![]() |
Na die van 50+ nu het (concept)partijprogramma van de PVV
|
Een 'e' achter innovati vergeten :( Fizzle, fiks even.
|
Jfc. :'(
|
:(
|
Van twee van de speerpunten van het programma zijn de kosten ook pro memorie :cool::facepalm:
|
Ik snap oprecht niet dat mensen dit serieus kunnen nemen.
|
Citaat:
|
Wat Abby. en Miekje* zeggen.
|
Ik vind het zorgwekkend.
|
Ik vind het lachwekkend en triest.
|
Kun je aan het labeltje in een hoofddoek zien of het islamitisch is of moet je maar afgaan op het bijbehorende hoofd?
|
Ik heb voor zowel mezelf als Ertur gestemd.
|
Hoe gaat ie "huren omlaag" bewerkstelligen? :confused: Bedoelen ze huurtoeslag omhoog?
|
Huren omlaag is vrij eenvoudig tbh. Huurdersheffing terugdraaien op zijn minst en de corporaties opdragen de huur te verlagen.
|
Best knap, nu al het meestgelezen verkiezingsprogramma ooit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet serieus te nemen idd, maar toch vermakelijk.
|
We nemen er eens willekeurig iets uit dat iedereen kan berekenen.
Punt 6, alleen al de aanvullende pensioenen wel indexeren, conform de huidige regels, kost alleen al de overheid (of nu ja, ik neem even enkel het ABP) conform het jaarverslag van 2015: https://www.abp.nl/over-abp/financie...arverslag.aspx Pagina 6: huidige pensioenverplichtingen 361,363 miljard. Beschikbaar vermogen 351,397 miljard. Kortom, dekkingsgraad 97,2 (351mld / 361 mld, bevestigt ABP zelf op deze pagina). " Toekomstige bestendige indexatie dekkingsgraad" 122.4. Ofte wel; willen we alles met terugwerkende kracht kunnen indexeren, hebben we een dekkingsgraad van 122,4 nodig (zo lees ik het, misschien bedoelen ze iets anders er mee). Oftewel x / 361 mld is 122,4. X is dus 430,1 mld, ofte wel de overheid zou per direct 80 miljard moeten bijstorten om dit mogelijk te maken. Sterker nog, sinds dit jaarverslag is de dekkingsgraad verder gedaald dus het bedrag is inmiddels nog groter. Maar nee, PVV meldt doodleuk 3,5 miljard als de kosten voor deze post - inclusief verlagen AOW-leeftijd :herp: Andere manier van berekenen: pagina 7 laat zien dat er 11,7% indexatieachterstand is. Pagina zes laat zien dat het minimaal vereist eigen vermogen een dekkingsgraad van 104,2 is. Ofte wel, de verplichtingen van 361 mld moeten, om de verplichtingen inclusief indexatie te laten zien, naar 361,363 mld X 1,117 = 403,57 mld. Bijbehorend vermogen is 1,042 keer dat bedrag. Dus dat maakt 420,52 miljard. Ongeveer tien miljard lager dan de bovenstaande berekening. Ik zal ongetwijfeld iets niet begrijpen. Maar dat maakt het nog altijd een slordige 70 miljard bijstorten, niet 3,5 miljard. Bedoelen ze dan dat ze de dekkingsgraad gewoon volledig negeren en de huidige pensioenuitkeringen verhogen met 11,7%? Volgens bladzijde zes waren die pensioenuitkeringen over 2015 net iets minder dan 10 miljard. 11,7% er bij is "maar" 1,1 miljard extra. AOW terug naar 65 misschien verantwoordelijk voor het overige deel? Of gaat de overhead ook voor andere, niet-overheidpensioenfondsen, bijlappen? Zou kunnen. Dat geeft die pensioenfondsen bepaald geen prikkel om nog wat aan de dekkingsgraad te doen. De overhead betaalt toch wel. Opmerkelijk. Daarbij, als de PVV dat bedoelt, dan moge het duidelijk zijn dat volgens de momenteel geldende rekenregels, het wellicht voor 2016 ongeveer 1,1 miljard extra is, maar dat dit dus ieder jaar terugkomt en dat het bedrag ieder jaar stijgt. We laten dan het kapitaaldekkingsstelsel los en gaan de facto naar een omslagstelsel. Daar kun je een leuke theoretische discussie over hebben, maar om precies op het punt dat de babyboomers met pensioen gaan naar omslagstelsel te gaan, gaat je de komende jaren jaarlijks veel meer dan 1,1 miljard kosten. En dan heb ik het nog altijd enkel over ABP en niet over de rest van de Nederlandse pensioenwereld. |
Overigens stellen ze dat genoeg Nederlanders genoeg hebben van de terreur. Welke terreuraanslagen heeft Nederland gekend? Ik kom niet veel verder dan de hofstadgroep, Buch, Fortuyn, zoiets? Zie ik nu iets groots over het hoofd? :bloos:
|
Buch? Bedoel je daarmee Van Gogh? :O
|
Godsamme. Ja. Van Gogh idd.
|
Haha, "allebei zo'n dikkerd". Ze hebben ook wel wat van elkaar weg.
|
Zwarte Swift in Apeldoorn zal hij ook wel vinden?
En daarbij is alles buiten NL ook angstzaaiend natuurlijk! |
Citaat:
|
Citaat:
Ja zwarte swift is ook een goede Wolter! Vooral omdat de islam stoppen dat niet had voorkomen (net als Fortuyn) |
Citaat:
|
Citaat:
|
In dat geval: Jandino Asporaat en de Toppers
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De RAF heeft hier ook ooit een politieagent vermoord dacht ik. En die branden in Makro's door de jongens van RaRa laten je als gewone Nederlander ook niet koud natuurlijk.
|
Ertur :lief:
|
Een oom is de hele tijd plaatjes van de Fb groep pvv-aanhangers aan het delen :( "deel dit als je vindt dat je boerka niet in Nl thuis hoort!"
|
Blokkeren op je tijdlijn of ontvrienden?
|
Ik vind "verbod Koran" toch wel het meest achterlijke denk ik.
|
Citaat:
En ook op alle tekens en simbolen die verwijzen naar die boeken. Ik zie de laatste tijd erg veel mensen lopen met zwarte kleding met van die kruizen erop. Weg ermee! Iedereen in effe witte shirts! |
Echt, de dag dat Nederland de koran verbiedt, bekeer ik me tot de islam :n
|
Heb nog een mailtje gestuurd over dit programma aan ze, helaas geen antwoord op mogen ontvangen. Man van het volk is het ook hoor.
|
Wil jij zeggen dat je serieus het partijprogramma van 50+ hebt gelezen?
|
Nee, wel dat van de PVV (waar dit topic over gaat) tijdens het poepen.
|
On topic: Dat van de PVV is meer een pamflet dan een partijprogramma. En iedereen die PVV stemt weet allang waar de PVV voor staat, dus meer is ook niet nodig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk dat Mark52 bovenstaande bedoelt. Een PVV'er zou natuurlijk precies hetzelfde kunnen zeggen (onderwijs: gratis+geen Islamitische scholen. milieu: linkse hobby. inkomen: wil ik meer van, uitkeringen immigranten omlaag. kunst: elitair. europa: eruit). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |