Gezondheid of Nederlands?
Hoi!
Ik moet dit jaar een studie kiezen, maar ik weet het écht even niet meer ...
De twijfel zit tussen 2 totaal verschillende opleidingen: gezondheidswetenschappen (Maastricht) en Nederlandse taal en cultuur.
Ik heb geen idee wat ik later wil met beide studies. Ik heb niet een speciale ambitie om een bepaald beroep te gaan uitoefenen. Ik ben gewoon geïnteresseerd in gezondheid en ziekte in het algemeen, bovendien lijkt het me tof om op een bepaalde manier bij te kunnen dragen aan de gezondheid van mensen, patiëntenvoorlichting ofzo ... maar ik vind Nederlands óók heel leuk. Van schrijven tot literatuur, ik doe het gewoon ontzettend graag, maar heb geen idee wat ik daarmee wil.
Ik wil in ieder geval iets doen waarbij ik met mensen werk en bij voorkeur ook nog kan blijven schrijven.
Mijn pws heb ik gemaakt in de richting van de literatuurwetenschappen en ik heb het profiel C&M met biologie.
Ik heb van beide opleidingen al een open dag bezocht en verschillende meeloopdagen gedaan, maar ik kan gewoon niet kiezen, en ik heb geen idee wat vervolgstappen zouden kunnen zijn. Juist omdat de studies zó verschillend zijn is het bijna niet te vergelijken. Ik weet het gewoon niet zo goed meer. Als iemand tips heeft, zijn die van harte welkom!
|