sprekend)en had ;)

Abby. 22-08-2016 11:35

Maar fb fizzle, zeg eens waar deze is:
Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34195904)
Er was toch ooit zo'n generaliseer/vooroordelen-topic? Ik kan hem niet vinden..

Little Phoebe 22-08-2016 12:01

Citaat:

Azèche schreef: (Bericht 34195892)
Ik vind Nederlanders altijd heel erg neerkijken op mensen die geen Emgels spreken. :y

Dat is inderdaad best wel waar ja, denk ik :o maar niet allemaal. Meeste Nederlanders spreken ook niet zo goed Engels.

Iemand op Facebook zei in het Engels dat hij iets gevangen had. Catched :'( en dat is niet het helderste licht aan de hemel, maar dan nog.

Abby. 22-08-2016 14:32

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34195970)
Dat is inderdaad best wel waar ja, denk ik :o maar niet allemaal. Meeste Nederlanders spreken ook niet zo goed Engels.

Iemand op Facebook zei in het Engels dat hij iets gevangen had. Catched :'( en dat is niet het helderste licht aan de hemel, maar dan nog.

Ja, de grap is dat ik dat bij Nederlanders dan eigenlijk veel stommer vind als iemand slecht Engels spreekt :o Slaat ook nergens op, I know, en ik spreek zelf ook heus niet vlekkeloos Engels, maar het zit hier zo ingebakken dat je overal Engels tegenkomt, films die niet nagesynchroniseerd maar ondertiteld worden, iedereen leert het op school etc. Daar ontkom je dan toch haast niet aan, denk ik dan :o

aumgn 22-08-2016 14:58

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34195970)

Zo schokkend is dat toch niet? :O Dat soort fouten zie je Nederlanders in het Nederlands ook maken.

Little Phoebe 22-08-2016 15:34

Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34196006)
Ja, de grap is dat ik dat bij Nederlanders dan eigenlijk veel stommer vind als iemand slecht Engels spreekt :o Slaat ook nergens op, I know, en ik spreek zelf ook heus niet vlekkeloos Engels, maar het zit hier zo ingebakken dat je overal Engels tegenkomt, films die niet nagesynchroniseerd maar ondertiteld worden, iedereen leert het op school etc. Daar ontkom je dan toch haast niet aan, denk ik dan :o

Eens! Wij zijn een van de weinige landen waar niet alles wordt nagesynchroniseerd. Hoewel ik vroeger Cartoon Network keek en het zo geleerd heb en daar nu alles Nederlands is.. Dus het wordt wel minder. Maar verwacht wel van mensen van mijn leeftijd dat ze iets geleerd hebben van jaren Cartoon Network/Dragonball Z.
Citaat:

aumgn schreef: (Bericht 34196012)
Zo schokkend is dat toch niet? :O Dat soort fouten zie je Nederlanders in het Nederlands ook maken.

Ja, daar moet ik nog meer van huilen.

Abby. 22-08-2016 16:03

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34196027)
Eens! Wij zijn een van de weinige landen waar niet alles wordt nagesynchroniseerd. Hoewel ik vroeger Cartoon Network keek en het zo geleerd heb en daar nu alles Nederlands is.. Dus het wordt wel minder. Maar verwacht wel van mensen van mijn leeftijd dat ze iets geleerd hebben van jaren Cartoon Network/Dragonball Z.

Ja, daar moet ik nog meer van huilen.

Mja, maar van de andere kant heb je nu de YouTube-generatie, dus dat compenseert Cartoon Network dan wel weer. Leerlingen van mij beginnen al in groep 6 met vlogjes kijken, ook Engelstalig. Sommigen spreken beter Engels dan ik.

Little Phoebe 22-08-2016 20:10

Dat is inderdaad ook zo, duh, dat was helemaal niet in me opgekomen. Al denk ik wel dat de generatie tussen Cartoon Network en YouTube in een ernstige achterstand heeft qua Engels.

(Ik weet dat YT al lang bestaat, maar is nog niet zó lang populair om de nasynchronisaties te overlappen, ben ik bang.)

Abby. 22-08-2016 20:14

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34196213)
Dat is inderdaad ook zo, duh, dat was helemaal niet in me opgekomen. Al denk ik wel dat de generatie tussen Cartoon Network en YouTube in een ernstige achterstand heeft qua Engels.

(Ik weet dat YT al lang bestaat, maar is nog niet zó lang populair om de nasynchronisaties te overlappen, ben ik bang.)

Dat zou best kunnen, maar Engels is wel steeds belangrijker op school he, ze krijgen het al steeds vroeger als vak op de basisschool.

Elin3 23-08-2016 07:01

Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34196231)
Dat zou best kunnen, maar Engels is wel steeds belangrijker op school he, ze krijgen het al steeds vroeger als vak op de basisschool.

Ik ben net terug van vier weken Engeland, en de gemiddelde Brit is enorm onder de indruk van ons taalonderwijs en de mate waarin Nederlanders zich prima verstaanbaar kunnen maken in het Engels.

aumgn 23-08-2016 07:43

Ik vind het gebash op ons steenkolenaccent ook een beetje stom, want het is superduidelijk vergeleken met het Duits/Frans/Spaans/Chinees-Engels. Beter steenkool dan dat mensen heel nep een Brits accent opzetten imo.

fizzle-fluffy 23-08-2016 07:47

Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34195931)
Maar fb fizzle, zeg eens waar deze is:

Bedoel je deze?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1906626

Abby. 23-08-2016 08:14

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34196516)

Ja! Thanks!

Little Phoebe 23-08-2016 11:23

Citaat:

aumgn schreef: (Bericht 34196513)
Ik vind het gebash op ons steenkolenaccent ook een beetje stom, want het is superduidelijk vergeleken met het Duits/Frans/Spaans/Chinees-Engels. Beter steenkool dan dat mensen heel nep een Brits accent opzetten imo.

Ik heb (waarschijnlijk door Cartoon Network en alle high school films) een Amerikaans/Canadees accent. Dat vind ik wel wat beter klinken dan hoe de gemiddelde Nederlander Engels spreekt.

Fitematrulle 23-08-2016 12:56

Citaat:

aumgn schreef: (Bericht 34196513)

ik had een klasgenoot die dat deed, echt niet te doen.
Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34196687)
Ik heb (waarschijnlijk door Cartoon Network en alle high school films) een Amerikaans/Canadees accent. Dat vind ik wel wat beter klinken dan hoe de gemiddelde Nederlander Engels spreekt.

ik vind het best overdreven :p

Megatron 23-08-2016 14:27

Ik sprak onlangs op M'era Luna een paar Britten. Gozer had een bijzonder aangename stem én wonderschoon Brits. Ik werd er bijna een beetje opgewonden van, zeker omdat-ie ook intelligent bleek.

Abby. 23-08-2016 15:19

De grap is dan ook weer dat ik Nederlanders die overdreven posh Brits, of Amerikaans of met een Schots accent oid praten, óók heel irritant vind. Het is ook nooit goed :p

Megatron 23-08-2016 17:34

Ik heb wat Slecht Engels overgenomen van een Aziatische collega, waaronder 'to configurate', omdat ik het een goed woord vind.

fizzle-fluffy 23-08-2016 23:44

Ik heb in het Engels een mengsel van Amerikaans (boston door mijn vader), Brits (somerset door mijn moeder) en Duits accent. Niemand weet waar ik vandaan kom. :Y

Holland Oates 23-08-2016 23:49

Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34196813)
De grap is dan ook weer dat ik Nederlanders die overdreven posh Brits, of Amerikaans of met een Schots accent oid praten, óók heel irritant vind. Het is ook nooit goed :p

Overdreven accenten zijn sowieso kut. Het klinkt ook altijd net niet. Probeer niet te hard iets na te doen. (n)

Maar ik moet sowieso m'n bek houden, want ik ben een accentenhoer die met alle spraak-winden meewaait. Geen idee hoe ik klink in het Brits, want het is all over the fucking shop.

Holland Oates 23-08-2016 23:50

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34196771)
Ik sprak onlangs op M'era Luna een paar Britten. Gozer had een bijzonder aangename stem én wonderschoon Brits. Ik werd er bijna een beetje opgewonden van, zeker omdat-ie ook intelligent bleek.

Ja, maar watvoor Brits? Een Hagenees klinkt ook niet als een Limburger.

Turk February 24-08-2016 01:21

Mijn Engels hangt af van het gezelschap. In Amerika spreek ik met een min of meer Amerikaans accent, als ik met Engelsen praat meer Engels (maar niet posh). Ik kan er niets aan doen. Ik beweeg qua accent automatisch in de richting van mijn gesprekspartner, tenzij ik er echt op ga letten.

Megatron 24-08-2016 06:57

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34197086)
Ja, maar watvoor Brits? Een Hagenees klinkt ook niet als een Limburger.

Fuck knows. Het Brits dat ik sexy vind. Het enige aanknopingspunt dat ik heb is University of Birmingham, wat ook niets zegt obviously.

Elin3 24-08-2016 07:26

Citaat:

Turk February schreef: (Bericht 34197107)
Mijn Engels hangt af van het gezelschap. In Amerika spreek ik met een min of meer Amerikaans accent, als ik met Engelsen praat meer Engels (maar niet posh). Ik kan er niets aan doen. Ik beweeg qua accent automatisch in de richting van mijn gesprekspartner, tenzij ik er echt op ga letten.

Dit ja. Al horen mensen altijd dat ik er niet vandaan kom. Vooral jongeren denken al snel dat ik Duits ben door de foutjes in mijn uitspraak. Ik pik wel snel accenten op als ik die boeiend vindt, zo moest ik er echt op letten dat ik niet het accent van een meisje uit Northern Ireland over zou nemen toen ik veel met haar omging. Ik vond haar accent fascinerend, maar het zou heel nep voelen als ik ook zo zou spreken :o

Maaike.sann 24-08-2016 09:18

Citaat:

Turk February schreef: (Bericht 34197107)

Ik ook ja :o Al hoor ik op m'n werk de laatste tijd redelijk vaak dat 't Iers klinkt, maar daar ben ik afgelopen jaar ook wel relatief veel geweest.

Haubenmeise 24-08-2016 09:24

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34197155)
Dit ja. Al horen mensen altijd dat ik er niet vandaan kom. Vooral jongeren denken al snel dat ik Duits ben door de foutjes in mijn uitspraak. Ik pik wel snel accenten op als ik die boeiend vindt, zo moest ik er echt op letten dat ik niet het accent van een meisje uit Northern Ireland over zou nemen toen ik veel met haar omging. Ik vond haar accent fascinerend, maar het zou heel nep voelen als ik ook zo zou spreken :o

Wel een leuk accent.

Holland Oates 24-08-2016 10:52

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34197137)
Fuck knows. Het Brits dat ik sexy vind. Het enige aanknopingspunt dat ik heb is University of Birmingham, wat ook niets zegt obviously.

Nee idd, want echte Brummies klinken verschrikkelijk. :D

Elin3 24-08-2016 11:19

Citaat:

Haubenmeise schreef: (Bericht 34197305)
Wel een leuk accent.

Klopt! Een Britse vriend van me hoopte dat het accent zou blijven hangen, omdat het zo leuk zou klinken, maar helaas...

Miekje* 24-08-2016 11:41

Glaswegian :O(Y)

Elin3 25-08-2016 08:32

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 34197374)
Glaswegian :O(Y)

Dit moest ik echt drie keer lezen, maar dat lag vast aan mijn focus :herp:

Miekje* 25-08-2016 13:30

:D

Fitematrulle 26-08-2016 11:40

Who loves orange soda? Kel loves orange soda! Is it true? Oh yes oh yes oh yes it's treu-heu, I do I do I do-hooo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.