![]() |
Excel-hulp gezocht
Ik heb op het werk iets merkwaardigs :o
Op mijn pc is nog Office 2007 geïnstalleerd. Wanneer ik onderstaande formule invul krijg ik als uitkomst #GETAL Code:
=AFRONDEN.BOVEN(24500/3600*1,2*1000*(24-30);5) We gebruiken allebei hetzelfde document en heb het net nog bij 2 andere pc's getest (1x 2007 en 1x 2010) en daar krijgen we precies hetzelfde. Iemand een idee waar dit aan ligt? Kan Office 2007 niet met negatieve noemers omgaan en 2010 wel? |
Pure gok, probeer het eens zonder minteken, dus
Code:
=AFRONDEN.BOVEN(24500/3600*1,2*1000*(6);5) |
Niet dat je daarmee heel erg geholpen zou zijn overigens maar dan weet je de oorzaak :p
|
Als ik hem niet af laat ronden naar boven dan geeft hij wel een uitkomst :herp:
|
Code:
=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(24500/3600*1,2*1000*(24-30);5) |
En afronden naar boven zonder min? :bloos:
|
Oh je hebt hem al.
|
Ik snap nog steeds niet waarom excel zo dom is dat het niet formule's in verschillende talen herkent of van eerdere versies van het programma. Maar goed.
|
Citaat:
Bij afronden.naar.boven krijg je bij ;5 5 decimalen naar boven afgerond :( |
Moet het niet afronden.boven met als significantie 1 zijn?
Als ik 5,7 invoer en afronden.boven met ;5 dan krijg ik 10, en als ik het met ;1 invoer dan krijg ik 6. |
Citaat:
Als je een formule in een andere taal intypt, herkent ie hem niet. :o Het valt dus wel mee met de dommigheid |
Citaat:
|
Ik niet, gewoon alleen in Engelse versie werken :p
Die code hangt er dus ook aan (anders kan hij bij openen Nederlands niet naar Engels omzetten) maar dat herkennen doet hij alleen bij openen van een bestand. En dan moet nog in de specs van het bestand iets staan over die taal zodat excel weet dat hij naar Nederlands op zoek moet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat hoeft toch niet zo te zijn? Dat hebben ze zelf zo gecodeerd? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53. |