![]() |
Uit eten
hoi ik weet niet zeker of dit het goede forum is?????
we gaan binnenkort met werk uit eten maar ik lus niet zoveel ?? kan ook niet afzeggen natuurlijk maar wat moet ik doen? |
Naar wat voor restaurant gaan jullie? Als jullie bijvoorbeeld ergens heen gaan waar je een buffet hebt of waar er gewokt wordt, kan je makkelijk alleen de dingen pakken die jij lekker vindt. Als er een menu-kaart is kan je ook gewoon daar iets op uitkiezen wat je wel lekker lijkt. Je kunt vaak ook wel vragen of ze de saus weg willen laten als je die bijvoorbeeld niet lust. En anders is het een goede gelegenheid om wat nieuwe dingen te proberen. Sommige dingen moet je leren eten, en je smaak verandert ook nogal als je ouder wordt. Dat je vroeger iets niet lustte betekent niet dat je het later (of nu) niet lekker zult vinden. Soms smaakt iets al heel anders omdat het anders klaargemaakt is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan het restaurant van tevoren opbellen en uitleggen wat je wel en niet lust en wat de mogelijkheden zijn.
|
Je kunt ook kijken op www.iens.nl. Als je daar de menukaart kunt zien zit er misschien wel iets tussen wat je wel
lust. |
Alleen moet je er wel rekening mee houden dat ze voor groepen soms een andere (beperktere) menukaart hanteren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe komt het eigenlijk dat je zoveel niet lust en zo ontzettend bang bent voor eten dat je niet kent of niet lust? Vind je het echt niet lekker of is er iets anders aan de hand?
|
Het is een buffet dus dan kan ik zelf opscheppen toch?
Citaat:
|
Nou in het vervelendste geval lust je niks en ga je achteraf thuis wat eten. En bij een buffet hebben ze meestal wel iets van frietjes of gebakken aardappeltjes. Dat lust je wel neem ik aan
|
Wat kan je dan wel gerust eten zonder het uit te kotsen?
|
Is dan al bekend waar jullie gaan eten? Anders kun je misschien je voorkeur aangeven bij je collega's.
|
Bij een buffet kun je natuurlijk zelf kiezen ja!
|
Nieuwe dingen smaken in het begin raar, daar moet je even doorheen bijten. Letterlijk.
Ik zou inderdaad even kijken waar je gaat uit eten en wat ze voor je hebben. |
Het ging wel goed kon kiezen wat je kon eten heb wat patat gehad en een broodje iemand zei of ik alleen dat eet en toen zei ik ja ben niet zn eter.
|
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat jij niet lust. (Of wel lust als dat korter is)
|
Citaat:
- macaroni met tomatenpuree - krieltjes lekker bruin - spinazie (kan ik niet op als het koud wordt) - broodje ei - kleine hamburgers ( geen idee welke het zijn, zijn verschillende soorten maar lus alleen die ) - komkommer - pizza met kaas ( ja ik weet het, ik heb pizza met champions geprobeerd ik kon het eten maar vond het niet echt lekker ) - appels - broodje kaas/pindakaas/smeerkaas/smeerworst - patat mayo - frikandel meeste dingen zijn dus gwn naturel niet met dingen gemixt enzo wel klein lijstje echt klote |
Er staan wel verontrustend weinig groenten bij. Alleen macaroni en geen andere pasta's? Wel tomatenpuree maar geen tomatensoep? Wel hamburgers maar geen gehaktballen?
|
En blijkbaar is 'niet echt lekker' al een reden om het nooit meer te eten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34. |