![]() |
Stond jij geregistreerd als donor?
Poll.
|
Ja. Ik wilde in eerste instantie niet dat mijn hoornvliezen gebruikt zouden worden. Dat vond ik een heel eng idee, waarom weet ik niet (meer). Inmiddels heb ik dat veranderd en mogen ze alles van me hebben. Haal me maar leeg, ik doe er toch niks meer mee.
|
Ja. Donor Kebab.
|
Citaat:
|
Ja.
|
Ik heb niets laten vastleggen.
|
Ja, ik heb er toch niks meer aan als ik dood ben.
|
Ja op alles. Ik draag eveneens een donorcodicil en heb mijn directe omgeving gewaarschuwd dat ik piswoest word wanneer men na mijn overlijden anders beslist. Eveneens ben ik bloeddonor en sta ik geregistreerd voor stamceldonorschap. Aan mij zal het niet liggen :bob:
|
Citaat:
|
A-ha.
|
Nog nooit over nagedacht eik...
|
Maar gauw mee beginnen dan!
|
Citaat:
|
Ik kon/mocht het niet. Maar dat moest ik gaan navragen van iemand hier hoe dat nu is. Ondertussen stel ik dat minstens twee jaar uit. :lisa:
En nee ik heb geen hiv. :p |
Citaat:
|
Die regels zijn iets versoepeld tegenwoordig. Nog steeds niet fantastisch, maar homo's mogen wel bloed geven onder een aantal voorwaarden.
Ik heb meer er meer bezwaar tegen dat mijn vrijwillig gegeven bloed doorverkocht wordt aan de hoogste bieder en dat is de reden dat ik geen bloed geef. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Als ze de donor dan weer zouden betalen, zou het een ander verhaal zijn. Maar ook belachelijk en niet zoals het hoort hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, denk je echt dat het niet verkocht zou worden als er meer bloed werd gedoneerd? Lijkt mij eerder een mooie kans om nog meer te verkopen en dus te verdienen. Moet ik eerlijk zeggen dat ik verder niet weet waar dat geld heen gaat en wat er mee gedaan wordt (behalve de benodigdheden aanschaffen uiteraard). |
Verkoop moet kunnen wat mij betreft. Het is niet alsof je bloed zomaar door kan pompen in andere mensen, voordat het voor een transfusie of wat dan ook gebruikt kan worden moet er nog heel wat gebeuren en dat kost echt bakken met geld. Ja er mag dus echt wel een prijs voor gevraagd worden.
|
Heb je bijvoorbeeld enig idee wat die machines kosten om de hele boel mee te behandelen.
|
Ja, sinds mijn achttiende, maar weet niet meer precies voor welke onderdelen, want ben m'n codicil al heel lang kwijt :herp:
|
Iedereen staat geregistreerd. Slotje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is helemaal niet op slot?
|
Citaat:
|
Van mij mogen ze alles hebben, maar ja uiteindelijk vragen ze het toch aan je familie.
Ik lees nu allerlei dingen waarin staat dat het misschien niet zo'n goed idee is: http://nos.nl/artikel/2132185-mensen...andonatie.html Impact is groot, iedereen moet huilen. http://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/14/...86400-a1521411 De juiste oplossing is dus om iedere tiener een brommer te geven en stoplichten kapot te maken. (y) |
Anecdotaal bewijs dat doktoren niet de beste bed-side manners hebben. Daar kan je tegenwoordig dus een expert mee worden (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Van mij mogen ze alles hebbe ik kan er tog niks meer mee
|
Yo axel geef s ff antwoord :o