![]() |
Wat vind jij ervan dat die Nederlander 3 maanden moet zitten
in Myanmar?
|
Mazzel dat het geen 5 jaar is.
|
Ik vind het hartstikke terecht. En ben een beetje verbaasd dat men (op tv) het belachelijk vindt.
Die konjo was hartstikke brutaal, respectloos en arrogant. Verder heiligschennis in Myanmar, sooo.... :) |
En om er ff weer iets racistisch in te gooien. Typisch Nederlander.
|
Wel kut voor hem, en lijkt vanuit ons perspectief best heftig voor een licht vergrijp, maar aan de andere kant, dat is nou eenmaal de straf die erop staat en regels zijn regels, ook als ze je persoonlijk niet aanstaan.
|
Wat heeft die die gedaan?
|
Hier staat een boete van tienduizend dollar op het smelten van centen en stuivers. Vind ik ook een beetje overdreven :herp:
|
Citaat:
|
Dat is best wel dom ofzo
|
Kweenie, niet elke tempel is superherkenbaar als een heiligdom lijkt me, helpt ook niet als je de taal niet beheerst en borden niet kan lezen.
|
Citaat:
Ontopic: of het dom was of niet is wat mij betreft minder belangrijk. Asociaal, respectloos en brutaal gedrag blijft asociaal, respectloos en brutaal gedrag. |
Citaat:
|
Dus dan mag het? ;) Het hoort niet, dus consequenties (enige vorm hiervan is te verwachten) zijn op hun plaats. In dit geval drie maanden ja. :P
|
Je weet dat je in zo'n land moet oppassen. Het is net een beetje dictatuur af, nog amper toeristisch en je hebt je in het buitenland te gedragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze moeten de eigenaar van de tempel opsluiten voor het maken van zoveel tyfusherrie.
|
Drie maanden celstraf in zo'n land omdat je een domme lul bent is wat veel.
|
Ik vraag me af of de mensen die dit belachelijk vinden (niet in dit topic maar in het algemeen) ook mensen zijn die vinden dat die buitenlanders zich moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur (en dus bijvoorbeeld niet moslim mogen zijn en voor Zwarte Piet moeten zijn en whatever).
Verder vind ik het geen hoge straf. Als een moslim in Amerika op de vlag pist krijgt 'ie langer, denk ik. |
Als 'ie niet ter plekke wordt geëxecuteerd door de Amerikaanse politie.
Dus ik weet niet, Myanmar klinkt best tolerant. |
Citaat:
|
Ebru of cabaretiers vind ik overigens iets anders, omdat dat meer om emotionele dingen gaat. Je tong uitsteken is hooguit kwetsend, een gebouw binnenlopen en stekkers eruit trekken is fysiek invasief.
Het is het verschil tussen iemand die zegt dat jouw huis vies en lelijk is, en iemand die inbreekt en aan jouw spullen gaat zitten. |
Citaat:
Maar rechters in Amerika worden democratisch gekozen (toch?). Dus een rechter kan prima campagne voeren met Trump-achtige standpunten en winnen. Ik vraag me in elk geval af wat er zou gebeuren als deze meneer: http://previews.123rf.com/images/big...tock-Photo.jpg ...in Texas boos de Amerikaanse vlag ontheiligt. Ik bedoel, er zijn constructievere vormen van kritiek dan vlaggen verbranden, maar als er dit soort dingen gebeuren lijkt een straatexecutie als straf geen onrealistisch scenario. |
Want een rechter is hetzelfde als een politieagent?
|
Nee.
Maakt dat uit? |
Best wel raar dat je van zo veel dingen gewoon maar uitgaat.
|
Citaat:
Wat voor soort dingen? |
Citaat:
|
Citaat:
Vrouwenbesnijdenis gaan we hier toch niet ineens gaan tolereren want dat is hun cultuur!!!!! Gaat ook zo qua bepaalde straffen en rechtsysteem. Ik heb liever niet dat ze ergens nog zweepslagen geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En over het algemeen zijn er weinig moslims die dat zouden doen, want dat is niet wat Allah wil en dat lijkt me ook lastig te verantwoorden op de dag des oordeels.
"Ja, ik piste op de vlag, omdat <insert reden die altijd uitkomt op haat>." Dan kom je niet in het paradijs hoor. Die mafketels die in naam van Allah dat soort dingen doen, zijn over het algemeen geen moslims, dat dat verschil wel even duidelijk is. Ik zeg 'over het algemeen' voor het geval iemand zin heeft om te mierenneuken. |
Natuurlijk zijn die mafkezen wel moslims. Volgens mij zit een van de oorzaken van de problemen juist in dat hardnekkig blijven ontkennen dat het moslims zijn. Dat hangt er maar net vanaf aan wie je het vraagt.
|
De islam gaat helemaal niet over haat en ik kan me niet voorstellen dat (als er al een God zou zijn) Allah dit zou willen. In mijn ogen zijn dit mensen die de naam van Allah gebruiken/misbruiken om hun acties te rechtvaardigen.
|
Alle religies bulken van de haat, wat jij nu doet is volgens mij niet anders dan een no true scotsman.
|
Citaat:
|
Ik ben het trouwens niet per se oneens met je, maar als je de aanhangers van IS mag geloven volgen zij natuurlijk zelf wel de ware islam. Tja. Ze kunnen in jouw ogen geen moslims zijn, dat zijn ze in hun eigen ogen niet alleen wel, ze volgen zelf het enige juiste pad. "Dat is niet gristelijk/moslim/joods". Ja, leuk allemaal maar in de praktijk kunnen we daar niet mee werken.
|
Citaat:
|
Ik ga trouwens niet weer een discussie over cherry picking met je aan, Elin3. Je snapt het niet of wil het niet snappen dus het is nutteloos.
|
Citaat:
Dat is geen aanname maar statistiek. Citaat:
Waarom ik me afvroeg wat 'lageropgeleid conservatief rechts' hier van vindt, is omdat het logisch zou zijn als ze blij zouden zijn met deze uitspraak. Want: man past zich niet aan aan de lokale cultuur en krijgt straf. Maar tegelijkertijd worden er in Nederland weleens varkenskoppen aan deuren getimmerd, vuurwerkbommen naar vluchtelingen gegooid, etc. Dus het kon ook zijn dat mensen het achterlijk vonden dat deze man is opgesloten. Inmiddels heb ik even in de comments op GeenStijl gekeken en ze lijken blij. Dus ik ben ook blij. Want ze zijn tenminste consequent. Vind ik leuk. Einde! Kusjes voor df. |
Citaat:
|
Luister pop, zolang ik in het dagelijks leven nog archaïsche clichés als 'Twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen' hoor en daarnaast de SGP en CU hier in de gemeenteraad hoor zeggen dat de nieuwe onbeperkte zondagsopenstelling toch echt niet kan, blijft het één groot pak onverdraagzaamheid. En dan heb ik het nog niet eens over de echt lelijke dingen zoals weigerambtenaren.
|
En trouwens, jij bent ook zo racistisch als de pleuris en daar zijn al meerdere keren voorbeelden voor gegeven en ik vermoed dat dat volledig uit je religieuze achtergrond komt.
|
Citaat:
Is het strafbaar om een BMW te hebben en bij een stoplicht te dansen in je auto? Nee, natuurlijk niet. Is het strafbaar om de Amerikaanse vlag te verbranden? Vroeger wel, nu niet meer. Krijg je er alsnog soms straf voor, vooral als je niet wit bent en in een conservatieve staat woont? Ja. Maar df heeft natuurlijk gelijk, en jij ook. Technisch gezien is de vlag verbranden niet illegaal. Ik extrapoleer en redeneer op maatschappelijk niveau. Ik vind dat ik een educated guess doe; maar ja, ook een 'educated guess' is gewoon een aanname. Voor de rest: dat politieagenten geen rechters zijn klopt natuurlijk en is slecht. Dat is in de kern ook het probleem van Amerikaans politiegeweld. Maar in de realiteit vind ik dat niet zo relevant; als iemand op mij schiet wil ik eerst graag niet meer beschoten worden. Ik houd me dan niet bezig met strafrechterlijke bevoegdheid. Omdat ik dan dus beschoten word. |
Maar er zijn ongetwijfeld ook hele lieve plietsies die de verwarde moslimmeneer zouden meenemen naar het bureau voor een kopje thee en een begripvol gesprek. Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren; het zijn vast alleen de rotte appels.
|
Tevens is iedereen racistisch en intolerant, inclusief Elin3, deadlock en mijzelf. *O*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07. |