![]() |
Afscheid collega
Hoi iedereen,
Ik heb een vraag. Ik heb deze week een afscheid van een collega die ik nog maar 2 weken ken omdat ik nieuw ben, de rest kent hem al wel langer. Ik twijfel nu ontzettend of ik wel moet gaan, 1. Omdat ik 'm nog niet zo goed ken 2. De rest kent hem wel echt al heel lang 3. Is het niet heel raar als ik ga? 4. Ik moet die dag werken en als ik zeg maar klaar ben met werken begint het "afscheidsfeestje" zeg maar 5. Als ik niet ga ben ik zeker te afstandelijk? 6. Dan moet ik ook een goede reden hebben waarom niet omdat ik zeg maar ben uitgenodigd en je moet laten weten of je komt Alvast bedankt voor jullie advies! |
Ik zou gewoon gaan. Je kan altijd wat eerder weggaan, toch?
|
Citaat:
|
Ik zou niet gaan. Als ik de collega zelf niet of nauwelijks ken, maakt het voor hem niet uit of ik er ben of niet. En niemand heeft er wat aan als ik ongemakkelijk sta te draaien tussen een groep (relatief) onbekende collega's die het allemaal gezellig met elkaar hebben. Dan wacht ik liever tot ik het team wat beter ken en sluit dan aan bij de volgende gelegenheid.
Maar, eerlijk is eerlijk - er zijn branches waarin netwerken een belangrijk onderdeel is van je baan. Dat is bij mij niet zo. Als dat bij jou wel zo is, zou ik gaan en mijn beste beentje voorzetten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |