Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Emigreren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1926142)

magnusdebaas 14-12-2016 22:13

Emigreren

Hoi, ik heb een probleem. Ik ben Nederland zat en als ik volwassen ben wil ik emigreren naar Noorwegen omdat dat mijn afkomst is. Maar ik durf dit niet te vertellen aan mijn familie in Nederland, ik ben bang dat ze het maar niks vinden.
Kan iemand mij helpen?

Little Phoebe 14-12-2016 22:49

Kom met een goed plan en emigreer niet voor je een baan en een huis hebt. En verder, wat kan jou het schelen wat anderen ervan vinden? Zodra je volwassen bent, kan niemand je tegenhouden om te gaan.

Ik zou wel vast de taal leren, als je die nog niet kent. Als je de taal wel kent, maar niet dagelijks spreekt, is een opfriscursus een optie.

fizzle-fluffy 15-12-2016 10:51

Je leert een heleboel van emigreren, zowel als het goed voorbereid is zoals bij phoebe, als impulsief zoals ik dat doe. Zorg wel dat je iets van een vangnet hebt, of dat in de vorm van een ticket terug , spaargeld, en baan, vrienden waar je op de bank kunt slapen als het niet lukt, is, maakt niet uit.

Erturkoetjelief 15-12-2016 10:57

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34279621)
Kom met een goed plan en emigreer niet voor je een baan en een huis hebt.

Ik snap deze tip maar ik ken ook mensen die gewoon op de bonnefooi naar Australië geëmigreerd zijn. Eerste twee weken of zo in een hostel, zodra een baantje in de horeca gevonden was met een paar man die in hetzelfde schuitje zaten (die ze vooraf niet kenden, tegengekomen in dat hostel!) een appartementje huren en vanaf daar je hele bestaan opnieuw opbouwen op een andere plek.

Ik weet dat er mensen zullen zijn die hier bij voorbaat helemaal gek van worden, maar voor anderen werkt het perfect. Zie Fizzle eigenlijk ook.:o

fizzle-fluffy 15-12-2016 10:59

Bij op de bonnefooi is het wel heel handig om de taal een beetje te kennen of heel goed te zijn in talen. Anders is het eindlevel.

Little Phoebe 15-12-2016 11:19

Natuurlijk kan dan ook, maar ik ben niet zo op de hoogte van de werkgelegenheid in Noorwegen en hoe snel je daar een huis kan krijgen. Ik heb überhaupt geen idee hoe Noorwegen met immigratie om gaat, maar desondanks lijkt het me toch geen slecht plan om te zorgen dat je een baan hebt voor je gaat en en daar blijkt dat het niet zo simpel is.

Miekje* 15-12-2016 12:12

Als je nog studeert, kun je ook een minor/bachelor/master in Noorwegen gaan doen. Zo kun je alvast een beetje rondkijken om te zien wat de mogelijkheden voor je zijn!

Daantje_0705 15-12-2016 20:18

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 34279894)
Bij op de bonnefooi is het wel heel handig om de taal een beetje te kennen of heel goed te zijn in talen. Anders is het eindlevel.

Daarom ging ik naar België :bloos:

Annewib 18-12-2016 21:40

Je kunt misschien ook voor een maandje ofzo op vakantie...als het lukt en kijken wat je ervan vindt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.