![]() |
koken, niet te moeilijk, niet te makkelijk
Maandag kook ik voor het eerst in mijn nieuwe huisje en dan komt direct 's avonds een vriendin eten. Ik wil graag iets enigszins origineels koken en het mag best wat meer werk zijn, zolang er maar niet allerlei vage ingrediënten door moeten.
Suggesties? |
Pasta :p
|
CARBONARA, met van die bertolli zakken. Die kan ik koud nog wel uitlepelen :bloos:
|
Kreeft en garnalen
|
Wraps? Daar kan vanalles in.
|
Pasta pesto, met spinazie, kipfilet, pasta, pesto en zongedroogde tomaatjes. Super lekker :lief:
|
Friet met frikandellen
|
Nachos todos/pollo.
|
Lasagne of risotto
|
Woon je zelfstandig of in een begeleid wonen project?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van Allerhande:
2 el pijnboompitten 25 g Parmezaanse kaas 1 teen knoflook 30 g basilicum 6 el olijfolie extra vierge In de keukenmachine of met de staafmixer mengen met wat peper en zout en klaar :p Ik moet altijd de verhoudingen even opzoeken maar verder is het echt een eitje. Uiteraard ook goed naar eigen smaak aan te passen met meer of juist minder knoflook bijvoorbeeld. |
Dat klinkt inderdaad niet moeilijk, goeie tip, thanks! (y)
|
Citaat:
|
Wat denk je van zuurkoolstamppot? Met dit weer een prima keuze.
Zuurkool stoven in witte wijn met laurierblad, goede aardappelen koken, stampen met wat boter of melk, spekjes snoeihard uitbakken vergezeld met wat knoflook, gesnipperd uitje (later toevoegen aan de spekjes zodat ze gefruit worden), door elkaar stampen. Neem het bakvet ook mee de stamp in. Meanwhile serveer je daar straf gebakken kipfilets bij, gelardeerd met wat honing (op het bord). Als je nou écht eens wat anders wilt fruit je ook nog een gesnipperde Madame Jeanette-peper er doorheen. Of iets anders voor de oomph (maar de smaak (dus níet per se de pittigheid) van Mme Jeanettes zijn wel echt een verrijking). |
Spinaziecurry met naanbrood
|
Pasta - Rucola sla mix - pijnboompitten - parmezaanse kaas - olijfolie - zout en peper - vegetarische versie mocht je niet voor vegetarisch gaan kan je nog altijd kip erbij doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik eet alleen zelfgemaakte of verse uit de supermarkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik woon zelfstandig maar wel stomtoevallig boven een begeleidwonenproject haha |
Maar bedankt voor alle tips! Ik denk dat het pasta pesto wordt, met pesto uit een potje, want ik ben enigszins skeer.
Ik heb nog nooit pesto gegeten dus ik ben best benieuwd! :) Meer suggesties zijn altijd welkom! |
Miss gourmetten? :D
|
Pesto is nom (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lasagne! Veel afwas, maar wel indrukwekkend als je de sauzen zelf maakt van verse tomaten en goede kaas enzo
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze is single, ik zou d'r verleiden met je kookkunsten. Ik kan alleen goede steaks bakken. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Okee never mind, mijn keuken wordt telaat geleverd dus het wordt pizza maandag
|
Kutsmoes :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga maken dan :mad:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik gooi er vaak meer kruiden in dan alleen basilicum. Beetje rozemarijn, tijm en oregano zijn hier favoriet. Verder als ik pizza maak met pesto gebruik ik mozzarella met een klein beetje parmezaan. Dan ook wat vocht van de kaas of soms iets water om hem te verdunnen, van teveel olie wordt het minder smeerbaar voor de pizza en krijg je echt rare effecten met de bodem. |
Je hebt het ook semivers natuurlijk. Uit de koelschappen.
|
Die zijn nogal wisselend imo.
|
Ik had vandaag 6 vriendinnen te eten en ik had dit gemaakt: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R...e-met-broccoli
Met nog een paddestoelenmix meegebakken als toevoeging. Echt een aanrader, makkelijk, goed in grote hoeveelheden te maken, niet duur en heel erg lekker! Misschien zullen de puristen hier de truffeltapenade ook zelf willen maken maar die uit het potje is echt lekker :P |
Tof recept! Die ga ik zeker eens proberen :)
Zelf heb ik vandaag lasagne gemaakt, wel de makkelijke variant met saus uit zo'n pakje want ik heb tentamenweek, maar het was wel best lekker |
Ik krijg orgasmes van truffel eten :bloos:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. |