![]() |
Alcohol te sociaal geaccepteerd?
Naar aanleiding van die kerel van Stap die een minimumprijs voor bier wil.
Mee eens, niet mee eens? |
Nee, niet mee eens.
|
Dat is niet aan mij om voor andere mensen te bepalen.
|
Als ik het mag geloven zijn pillen al een stuk goedkoper om een avond op te feesten dan alcohol, en toch blijven de meeste jongeren voornamelijk voor het laatste gaan. Dus denk niet dat de prijs verhogen gaat helpen.
|
Alcohol is zéker te sociaal geaccepteerd wanneer je het vergelijkt met de attitude richting bijvoorbeeld XTC, over het algemeen.
Verder: illegaliteit, drooglegging en/of prijsopdrijvingen zijn al jaren een succesnummer gebleken ten aanzien van verantwoord gebruik, dus attaboy :yeah: |
Ja in de zin dat het een harddrug is die we toevallig met zijn allen legaal houden, nee in de zin dat verbieden/moeilijk maken vaak naardere effecten heeft dan legaal houden. Maar van mij mag drugs ook gelegaliseerd worden.
|
Citaat:
Van mij mag er trouwens best een minimumprijs komen maar het liefst zou ik zoiets in ieder geval samen met NRW en Niedersachsen zien. |
Ik vind een tientje voor een standaardkrat een prima minimumprijs.
|
Waarom is t verkeerd een euro te betalen voor een pint op happy hour?
|
Ik vind dat bier te sociaal geaccepteerd is
|
Ik ben het er mee eens dat we genoeg nascar drivers, muppets, derps en betweters hebben...
Ik geloof dat alcahol binnen het uitgaan en de "andere" sectoren, overdreven normaal is, maar bijvoorbeeld binnen de profesionele sector en binnen scholen bijvoorbeeld, is het gebruik nogsteeds zeer beoordeeld. Ikzelf, vind net als mensen met .... Ritalin enzo mogen nemen (gelijk aan lage dosering cocaine, dat mag wel tijdens school...) dat sommige hard werkende mensen zeker wel enkele biertjes per dag kunnen benuttigen voor een zware week/maand/jaar. En daarbij vind ik nogsteeds dat mensen getest mogen worden voor hun omgang ermee, zoals een drugspas, die verteld dat je verantwoord met "middelen kan omgaan" gezien de meeste situaties. Zelfde met dingen als een opvoed pas. Maarja, ik denk dat iedereen blij is, als we een zwaar wereldwijd verbod zetten op alle middelen zonder prescriptie. |
Citaat:
Ik zal eens checken waar we de gedragseffecten van tabak en alcohol op hebben staan ;) |
Citaat:
|
Citaat:
En ik vind het vooral erg dat ik vreemd word aangekeken als ik zeg dat ik niet drink (en er soms aangedrongen wordt, want "dat is gezellig"), maar dat het de normaalste zaak van de wereld is als ik geen blowtje of pilletje neem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik word eigenlijk niet raar aangekeken als ik zeg dat ik (vrijwel) niet drink..
|
Citaat:
|
Ik had laatst een heel raar gesprek met een jongen via een datingapp, die me sneu noemde omdat ik op zaterdagavond met een kop thee op de bank zat :d (maar toegegeven, dat zegt meer over die specifieke jongen)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zweden en Noorwegen staan onder Nederland qua consumptie, Denemarken staat er een klein beetje boven en Finland is begrijpelijk veel meer, daar is iedereen een depressieve alcoholist:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ion_per_capita |
Veerboot naar Tallinn zat vol met tokkiefinnen die zich goedkoop gingen volzuipen :facepalm:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen hadden roltassen, karretjes en steekkarretjes bij zich om die helemaal volgeladen weer mee naar huis te nemen. |
Vroeger zelfde verhaal op de boot tussen Duitsland en Denemarken. De laatste jaren is het me niet meer opgevallen trouwens.
|
Citaat:
|
Het zal vast de leeftijd zijn ja :p ik ga sowieso voornamelijk met mannen om (dus niemand is zwanger) die geen rijbewijs hebben of niet rijden als ze gaan drinken. In mijn vriendenkring is drinken heel normaal en ik ben ook de enige die niet drinkt.
Overigens zijn de meeste vrienden wel op de hoogte en vinden het prima dat ik niet drink, maar nieuwe mensen zijn vaak verbaasd en vragen naar de redenen erachter. En sommigen dringen aan, maar meestal zien ze snel in dat ik niet eens twijfel en laten het los. |
Citaat:
|
Ik vind het vooral te sociaal geaccepteerd om heel veel te drinken en op jonge leeftijd te drinken.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37. |