![]() |
Scheren?
Hallo,
Ik ben hier nieuw dus even voorstellen: ik ben een jongen van 15 jaar en zit dus nog op de middelbare school, HAVO om precies te zijn. Ik vind sport erg leuk en gamen vind ik ook wel tof om te doen. Ben hier omdat ik forums altijd gezellig vind. Maar ik zit nu al met een "probleem": ik heb dus al een tijdje, ongeveer een jaar, haartjes op mijn bovenlip. Het is niet echt een dikke snor ofzo maar het valt toch op, mede doordat ik zwart haar heb en het vrij dikke haartjes zijn. Ik heb dus gedacht om het te scheren alleen zeiden m'n ouders dat dat niet slim is om te doen omdat je dat dan iedere dag moet doen. Maar zelf vind ik het echt lelijk, moet ik het gewoon scheren? En moet je je vanaf dat moment ook echt dagelijks scheren? Hulp wordt erg gewaardeerd |
Je kunt proberen om het 1 x te scheren en dan te kijken hoe lang het duurt voor ze terug komen. Ik denk niet dat jij het op jouw leeftijd dat elke dag moet doen. En als je het lelijk vindt? Tja, dat is iets wat je zelf moet bepalen, dat kunnen wij niet voor je doen.
|
Scheren heeft geen invloed op de snelheid van de haargroei. Je kunt het dus gerust eens proberen. En dan zie je vanzelf wel hoe vaak het nodig is.
|
Het verschilt per persoon hoe snel het groeit. Sommige mensen scheren zich eens in de paar dagen en anderen elke dag. Als je het lelijk vindt, gewoon weghalen.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ikzelf hou van scheermesjes, het is lekker fris en voelt bij mij gladder aan.
|
Begin eerst maar eens met scheermesjes. Zelf gebruik ik Gilette Fusion scheermesjes en nivea for men scheergel.
|
Ik ben 14 2e jaars (ik hoor 3e te zijn)
Ik scheer al wel want ik vind het te vroeg bij 16 of 17 dan moet je echt zelf bepalen maar bij de andere leeftijsen gwn scheren dan denk je van past dit wel bij me dus ik zou als ik jou was scheren maar je hoeft niet per dag te scheren dan gwn 2 of 1x per week |
Ik ben ook 15 (wel bijna 16), maar moet me al om de dag scheren. Ik heb er echt een hekel aan.
Maar als je zou moeten kiezen tussen mesje en apparaat zou ik voor mesje gaan. Bij mij scheert mesje gladder, en dat vind ik wel fijner. |
Citaat:
Uiteindelijk zul je tóch moeten scheren (trimmen is in jouw geval nog geen optie) dus ik begrijp niet zo goed dat je pa niet zegt 'Scheer die shit gewoon als je dat wil, je ontkomt er toch niet aan.' |
Ik ben 16 en scheer me nu 1 a 2 keer per week, en begonnen op mn 14e om de zelfde reden.
Door scheren worden bij mij de haren dikker waardoor je ze meer ziet(ander woord; stoppels) maar het versnelt niet gigantisch. Je huid kan het vervelend vinden, maar met een electrisch scheeraparaat valt dat mee(geen ervaring met mesjes, gelukkig) Als jij volledig achter jezelf staat, lekker scheren (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23. |