Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Help!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1926574)

Anoniempje02 27-12-2016 20:35

Help!!!

Hoi iedereen,

Mijn moeder heeft me vanmiddag betrapt op aftrekken, ik zat gewoon op mijn kamer en zij kwam binnen, ik probeerde het nog te verbergen maar ze zag het...

Toen begon ze te boos zeggen dat ik goor was et cetera... Daarna zei ze 'ga maar verder, ik ga wel naar beneden want je was duidelijk nog niet klaar.'

Ik heb nog even boven gezeten (niet verdergegaan, alleen nagedacht) en ben toen naar beneden gegaan, toen begon ze vragen te stellen en later zei ze sorry omdat ze zo deed.

De spanning tussen ons is echter wel heel erg toegenomen en ik voel me best wel rot... Want ik wil niet dat die spanning toeneemt/ik me rot voel.

Wat moet ik doen? Moet ik het goedmaken (en hoe?), moet ik het overlaten waaien of is er iets anders wat ik moet doen?

Elin3 27-12-2016 20:38

Misschien kan je eens met je moeder in gesprek gaan over het aftrekken, en waarom zij er zo negatief tegenover staat. Dat is vast even heel ongemakkelijk, maar kan daarna wel veel openheid geven en gesprekken in het algemeen over seksualiteit makkelijker maken.
Misschien kan je het ook eens met je vader bespreken, als mannen onder elkaar (als je dat prettig vindt)?

Anoniempje02 27-12-2016 20:42

Mijn vade weet het niet en ik heb ook aan mijn moeder gevraagd om niets te zeggen tegen hem (en ik ben 90% zeker dat ze niks zegt)

Verder weet ik niet of ik dat gesprek wel aan wil gaan... En goe ik dat moet dien/ moet reageren op haar vragen...

Elin3 27-12-2016 20:43

Citaat:

Anoniempje02 schreef: (Bericht 34286035)
Mijn vade weet het niet en ik heb ook aan mijn moeder gevraagd om niets te zeggen tegen hem (en ik ben 90% zeker dat ze niks zegt)

Verder weet ik niet of ik dat gesprek wel aan wil gaan... En goe ik dat moet dien/ moet reageren op haar vragen...

Hebben je ouders al wel eens met je gepraat over seks of seksualiteit?

(Hoe oud ben je trouwens?)

Anoniempje02 27-12-2016 20:46

Ik ben 14 (bijna 15) en ja mijn ouders hebben het er wel eens met me over gehad maar niet erg veel...

ThaMurz 27-12-2016 20:49

Ik denk dat je ouders wel weten dat het normaal is, en de reactie van je moeder was gewoon een schrik reactie. Ga er maar van uit dat je vader en moeder zichzelf ook nog wel eens laten gaan ;)

Ik denk dat zo'n beetje iedereen het wel doet, en stiekem weten we allemaal van elkaar dat we het doen...

Niet druk om maken dus!

Elin3 27-12-2016 20:50

Citaat:

Anoniempje02 schreef: (Bericht 34286041)
Ik ben 14 (bijna 15) en ja mijn ouders hebben het er wel eens met me over gehad maar niet erg veel...

Wat is hun houding tegenover seksualiteit? Hebben ze puur het technische deel besproken, of ook wat verteld over relaties en hun visie op seksualiteit.
Aftrekken op jouw leeftijd is helemaal niet gek, maar voor sommige ouders is dit toch een beetje taboe, omdat het niet past bij hun beeld van seksualiteit.

Daantje_0705 27-12-2016 20:56

Het klinkt alsof je moeder geschrokken is, het misschien nog niet echt verwacht had en ze daardoor misschien niet zo goed wist hoe ze moest reageren.

Anoniempje02 27-12-2016 20:56

Mijn moeder is christelijk (dus we hebben het niet heel veel over seks, alleen het technische deel is een keer uitgelegd) en ik verwacht echt niet dat zij ooit masturbeert... mijn vader (atheïst) weet het niet en die wil ik er echt volledig buiten houden

Elin3 27-12-2016 21:11

Citaat:

Anoniempje02 schreef: (Bericht 34286062)
Mijn moeder is christelijk (dus we hebben het niet heel veel over seks, alleen het technische deel is een keer uitgelegd) en ik verwacht echt niet dat zij ooit masturbeert... mijn vader (atheïst) weet het niet en die wil ik er echt volledig buiten houden

Sommige Christen geloven dat seks alleen binnen het huwelijk mag en/ of zijn ervan overtuigd dat masturberen zondig is. Zeker als je daar zelf krampachtig mee omgaat kan het best een schok zijn dat je zoon masturbeert. Toch is het helemaal niet gek dat jij je eigen seksualiteit aan het ontdekken ben, zeker als je van je ouders weinig meer hebt meegekregen dan een puur technisch verhaal.

Gelukkig gaan niet alle Christen zo krampachtig om met seksualiteit (ik kan er zelf prima over praten met mijn Christelijke vrienden), maar helaas is het soms nog best een taboe-onderwerp.

bikinigek 28-12-2016 10:49

Zeggen dat ze moet kloppen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.