![]() |
Help!!!
Hoi iedereen,
Mijn moeder heeft me vanmiddag betrapt op aftrekken, ik zat gewoon op mijn kamer en zij kwam binnen, ik probeerde het nog te verbergen maar ze zag het... Toen begon ze te boos zeggen dat ik goor was et cetera... Daarna zei ze 'ga maar verder, ik ga wel naar beneden want je was duidelijk nog niet klaar.' Ik heb nog even boven gezeten (niet verdergegaan, alleen nagedacht) en ben toen naar beneden gegaan, toen begon ze vragen te stellen en later zei ze sorry omdat ze zo deed. De spanning tussen ons is echter wel heel erg toegenomen en ik voel me best wel rot... Want ik wil niet dat die spanning toeneemt/ik me rot voel. Wat moet ik doen? Moet ik het goedmaken (en hoe?), moet ik het overlaten waaien of is er iets anders wat ik moet doen? |
Misschien kan je eens met je moeder in gesprek gaan over het aftrekken, en waarom zij er zo negatief tegenover staat. Dat is vast even heel ongemakkelijk, maar kan daarna wel veel openheid geven en gesprekken in het algemeen over seksualiteit makkelijker maken.
Misschien kan je het ook eens met je vader bespreken, als mannen onder elkaar (als je dat prettig vindt)? |
Mijn vade weet het niet en ik heb ook aan mijn moeder gevraagd om niets te zeggen tegen hem (en ik ben 90% zeker dat ze niks zegt)
Verder weet ik niet of ik dat gesprek wel aan wil gaan... En goe ik dat moet dien/ moet reageren op haar vragen... |
Citaat:
(Hoe oud ben je trouwens?) |
Ik ben 14 (bijna 15) en ja mijn ouders hebben het er wel eens met me over gehad maar niet erg veel...
|
Ik denk dat je ouders wel weten dat het normaal is, en de reactie van je moeder was gewoon een schrik reactie. Ga er maar van uit dat je vader en moeder zichzelf ook nog wel eens laten gaan ;)
Ik denk dat zo'n beetje iedereen het wel doet, en stiekem weten we allemaal van elkaar dat we het doen... Niet druk om maken dus! |
Citaat:
Aftrekken op jouw leeftijd is helemaal niet gek, maar voor sommige ouders is dit toch een beetje taboe, omdat het niet past bij hun beeld van seksualiteit. |
Het klinkt alsof je moeder geschrokken is, het misschien nog niet echt verwacht had en ze daardoor misschien niet zo goed wist hoe ze moest reageren.
|
Mijn moeder is christelijk (dus we hebben het niet heel veel over seks, alleen het technische deel is een keer uitgelegd) en ik verwacht echt niet dat zij ooit masturbeert... mijn vader (atheïst) weet het niet en die wil ik er echt volledig buiten houden
|
Citaat:
Gelukkig gaan niet alle Christen zo krampachtig om met seksualiteit (ik kan er zelf prima over praten met mijn Christelijke vrienden), maar helaas is het soms nog best een taboe-onderwerp. |
Zeggen dat ze moet kloppen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54. |