![]() |
Hulp bij solliciteren?
Hallo allemaal,
Ik zit erover na te denken om te solliciteren bij een winkel bij mij in de buurt. Helaas kan dit niet via internet, dus zal ik de winkel zelf binnen moeten lopen en het moeten vragen, maar omdat ik best verlegen ben en dit ongemakkelijk vindt hoop ik dat jullie me tips kunnen geven, wat moet ik zeggen en wat moet ik juist niet zeggen? Alvast bedankt. |
Het scheelt denk ik al als je op een rustig tijdstip gaat en ook als je voor jezelf vast een verhaaltje in je hoofd maakt wat je wil zeggen of in elk geval vast één of twee zinnen.
|
Vaak hebben winkels een sollicitatie formulier. Dus je hoeft niet ter plekke en sollicitatie gesprek te voeren. Je kunt dus gewoon aan iemand zeggen dat je op zoek bent naar werk, en dan vragen of ze nog mensen nodig hebben. Lief lachen terwijl je dat doet, en dan gaat de rest vanzelf
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kies een willekeurige medewerker. En dan zeg je hoi, ik zag dat jullie mensen zoeken. Heeft u voor mij een sollicitatieformulier?
En dan gaat die persoon ofwel dat formulier voor je halen ofwel de persoon zoeken die erover gaat. En dan neem je dan mee naar huis om in te vullen of je vult het ter plekke in. En dan wacht je af of je op gesprek mag komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14. |