![]() |
Met drugs naar de EHBO
Hallo,
Ik heb een juridische vraag over drugs op festivals. Ik ben pas geleden naar een indoor drum & bass festival geweest in Rotterdam. Hier heb ik voor het eerst 4-FMP gebruikt. Echter viel deze niet helemaal goed en heb ik moeten kotsen. Hierna voelde ik me al een stuk beter en is dit dus goed afgelopen. Veel mensen zeiden dat dit wel vaker voor komt bij de eerste keer en dat de tweede keer al een stuk beter kan gaan. Ik ben dus van plan bij een volgend feest weer een pilletje te pakken. Nu mijn vraag: Het in bezit hebben, handelen en gebruiken van 4-FMP is op dit moment legaal in Nederland. Echter heb ik gehoord dat dit illegaal word vanaf 1 januari 2017 en in Belgie is dit al verboden. Ik ga binnenkort naar een feest in Antwerpen waar ik ook een pilletje wil pakken. Stel dat deze pil weer verkeerd valt, kan ik dan naar de EHBO toe en zeggen dat ik 4-FMP geslikt heb zonder hiervoor gestraft te worden? Hoe zit dit met XTC? Is hier nog verschil in qua Nederland - Belgie? Alvast bedankt |
(Hard)drugs gebruiken is niet illegaal in Nederland, alleen bezit en handel is dat. Vooral vertellen aan de EHBO wat je gebruikt hebt dus, dan kunnen ze je beter helpen.
Ik weet niet hoe dat in België zit. |
Je kan daar gewoon heen. Volgensmij hebben ze zwijgplicht en mogen ze dat niet zeggen.
|
Of je doet het niet in buitenland
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |