![]() |
Anders gaan we even generalisaaien #1952
En GO
|
Citaat:
|
Haubenmeise is een zeurpiet. Allemaal
|
Aww, mijn katje heeft net een aanval gehad. Wel de eerste in 5 maanden, dus wat dat betreft is er vooruitgang, maar ik hoopte dat hij er gewoon stilletjes overheen was gegroeid ofzo.
Vandaag nog even afwachten, want die aanvallen komen meestal in drievoud. |
Goede titel!
Knuffel voor phoebe |
Thanks, maar ik ben inmiddels niet anders gewend, helaas :p ik weet dat hij het toch niet bewust meemaakt en dat helpt wel een beetje. Hij ligt nu nog lekker te slapen, dus ik hoop dat het hierbij blijft en dat hij nu weer 5 maanden zonder kan :y
|
I <3 Fransen. Ik snap nooit hoe mensen zoveel negatieve ervaringen met Fransen kunnen hebben, want ik vind ze super vriendelijk. Maar goed, ik spreek redelijk Frans.
|
Dat zal het grote verschil zijn, ja :p
|
De Franse jongens op het kamp in Engeland waren ook hartstikke aardig :o
|
Fransen van onze generatie zijn toch niet meer zo vreselijk chauvinistisch? Dat is toch meer de oudere generatie.
Mijn ervaring is dat als je probeert Frans te praten ze dat wel waarderen en dat het anders ook wel goed komt. |
Citaat:
En het werd soms ook pijnlijk duidelijk dat de uitdrukking "met de Franse slag" bepaald niet uit de lucht komt vallen :/ |
Ik zeg ook nergens dat ze goed Engels spreken ;) Maar de arrogantie, los van dat ze vaak geen andere taal dan hun eigen taal spreken, herken ik dus gewoon echt niet. Zelfs als ik er met de taal niet echt uitkwam, heb ik Fransen altijd als vriendelijk en vooral behulpzaam ervaren.
|
Ik herken het arrogante wel, maar mijn ervaring is dat dat vooral op het eerste gezicht is. Zodra je je best een beetje doet, zijn het inderdaad best behulpzame en toffe mensen :y vind ik. Mijn Frans is matig, maar met z'n tweeën komen we best ver. Toen ik in Frankrijk werkte, waren meer dan de.helft van de Franse gesprekken met handen en voeten in een mengeling van Frans en Engels en dat was super gezellig :y
|
En uiteraard geldt dat voor alle Fransen. Generaliseren zullen we, godverdorie :mad:
|
Ik vind Nederlanders altijd heel erg neerkijken op mensen die geen Emgels spreken. :y
|
Ik vind de gemiddelde Belg arroganter dan de gemiddelde Fransman. De gemiddelde Nederlander trouwens ook.
|
Er was toch ooit zo'n generaliseer/vooroordelen-topic? Ik kan hem niet vinden..
|
Het ging in mijn geval om zwitsers he?
En het was een vip-event, dus rijke mensen die het gewend zijn bediend te worden. |
Jij was niet de enige die het over Frans(sprekend)en had ;)
|
Maar fb fizzle, zeg eens waar deze is:
Citaat:
|
Citaat:
Iemand op Facebook zei in het Engels dat hij iets gevangen had. Catched :'( en dat is niet het helderste licht aan de hemel, maar dan nog. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is inderdaad ook zo, duh, dat was helemaal niet in me opgekomen. Al denk ik wel dat de generatie tussen Cartoon Network en YouTube in een ernstige achterstand heeft qua Engels.
(Ik weet dat YT al lang bestaat, maar is nog niet zó lang populair om de nasynchronisaties te overlappen, ben ik bang.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het gebash op ons steenkolenaccent ook een beetje stom, want het is superduidelijk vergeleken met het Duits/Frans/Spaans/Chinees-Engels. Beter steenkool dan dat mensen heel nep een Brits accent opzetten imo.
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1906626 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik sprak onlangs op M'era Luna een paar Britten. Gozer had een bijzonder aangename stem én wonderschoon Brits. Ik werd er bijna een beetje opgewonden van, zeker omdat-ie ook intelligent bleek.
|
De grap is dan ook weer dat ik Nederlanders die overdreven posh Brits, of Amerikaans of met een Schots accent oid praten, óók heel irritant vind. Het is ook nooit goed :p
|
Ik heb wat Slecht Engels overgenomen van een Aziatische collega, waaronder 'to configurate', omdat ik het een goed woord vind.
|
Ik heb in het Engels een mengsel van Amerikaans (boston door mijn vader), Brits (somerset door mijn moeder) en Duits accent. Niemand weet waar ik vandaan kom. :Y
|
Citaat:
Maar ik moet sowieso m'n bek houden, want ik ben een accentenhoer die met alle spraak-winden meewaait. Geen idee hoe ik klink in het Brits, want het is all over the fucking shop. |
Citaat:
|
Mijn Engels hangt af van het gezelschap. In Amerika spreek ik met een min of meer Amerikaans accent, als ik met Engelsen praat meer Engels (maar niet posh). Ik kan er niets aan doen. Ik beweeg qua accent automatisch in de richting van mijn gesprekspartner, tenzij ik er echt op ga letten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Glaswegian :O(Y)
|
Citaat:
|
:D
|
Who loves orange soda? Kel loves orange soda! Is it true? Oh yes oh yes oh yes it's treu-heu, I do I do I do-hooo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37. |