![]() |
Hoe lang bewaren jullie melk?
En dan bedoel ik natuurlijk geopend in de koelkast. Als je je pak (voor het gemak) op maandag openmaakt, op welke dag gebruik je het dan niet meer?
|
Melk is vies
|
:D
|
Tot de datum voorbij is.
|
Citaat:
|
Een pak melk is hier binnen 2-3 dagen op. Dus ik zou het niet weten
|
Tot ie op is, of tot ik er buikpijn van krijg.
|
Citaat:
|
Bijna altijd blijft een geopend pak hier gewoon goed tot enkele dagen na de houdbaarheidsdatum. Kan best 1,5 week open zijn als je het pak zo veel mogelijk in de koelkast laat.
|
Citaat:
|
Tot 't vies ruikt. Soms ver na de tht.
|
Wow, serieus? Ik durf er na een week al niet meer aan, eigenlijk minder nog :o ik ben altijd bang dat ik het niet ruik en er ziek van word ofzo.
|
Bij mij gaat alles op de datumdag weg, zonder uitzondering en al helemaal zuivel.
|
Ik werk graag aan mijn weerstand, dus het maakt mij niet uit. Als mijn melk al lang open staat giet ik altijd eerst een klein beetje in de gootsteen en als het dan niet geklonterd is proef ik het en als het dan nog goed smaakt dan neem ik het er lekker van!
Maar ik heb ook zelden verse melk want ik koop altijd lang houdbare, omdat ik het zelf niet drink en vooral gebruik voor ontbijt/pannenkoeken/chocolademelk etc. |
Eigenlijk eet en drink ik alles nog redelijk lang, als het maar niet vreemd ruikt of er vreemd uitziet.
|
Het is 'tenminste houdbaar'. Dus daarna kan het ook nog prima zijn. Heb pas nog iets gelezen over alle producten die na de tht nog goed te gebruiken zijn en hoeveel eten we onnodig weggooien.
Met vlees moet je natuurlijk wel voorzichtig zijn, maar daar staat dan ook 'te gebruiken tot' op. |
Welke producten zijn dat onder andere?
|
Citaat:
|
Ahja :y En dingen in blik zijn vaak echt een paar jaar houdbaar :cool: En kruiden en rijst enzo ook, alleen wordt de smaak wel minder.
|
Ik eet echt vrijwel alles nog na de houdbaarheidsdatum, als het nog goed ruikt/uitziet en er nog geen haar op groeit. :herp:
Alleen op mijn werk, daar gaat alles op de datum zelf weg. Iets met mogelijk onverwacht inspectiebezoek en toch al mensen met een verminderde weerstand enzo. |
Vacuüm verpakt vlees en maaltijden e.d. kun je rustig een paar dagen na de tht-datum nog gebruiken. Vis is wat gevoeliger voor bederf.
|
Als iets er nog niet ranzig uitziet of ruikt dan komt het in aanmerking om nog geconsumeerd te worden
|
Citaat:
|
Ik bewaar mijn eieren buiten de koelkast. In de supermarkt staan ze ook niet in de koeling, dus ik zie niet in waarom ik dat wel moet doen. Ben er nog nooit ziek van geworden, dus het zal ook wel meevallen allemaal.
Boter doe ik echt for ever mee, want ik ben maar alleen en gebruik het alleen om de hagelslag op mijn brood te plakken. Als het donkergeel wordt, schraap ik dat bovenste laagje er gewoon af. Dit is mijn tweede kuipje in 3 jaar, geloof ik. |
Eieren kan je op houdbaarheid testen door te kijken of ze blijven drijven. Als ze zinken zijn ze zeker niet meer goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik doe dat als de datum eraan zit te komen of al verstreken is, goeie truc (y) |
Oh ja shit dat bedoel ik.
|
Gewoon eten, goed voor je immuunsysteem.
|
Na twee dagen vertrouw ik het niet meer. Max vier dagen. Maar goed, ik heb nooit melk staan en anders maak ik het op tijd op.
|
Ik vertrouw ook geen gesloten verpakkingen zuivel die dicht tegen tht datum aanzitten.
|
Oh nee, gesloten verpakkingen die nog niet over de datum zijn twijfel ik niet aan, ik twijfel altijd als dingen geopend in mijn koelkast staan en ik weet niet hoe lang al. Ik bel ook best vaak mijn moeder om te vragen of het verstandig is om nog iets te eten :o:D
|
En hoe zit het eigenlijk met diepvriesspul? Ik heb laatst 5 kilo ijs uit de vriezer weggebikt en ontdekte een lamsrack dat al 1 jaar over de datum was. Toch maar weggemikt al was het mijn pijn in mijn hart.
|
Mja, ik neem de datum niet zo serieus als het in de vriezer ligt, ik koop wel eens Valess (prijzige vleesvervangers) en die tyf ik ook in de vriezer, individueel verpakt. Merk het vanzelf als het in de pan/op mijn bord ligt en vreemd ruikt.
Dingen die gemaakt zijn voor de vriezer (patat en kroketten enzo) doe ik wel weg als het over de datum is. |
Weet alleen dat ingevroren brood ongeveer 3 maanden goed is.
|
Fruitmelk van campina vertrouw ik ook niet altijd. Soms is het pak al hard en zuur voordat het open is gegaan. En nee het is niet over datum
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik gebruik melk tot het op is of tot het gek ruikt. Geen idee hoe lang dat duurt. |
Ik vroeg het mijn moeder, die zei 3 dagen. Dat vind ik ook wel een beetje overdreven.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20. |