Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Heb ik echt een pracht van een atelier (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1922625)

Miekepieke 30-09-2016 18:29

Heb ik echt een pracht van een atelier

komt er grondvocht naarboven door de muren :bob: Hebben ze het geïnjecteerd maar nu lees ik dat het dan tot twee jaar kan duren voor de muren uitgedroogd zijn :bob:
Ik wil niet wéér die hele toestand van een verhuis maar dit is ook niet goed voor mijn pers en papier enzo. Dingen tegen de wand waren gewoon beschimmeld. (voor het injecteren natuurlijk, maar het vocht is er nog altijd in de muur)

Hebben jullie ervaring met vocht? Zouden jullie gaan kijken naar een ander atelier of het een paar maanden aanzien?
Ding is dat een verhuizing me minimaal 500 euro gaat kosten en ik een atelier moet hebben waar ik sowieso langer dan een paar jaar kan zitten (dit is al mijn derde atelier en ik word er een beetje krankjorum van) dus antikraak is geen optie. Ook heb ik een redelijke ruimte nodig en kan eigenlijk liefst niet meer betalen dan 200 euro. Ik ben aan het denken of het misschien een idee is toch iets van een huis/appartement met atelierruimte te kopen maar dat is ook niet zo evident :herp: :'(
Jullie hebben vast geniale ideeën :lief::lief::lief::lief::lief:

Not for Sale 30-09-2016 18:33

Klinkt alsof wanneer je blijft waar je nu zit "dit is ook niet goed voor mijn pers en papier enzo" uiteindelijk duurder kan gaan uitvallen dan die eenmalige 500 euro voor een verhuizing.

Miekepieke 30-09-2016 18:36

ja, maar dan nog moet ik wel een atelier hebben.. die liggen ook niet voor het oprapen. Ik ga nu mijn pers polijsten met staalwol en behandelen met een speciaal middel tegen roest en dan zal het wel wat beschermd worden. En mijn papieren mag ik (tijdelijk) in het atelier van mijn huisbaas leggen. Dus ik kan mijn dingen wel een beetje beschermen.

Dekaloog 30-09-2016 21:15

Dom idee: kun je er niet elke dag langs met een föhn of iets?

Om het droogproces te versnellen?

Dekaloog 30-09-2016 21:17

Ik heb per 1 november trouwens ook een atelier *O*

deadlock 30-09-2016 22:13

Mieke, eet je wel eens zult?

Daantje_0705 30-09-2016 22:45

En zo'n bouwdroger huren? Misschien geen lange termijn oplossing maar iets voor nu?

Dekaloog 30-09-2016 22:46

A ja, er zijn inderdaad van die industriële droogmachines!

fizzle-fluffy 30-09-2016 23:15

Tips van een altbauarchitekt mbt vocht: een huis moet je goed verhitten en dan goed luchten, steeds afwisselend. Warme lucht neemt veel meer vocht op ( 40%luchtvochtigheid bij 5° is behoorlijk droog, hetzelfde bij 35° is benauwd) en als je dan doorlucht gaat al die vochtige lucht weg en komt koude droge lucht binnen. Om de paar uur een half uur ramen tegen elkaar open. Dat helpt in elk geval tegen het niet verder vochtig laten worden! Ramen op een kier werkt in de regel juist averechts omdat de vochtige lucht bij het raam niet vervangen wordt maar afkoelt en dus condenseert.

Dekaloog 30-09-2016 23:18

Wat een goed advies :cool:

Carn 30-09-2016 23:19

Ik wilde "de boel met regelmaat goed open zetten en iets van een (warmte)blazer oid regelen" zeggen maar Fizzle verwoord het beter (y)

deadlock 30-09-2016 23:36

WillemWeverAntwoord inderdaad :o :cool:

deadlock 30-09-2016 23:37

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 34222800)
Ik wilde "de boel met regelmaat goed open zetten en iets van een (warmte)blazer oid regelen" zeggen maar Fizzle verwoord het beter (y)

Das nou jammer.

Ieke 01-10-2016 13:05

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34222806)
WillemWeverAntwoord inderdaad :o :cool:

:cool:(y)

Mr Soija 01-10-2016 14:05

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34222791)
Tips van een altbauarchitekt mbt vocht: een huis moet je goed verhitten en dan goed luchten, steeds afwisselend. Warme lucht neemt veel meer vocht op ( 40%luchtvochtigheid bij 5° is behoorlijk droog, hetzelfde bij 35° is benauwd) en als je dan doorlucht gaat al die vochtige lucht weg en komt koude droge lucht binnen. Om de paar uur een half uur ramen tegen elkaar open. Dat helpt in elk geval tegen het niet verder vochtig laten worden! Ramen op een kier werkt in de regel juist averechts omdat de vochtige lucht bij het raam niet vervangen wordt maar afkoelt en dus condenseert.

(y)

Koekje 01-10-2016 15:27

Ik heb ook een tijdje last gehad van vocht na een lekkage. De kraan onder mijn wasbak heeft een paar weken gelekt, maar omdat ik in de vakantie niet op mijn kamer ben geweest ben ik er pas laat achter gekomen:herp: Naast de tips die hier al zijn gegeven zou je ook nog een vochtvreter kunnen regelen.

Axel11 01-10-2016 15:39

Een elektrische luchtontvochtiger kopen is ook nog mogelijk, misschien wil je verhuurder daar zelfs wel in investeren? Kun je permanent ongeveer dezelfde luchtvochtigheid houden in je atelier.

pj eilander 02-10-2016 00:26

Als jij die ruimte huurt als atelier en het heeft al deze gebreken, kun je dan niet je huisbaas aansprakelijk stellen? Lekker op diens kosten verhuizen, nieuwe pers kopen, en een heel leger vochtvreters aan laten rukken.

http://rlv.zcache.co.nz/they_need_a_..._jg4de_324.jpg

:'(

Miekepieke 02-10-2016 19:54

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34222791)

Oh wow :cool: Tenks! De vloerverwarming is nu in ieder geval aan en er staat een ontvochtiger-apparaatje. Nu het warmer is is de kans op schimmel in ieder geval al een stuk kleiner. Altijd als ik er ben gooi ik sowieso de deuren open. Maar er zijn geen ramen dus dat kan sowieso niet. Met de ontvochtiger komt de luchtpercentage op 62% met een temperatuur van 19,5 graden denk ik. Maar het was eerst 70. Mijn ouders zeiden dat dat allemaal wel meevalt. Maar als ik de geinjecteerde muur meet geeft het meet-apparaatje wel alarmsignalen maar dat komt omdat het ook de temperatuur meet en die muur aan de andere kant een magazijn heeft wat niet verwarmd is.

Miekepieke 02-10-2016 19:55

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 34223184)
Een elektrische luchtontvochtiger kopen is ook nog mogelijk, misschien wil je verhuurder daar zelfs wel in investeren? Kun je permanent ongeveer dezelfde luchtvochtigheid houden in je atelier.

ja, dat heeft ze al gedaan! :lief:

Miekepieke 02-10-2016 19:58

Citaat:

pj eilander schreef: (Bericht 34223466)
Als jij die ruimte huurt als atelier en het heeft al deze gebreken, kun je dan niet je huisbaas aansprakelijk stellen? Lekker op diens kosten verhuizen, nieuwe pers kopen, en een heel leger vochtvreters aan laten rukken.

[afbeelding]

:'(

Ja, maar voor deze prijs vind ik niet zo snel een atelier wat beter in staat is. Als dit probleem verholpen is heb ik echt het mooiste atelier wat ik ooit heb gehad en waarschijnlijk ook zal krijgen. En normaal gezien kan ik hier langer blijven. Bij veel ateliers is het een tijdelijk gebeuren. Ik heb ook even gedacht om te kopen maar dat is onbetaalbaar en ook niet zo handig omdat ik niet weet of ik over tien jaar nog hier woon. En als ik ooit een residentie van een jaar kan doen zit ik vast aan kosten van een huis etc.
Ik heb vrijdag mijn pers gepolijst en behandeld met een middel op basis van petroleumdestilaat wat niet afgeeft op andere oppervlakten dus ik hoop dat dat het voor een groot deel beschermd! En van de huisbaas mocht ik mijn japanse papier en pakken goed drukpapier in haar atelier leggen. Ze is heel lief :lief:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.