Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Duits Proefwerk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1924287)

Applbolm 08-11-2016 21:09

Duits Proefwerk

Hallo allemaal

Ik heb over 2 weken ofzo een Proefwerk Duits met veel woorden en zinnen en grammatica. De grammatica ken ik eigenlijk wel maar woorden en zinnen moet ik nog leren.
Mijn vragen:

1. Hoe ver voor de toets moet ik beginnen met leren?

2. Hoe kan ik de woorden op een goede manier leren zodat ik de woorden al een beetje ken en voor de rest kan leren met WRTS?

Martinnnn 09-11-2016 16:29

Als je alleen Duits hebt kan je rustig een paar dagen van te voren beginnen, ligt er een beetje aan hoe goed je met talen bent. Ik begon meestal 3 dagen van te voren, eerst rustig doorlezen en een keertje overschrijven. Zo heb je ze een keertje gezien en heb je niet gelijk alles fout in WRTS. :p

Bovendien werkte WRTS voor mij goed, want je ziet gelijk waar je zwarte gaten liggen.

fizzle-fluffy 11-11-2016 13:47

Het is minder stressvol om al vroeg te beginnen met leren, en dan geen hele dagen maar twee uurtjes hooguit, met pauze. Dan blijft het beter hangen, ook na de toets. Je zult het voor volgende toetsen ook nodig hebben namelijk!

LOVEbasketball 11-11-2016 14:41

ik leer altijd met Quizlet top website eerst moet je met flashcards alles doorlezen en je kan de woorden die je nog niet weet een markeren met een sterretje. dan ga je de woorden leren dus de programma zegt een woord dan moet jij de betekenis schrijven of andersom. dan heb je een toets en daarna kan je nog spelletjes spellen waar je snel moet antwoorden

fizzle-fluffy 11-11-2016 15:02

Citaat:

Ruzanna schreef: (Bericht 34258551)
ik leer altijd met Quizlet top website eerst moet je met flashcards alles doorlezen en je kan de woorden die je nog niet weet een markeren met een sterretje. dan ga je de woorden leren dus de programma zegt een woord dan moet jij de betekenis schrijven of andersom. dan heb je een toets en daarna kan je nog spelletjes spellen waar je snel moet antwoorden

Dat klinkt goed! Kun je zelf je materiaal invoeren of is dat er gewoon voor een bepaald aantal vakken?

Applbolm 11-11-2016 21:39

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34258503)
Het is minder stressvol om al vroeg te beginnen met leren, en dan geen hele dagen maar twee uurtjes hooguit, met pauze. Dan blijft het beter hangen, ook na de toets. Je zult het voor volgende toetsen ook nodig hebben namelijk!

Dus hoelang ongeveer van te voren

LOVEbasketball 15-11-2016 10:57

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34258560)
Dat klinkt goed! Kun je zelf je materiaal invoeren of is dat er gewoon voor een bepaald aantal vakken?

Je kan zelf alles invoeren je kan natuurlijk wel zoeken of je een woorden lijst in staat die je zoekt

Martinnnn 15-11-2016 13:13

Zelf invoeren is goed, zo weet je zeker dat je het goed invult. Tevens lees je ook de stof nog eens door :)

LOVEbasketball 16-11-2016 10:03

Citaat:

Martinnnn schreef: (Bericht 34261098)
Zelf invoeren is goed, zo weet je zeker dat je het goed invult. Tevens lees je ook de stof nog eens door :)

zeker en door te schrijven/ typen onthoud je dingen ook beter

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.