Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Wie kan hier skaten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=192357)

Vlooienband 21-08-2002 14:07

Wie kan hier skaten?

Want ik heb sinds kort skates, ik kom vooruit, ik kan bochtjes maken, ik kan een beetje remmen met dat stopdinges, maar als ik van een bult af ga, gaat het remmen totaal niet. Dat is dus wat minder, dus is hier een iemand die even kan zeggen hoe je in vredesnaam kan remmen als je van een bergje afgaat?

DutchTerror 21-08-2002 14:19

Laat je vallen , en je bent geremd :D

PV 21-08-2002 14:35

Hm nou ik er over nadenk.. moest je niet een heel kort half bochtje maken daarvoor :confused: lijkt me alleen wel wat link als je veel snelheid hebt.

Vlooienband 21-08-2002 14:38

Citaat:

DutchTerror schreef:
Laat je vallen , en je bent geremd :D
Wat denk je dat ik probeer te voorkomen :p

Vlooienband 21-08-2002 14:39

Citaat:

PV schreef:
Hm nou ik er over nadenk.. moest je niet een heel kort half bochtje maken daarvoor :confused: lijkt me alleen wel wat link als je veel snelheid hebt.
Met de snelheid die ik kan heb, gaat dat heel moeilijk :)
Maar ik ga het proberen :)

alwaysgood 21-08-2002 16:10

je moet op de T-manier remmen. Je zet een skate dwars achter de andere en duwt die zachtjes op de grond. (je wieltjes slijten wel sneller maar het is een goede remmanier)

Swami Salami 21-08-2002 17:35

met je punten naar binnen geloof ik. heb t al n tijd nie meer gedaan of haal ik nu schaatsen en skaten door elkaar :confused:

The President 21-08-2002 17:48

Citaat:

Swami Salami schreef:
met je punten naar binnen geloof ik. heb t al n tijd nie meer gedaan of haal ik nu schaatsen en skaten door elkaar :confused:
Je haalt schaatsen/skaten met skien door elkaar.
Als je wilt remmen moet je zoals alwaysgood het zegt remmen. En haal alsjeblieft de rem achter je rechter skate af het staat belachelijk en je hebt er echt helemaal niks aan!!!!!!!

Onze Zoon 21-08-2002 19:49

ik maakte te gewoon dan een 180 graden draai of minder.

als je met een snelheid van 30 KM per uur van de duinen afgaat gud luuk. Ik had 2 weken last van me polsen der was geen weg alleen maar zand

de communiceerbeer 21-08-2002 19:58

mijn zus kan skaten :p

DarkRaven 21-08-2002 20:17

skateboarden

Choke 22-08-2002 12:05

Citaat:

DarkRaven schreef:
skateboarden
me 2

Vlooienband 22-08-2002 14:13

Citaat:

The President schreef:

Als je wilt remmen moet je zoals alwaysgood het zegt remmen. En haal alsjeblieft de rem achter je rechter skate af het staat belachelijk en je hebt er echt helemaal niks aan!!!!!!!

tot nu toe hebik er wel iets aan, aan dat remdingesblok. Tot ik goed en betrouwbaar kan remmen, laat ik dat ding er op zitten, het mag er dan wel niet uit zien, maar het is iets veiliger :)

is die manier van alwaysgood de enige? Zo gaan die wieltjes echt snel kapot..
Anyways, dat met die draai en de achterste skate schuinhouden, ga ik nu proberen :)

Bedankt luitjes :)

The President 22-08-2002 18:24

Citaat:

scimmia schreef:

tot nu toe hebik er wel iets aan, aan dat remdingesblok. Tot ik goed en betrouwbaar kan remmen, laat ik dat ding er op zitten, het mag er dan wel niet uit zien, maar het is iets veiliger :)

is die manier van alwaysgood de enige? Zo gaan die wieltjes echt snel kapot..
Anyways, dat met die draai en de achterste skate schuinhouden, ga ik nu proberen :)

Bedankt luitjes :)

1) Die wieltjes slijten echt niet zo snel!!! en als ze iets zijn afgesleten draai je ze om zo moeilijk is dat toch niet. Ik zeg het je kunt remmen zo vaak als je maar wil. En ik vind dat remblok alleen maar hinderen en gevaarlijk. Maar doe wat je zelf wil. Welke heb je eigenlijk gekocht???
En wat doe je er mee ook wat springen en in de halfpipe???

Vlooienband 26-08-2002 14:20

Citaat:

The President schreef:

1) Die wieltjes slijten echt niet zo snel!!! en als ze iets zijn afgesleten draai je ze om zo moeilijk is dat toch niet. Ik zeg het je kunt remmen zo vaak als je maar wil. En ik vind dat remblok alleen maar hinderen en gevaarlijk. Maar doe wat je zelf wil. Welke heb je eigenlijk gekocht???
En wat doe je er mee ook wat springen en in de halfpipe???

Waarom is dat remblok dan gevaarlijk? Het stopt toch een beetje?
Nou, ik heb skates van Nijdam. Dat is het merk volgens mij, als ik het me goed herinner.
Ik ga 1 keer per dag een uur á een half uur lekker in het bos skaten, op een bospad (asfalt).
Springen en in de halfpipe, daar begin ik echt nog niet aan :)
Voorlopig doe ik het gewoon omdat het zalig is er even tussenuit te gaan en om voor het ijshockeyen te oefenen, dat doe ik 4 weken per jaar ofzo. Maar springen vind ik zekers te weten nog te gevaarlijk om te doen :)

Maboq 26-08-2002 14:32

ik ben welles met m'n ene skate achter m'n remblokje blijven haken.... dan val je best hard :D........ maar je staat wel direct stil :) skate-se :)

jdiezrequejo 26-08-2002 15:06

Jah skaten, ik kon het niet super ofzow maar kom wel vooruit :D

En remmen, doe ik gewoon met de remblokje die ik erachter heb zitten, of anders prober ik me ergens aan vast te pakken als het met die remblokje echt niet lukt om te remmen. Want bochtjes maken om te remmen doe ik niet aan, ben daardoor al zo vaak gevallen :o :p

alpha 28-08-2002 21:22

Citaat:

The President schreef:

Nou, sorry hoor maar toen ik mijn Bouers kocht, kreeg ik er zo'n bon bij voor gratis skateles en daar hebben ze mij ook echt geleerd om te remmen in een soort van op de kopse v manier. Dus die moeten het wel weten toch?

Tofke_H 06-09-2002 15:25

Ik kan op skates staan. Ik kan vooruit komen. Na enkele uren kan ik er zelfs wat snelheid mee halen, en natuurlijk draaien. Maar vraag me niet om op een pipe te gaan ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.