![]() |
Wat ga je stemmen bij de TK-verkiezingen?
Nu met poll!
|
Ik zocht de Vrijzinnige Partij op omdat ik daar nog niet van had gehoord. Basisinkomen, ceremonieel koningschap, okee so far so good. En toen kwam een verbod op wifi in de trein vanwege de straling :ghe: Okee doei.
|
Citaat:
|
Godverdomme anonieme poll
|
Kan dat nog veranderd worden?
|
Nope, nieuwe poll.
|
Citaat:
|
Ik mag niet stemmen
|
Waarom niet? Zit je in de gevangenis tegenwoordig? Wilsonbekwaam?
|
Vrijzinnige partij :cool:
"Voorts is Klein voor zover bekend het eerste Nederlandse Kamerlid dat een vervolg geeft aan de mislukte lobby van Giuseppe Verdi uit 1885 om de grondtoon voor muziek terug te zetten van 440 naar 432 Hz. 'Muziek is goed voor de gezondheid van de mens maar dan wel met de goede natuurlijke grondtoon van 432 Hz. De overheid kan bijvoorbeeld in Europees verband het gesprek hierover bevorderen.'" |
Wat houdt dat in?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ander pareltje: eerst zegt hij: Citaat:
Citaat:
Sowieso zijn belastingen op transacties verstorend en leiden tot minder transacties en andersoortige transacties. Het is gewoon een dom idee. Ze willen verder nog banken en bedrijven verplichten om iedere valuta "zonder meerkosten" te accepteren. Wat ze bedoelen met "zonder meerkosten" is nogal onduidelijk; zal hier geen verhaal houden maar het is niet zo simpel dat een wisselkoers keihard is en kan bepalen wat met of zonder meerkosten is. Het waarom? Mensen vertrouwen de euro niet dus andere valuta moet gratis kunnen voor aluminium hoedjes :herp: Nog een interessante: ze stellen dat eigenaren en managers van bedrijven die bepaalde gepercipieerde onrechtmatigheden plegen, bestraft moeten worden, gelijkgesteld aan de straffen voor... Misdaden tegen de menselijkheid. Let wel: dan hebben we het dus over genocide of zware oorlogsmisdrijven (zoals stelselmatige moord en verkrachting van burgers). Welke overtredingen plegen die eigenaren en managers dan? Nou, ik noem gewoon even een letterlijk voorbeeld dat de Vrijzinnige partij in deze paragraaf noemt: "De frisdrank industrie houdt ons verslaafd aan suiker". Het is alsof ik De Mannen van de Radio zit te luisteren, waar iemand die zijn lege frisdrankfles niet meer mocht inleveren tegen statiegeld, dit letterlijk gelijkstelde aan het vergassen van 6 miljoen Joden. Studenten kunnen overigens prima op deze partij stemmen; ze vinden dat iedere student 800 euro per maand plus gratis Ov-jaarkaart moet krijgen. En niet als lening. Ik ben hier gestopt met lezen maar oh, wat is dit schitterend :ghe: |
Citaat:
|
|
Lol, denk je serieus dat je niet mag stemmen als je in het buitenland woont? :D
|
Citaat:
Raar trouwens eigenlijk dat ik voor Nederland zou stemmen en niet voor Oostenrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Buitenlandse vrienden van mij stemmen in Den Haag wel voor de gemeenteraad en waterschap, maar niet voor de provincie en Tweede Kamer.
Quizvraag: waarom mag je dan niet voor de provincie stemmen???? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je mag dus voor de TK-verkiezingen stemmen omdat je Nederlander bent. En het maakt toch geen fuck uit dat Oostenrijk meer invloed heeft? Als jij namelijk slechts 182 dagen per jaar arbeid uitvoert in Oostenrijk mag je er voor kiezen bijvoorbeeld om in Nederland inkomstenbelasting te betalen, daarom zijn dit soort dingen er. |
Dat laatste klinkt als een geval waarbij je tijdelijk of deeltijd in het buitenland woont. Dat zal toch andere regelingen betreffen dan iemand die in het buitenland gemeld is en werkt en verzekerd is en belastingen betaalt en niets van dat in Nederland doet?
|
Nee, het gaat om aantal dagen verrichte arbeid.
|
En dat is een Schengen- of EU-richtlijn dus wet.
|
Ik stem vanuit Duitsland voor de gemeenteverkiezingen daar (logisch, want daar woon ik) en Tweede Kamerverkiezingen. Eerste Kamer gaat via provincie, dus daar telt mijn stem niet (D66 wil dat veranderen). In Duitsland mag ik niet voor de Bundestag stemmen: dat mogen alleen mensen met Duits paspoort :o
|
Waar jullie paspoort zeggen bedoelen jullie nationaliteit. Stop de tijd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik bedoel het enige wat je niet kan is een grens over ofzo, zonder id kaart. Maar ja. Detail.
|
De invloed is er wel, maar dus vrij beperkt. De politiek in het land waarin je woont speelt echt een veel grotere rol.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan altijd Oostenrijker worden, Fizzle! |
Citaat:
|
Na zes jaar mag 't toch? Volgens mij verlies ja na 7 jaar automagisch je Nederlandse staatsburgerschap als je in een buitenland gaat habiteren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat laatste is voor zover ik weet niet het geval. Kan ook helemaal niet als iemand geen andere nationaliteit heeft, want dan zou diegene stateloos worden en dat mag niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt een verlopen paspoort hebben. Je kunt je paspoort kwijtraken. Je kunt een vals paspoort hebben. Je kunt in nationale verkiezingen stemmen zonder paspoort. Dus ja! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Klopt.
|
Soja, ga jij DENK stemmen? :P
|
Kan ik nu nog niet beantwoorden, eerst de lijsttrekkers en partijprogrammas en andere ontwikkelingen afwachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |