![]() |
Ik wil in een andere stad wonen voor studie
Hi, ik ben nu 16 jaar en ik ga volgend jaar een MBO niveau 3 opleiding zelfstandig werkend kok doen en ik wil echt heel graag in een andere stad op kamers gaan.
Ik ben de stad hier helemaal beu waar ik woon en wil als ik 18 ben in een andere stad gaan wonen. Ben het ook helemaal beu qua de mensen die in de stad wonen want iedereen is zo saai waar ik woon want het is maar een kleine stad. Dus het probleem is dat mijn ouders dit totaal niet begrijpen. Ze vinden het onzin dat ik dit wil maar heb echt behoefte aan een start ergens anders. Ook nog een rede dat ik dit wil is dat ik anders niemand ken daar als ik van school af ben. Ik wil in zaandam op kamers gaan en dan in amsterdam deze studie volgen. Dus zou iemand mij tips kunnen geven hoe ik mijn ouders kan overhalen en hoe ik alles zou kunnen financiëren? |
Geld is natuurlijk gemakkelijk een tip te geven: zoek een bijbaantje. Als je straks 18 bent is het ook niet zo relevant wat je ouders er van vinden. Het is natuurlijk leuker en fijner als ze het begrijpen en je helpen, maar je mag dan zelf je keuzes maken. Hopelijk zien ze in dat je het meent en zullen ze je helpen.
Als ik mag vragen, waar woon je nu? Zaandam lijkt me zelf niet zo'n leuke stad om op kamers te gaan, maar dat moet je uiteraard zelf weten. (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap heel goed dat je op een gegeven moment daar weg wil, het ging mij niet om je huidige woonplaats te beoordelen of je daar eventueel zou moeten blijven.
Waarom Zaandam? Waarom niet proberen in Amsterdam zelf te gaan wonen? |
Of Haarlem!
|
Citaat:
|
Ok dat zijn prima redenen hoor (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |