![]() |
Wat staat er dit jaar op jouw kerstmenu?
:lampje:
|
Jij.
|
:ertur:
|
All you can eat?
|
Geen idee, maar mijn moeder kennende waarschijnlijk kippen/champignonsoep of ragout vooraf, spruitjes of sperziebonen met aardappeltjes uit de oven en een bijzonder stuk vlees of vis als hoofdgerecht en stoofpeertjes toe.
|
Ik ga legit naar een all-you-can-eat restaurant. Prima, want m'n moeder kan niet koken en zo kan ik me bezighouden met eten opscheppen en me voltanken ipv met m'n familie te moeten praten. #gezellig:herp:
|
Beschuit en water ben ik bang. Anders schijt ik heel de boel onder
|
Geen idee! Ben aan het werk morgen en collega gaat een buffet maken voor alle patiënten en ook de ambulante klanten zijn uitgenodigd. Ze kan goed koken, maar het zal geen truffel of kaviaar worden neem ik aan :D hoop dat we het voor iedereen toch gezellig kunnen maken.
|
Ik ben net naar de delicatessenwinkel geweest voor de ingrediënten van het kaasplanken dat ik verzorg. Ik overweeg me ziek te melden en het zelf op te eten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat, een Joël? Of een worst?
|
Een lekkere sappige worst dan maar.
|
Heb ik gisteren al gehad. Nou jah, sappig, Twentsche harde worst.
|
Vanavond eet ik trouwens gewoon een stoommaaltijd met broccoli en kip :P
|
Vandaag hadden we geen speciaal menu. Gewoon braadworst, sla en aardappelen. Vanavond lekker dingen: vlaai, cake, christoffeltaart en nog wat dingen.
Morgen uiteten en overmorgen naar mijn opa en oma. Mijn oma gaat uitgebreid koken |
Vanavond pompoencurry met basmatirijst en een ei gehad (y) Morgen gourmet.
|
Ik ben alleen met kerst, dus heb alleen een uitgebreid ontbijt met kwarteleitjes als speciaal menu, 's avonds zie ik wel wat het wordt. Mijn 'kerstdiner' maak ik met O&N, want dan is mijn vriendin er. Dan ga ik ook niet echt koken, meer hapjes maken om de hele avond naar binnen te schuiven :y
|
Kom je mee naar mijn vader 2e kerstdag, Little Phoebe?
|
Nee, maar lief van je :D
|
Jammer, het was vast heel ongemakkelijk geworden :(
|
Ik kan wel 10 anderen verzinnen waar het nóg ongemakkelijker mee zou worden hoor :D
|
Het wordt weer Goormetten.
|
Citaat:
|
Ik mis wel het hebben van een schoonmoeder :P
|
Barszcz met oortjes, pierogi, krokieti, huzarensalade, paddenstoelensoep met aardappel en ei, erwtensoep, een rokerig dessert van gedroogde vruchten, verschillende taarten en koekjes, en hosties.
Er was ook karper maar ik eet geen vis :d Poolse kerst! |
Eerste kerstdag niks boeiends. Tweede kerstdag gourmetten. *O*
|
Gisteren hadden we gegrilde paprika soep, mini lasagne en salade op en stokje, stoofpot met zoete aardappel en pannacotta.
Vandaag ben ik geen flauw idee. |
Salade op n stokje? Huh?
|
Sateprikker met basilicum, tomaatjes en mozzarella!
|
Oeh. Caprese is nom!
|
Mijn schoonmoeder had gisteravond iets leuks bedacht met vijf gangen: borrelen, tomatensoep, pasta met truffel en kaas, vegakip en steak met ratatouille en tiramisu.
|
Citaat:
|
Maaltijdsalade kip sojasaus ofzoiets van de ah!
Oh en vanavond een soort buffet, de verpleging neemt ook wat lekkers mee. |
Citaat:
|
Sgoed.
|
Vandaag was een ferme pikante bruchetta met o.a. truffelolie on the side, paddenstoelensoep, kip uit de oven met o.a. stuffing van chorizo en bonen en nog wat, en als toetje een soort spagroompudding met chocola en koekjes en mascarpone #mijnaortadoetpijn
|
Citaat:
|
Vandaag was een pasteitje met zelfgemaakte gemengde paddestoelenshizzle, paprikasoep met zalm en basilicum, beef wellington met spruitjes en aardappelpuree en ijs met pruimen ingemaakt in brandewijn met steranijs, kaneel en verschillende andere kruiden.
|
Citaat:
|
Ik heb vanmiddag "ontbeten" met minibroodjes en -croissantjes en kwarteleitjes, vanavond cheap ass saté met rijst gegeten, beviel prima (y)
|
Wij hadden; eerste gang vissoep, tweede gang; mango/avocado salade met eendenborst, derde gang kabeljauwhaasje met courgettepasta, tomaatjes uit de oven en 2 aardappeltjes uit de oven, en toetje: stoofpeertjes. En nog bonbons bij de koffie.
Was allemaal erg lekker en vooral ook erg licht. Ik was zelfs lichter op de weegschaal vanmorgen :eek: Vanavond eet ik bij vriendinnen, zal vast ook lekker zijn! En daarna het eraf dansen in Tivoli ;) |
Schudden met die boobies.
|
Zoveel boobies heb ik niet meer :o Ik moest laatst een sportbh kopen, in 2 cupmaten kleiner dan ik diezelfde 2 jaar geleden gekocht heb :(
|
Waar zijn ze gebleven??? :eek:
|
Weggehardloopt/afgevallen!
Maar ik vind het wel prima hoor! Gaan ze ook minder hangen :P |
Citaat:
|
Mja die van mij hebben op zich nooit in de weg gezeten, zo groot waren ze ook weer niet :P
|
Eerste kerstdag aardappeltjes met schnitzel gevuld met parmaham voor de advent wandeling en canneloni en tiramisupudding erna.
Tweede kerstdag wiener schnitzel met frietjes en cranberries en salade. Vandaag de kerstboom ragoutbakjes met daarna kippenvleugeltjes, doperwtjes en worteltjes en salade en gebakken aardappels en weer pudding voor toe. Volgend jaar wil ik wel weer eens een echt kerstdiner :o |
Het kerstdiner bij mijn vriendinnen gisteren was echt zo uitgebreid en lekker :eek:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24. |