![]() |
KAMERPLANTENTOPIC
Weet jij nog geen vetplant in leven te houden of heb jij alle woonclichés het afgelopen jaar in huis gehad? :lampje:
Ter info: de woonclichés zijn o.a. het olijfboompje, de cactus onder een stolp, de hangplant en de pannenkoekenplant |
Ik heb een calathea en hij leeft nog steeds en iedere ochtend doet hij zijn blaadjes naar beneden en s'avonds omhoog als hij gaat slapen en ik ben nog altijd zijn grootste fan :lief::lief:
|
Ik heb een mini orchidee die het al heel lang volhoudt en net een groene plant gekregen.
|
Wat is dit nou weer voor topic haha.
|
Maar O-T, ik heb wel planten, een ficus en een anthurium in de woonkamer en nog wat klein grut overal.
|
Oja en een orchidee, omdat mijn ex altijd riep hoe walgelijk hij die vond :P Niet dat ik bijzonder groot orchidee-fan ben, maar vind sommige soorten zeker niet lelijk en het voelde wel symbolisch.
|
Ik heb een dracaena, spathiphyllum, Madagascar jewel, krulvaren, orchidee, Kentiapalm, Aloë vera, een spider plant, schefflera en wat luchtplantjes. En nog een verlanglijst met nog heel veel andere planten, maar momenteel heb ik nog geen ruimte voor meer :o
|
Ik heb een stuk of zes verschillende planten maar ik heb geen idee wat het allemaal is. Ze doen het in ieder geval goed en ik moet ze eens in het half jaar zeker verpotten want anders worden ze te groot voor de pot waar ze in zitten.
|
Ik heb twee bonte blad begonia's, die heb ik al sinds ik hier woon, een calathea die het goed is gaan doen nadat we drie weken op vakantie geweest waren en ie geen water en geen zon gezien had :o een orchidee die het goed deed maar nu ter ziele is denk ik, een soort chlorophytum die een beetje zielig is omdat ie het alleen in een verdomhoekje in de slaapkamer goed doet en nog een vetplant van ikea die het aardig doet.
Mijn vensterbank planten doen het allemaal wel goed alleen de grote planten op de vloer gaan steeds dood. |
Jij woont toch best in een oud huis, Daantje? Als het veel tocht, kan het zijn dat het bij de grond te koud is voor de standaard tropische kamerplant.
|
Op zo'n karretje zetten!
|
Ik heb 7 planten en weet dat er een bamboe is en een een spider plant. De rest weet ik niet maar het zijn mijn schatjes.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb een Pachira Aquatica. Lekker gevlochten.
https://assets.bakker.com/ProductPic...0213145127.jpg |
De vloer is trouwens sowieso koud want mijn zeil ligt op de planken vloer zonder isolatie ertussen.
|
Citaat:
|
En trouwens ook 2 peperomia rotundifolia's. Niet kapot te krijgen :cool:
|
Ik heb geen planten, want ik krijg het zelfs voor elkaar om een munt-plant dood te krijgen.
|
Ik had een plant, maar die heb ik weg gegooid toen hij een identieke bril op had :o geen enkel risico
|
Citaat:
|
Ik heb trouwens ook nog een bontbladige peperomia! Hij valt om En wordt een beetje topzwaar, maar verder doet 'ie het fantastisch (y)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat een ondankbare plant zeg! :( |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Deze heb ik al jááááááren en is de ideale plant. Weet alleen dat het een bonsai is/was die vrij weinig onderhoud vergt.(En hij staat alleen voor de foto op de kookplaat)
|
Is die niet dood?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een nieuwe bril sinds een week ofzo en vandaag buk ik me om iets weg te leggen, zo met mijn glas op een ijzeren haak. Een kras. Joepieeepoepie.
|
Maar goed dat je een bril op had, dan :lisa:
|
Citaat:
|
Ja, dat is helemaal waar.. Lang leve het leven! :lief:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Hallo VT Wonen alert. |
In Nederland keek ik dat ook niet hoor :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een pannenkoekenplant en een orchidee. We willen nog een massive plant kopen maar daar wachten we mee tot de kitten niet meer 'planten doodmaken' als levensdoel heeft.
|
Ik heb vooral duizend cactus-stekjes van een cactus die ouders is dan ik zelf. Het origineel is inmiddels wel een gedrocht, dus die staat boven in plaats van in de woonkamer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb maar één kamerplant hoog op een kast staan, want katten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56. |