![]() |
Wat moet ik doen
ik val ineens op jongens m.a.w ik ben homo en mijn ouders enz vinden dat niet gepast voor mij enz ik krijg straf van hun wat moet ik doen ???😭😭😭😭😭
|
ja dat is wel lastig ik zal het dan gewoon niet aan je ouders zeggen als je iets met een jongen hebt
|
Citaat:
|
o maar wil je het dan niet dat je op die jongen valt of..... snap je niet helemaal
|
Je krijgt straf omdat je homo bent?
Om je te kunnen helpen is een stukje context wel handig. Hoe oud ben je? Hoe kwamen je ouders erachter dat je homo bent? En waarom hebben ze er problemen mee? |
Citaat:
Ik weet niet Ik denk van de geloof ofz |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vertel eens het hele verhaal.
Hoe oud ben je? Hoe kwamen je ouders er achter dat je op jongens valt? Val je inderdaad op jongens, of (ook) op meisjes? Wat hebben je ouders gezegd toen ze het hoorde? Weten je ouders alleen dat je op jongens valt, of bijvoorbeeld ook dat je met een jongen gezoend hebt o.i.d.? |
Citaat:
Het is wel erg vervelend voor je dat je ouders negatief reageren. Moslims doen vaak nogal moeilijk over homoseksualiteit, omdat ze denken dat het niet mag van de islam of omdat ze vinden dat het hun eer aantast als anderen erachter komen. Wat je nu moet doen is een lastige vraag. Als het je ouders vooral gaat om hun 'eer' zou je het kunnen oplossen door te zorgen dat je niet openlijk homo bent in ieder geval totdat je op jezelf woont, zodat je ouders niet raar aangekeken worden. Of misschien moeten je ouders wennen aan het idee en moet je ze de tijd geven. Het kan helaas ook zo zijn dat je ouders heel intolerant zijn en het echt niet accepteren dat je homo bent. Aangezien je pas 12 bent, ben je helaas nog teveel afhankelijk van je ouders. Je kunt er dan voor kiezen om er gewoon niet meer over te praten en verder net te doen alsof je geen homo meer bent (tegenover je ouders). Dit is heel lastig, maar kan helpen als wel openlijk homo zijn voor meer problemwn zorgt. Jij kent je ouders het beste, dus jij kan het beste inschatten hoe je ouders zijn en wat hun redenen zijn. Heb je trouwens broers en zussen? En hoe denken zij erover? Het zou kunnen helpen als je hierover ook kan praten met iemand in je omgeving. Wat voor straf krijg je trouwens? |
Ken je geen homovriendelijke imam waar je mee kunt praten?
Misschien kan hij je wel helpen, of je ouders helpen jou beter te begrijpen? |
Citaat:
Pestkoppen uit me klas Ik val alleen op jongens Gelukkig nog niet |
Citaat:
|
Citaat:
alleen kleine zusjes Ik mag niet meer praten met me vriendje 5 maanden... |
Citaat:
Je bent in elk geval niet de enige moslimjongen die op jongens valt. Je bent niet alleen. |
Ik denk niet dat sites als Marokko.nl je veel gaan opleveren (behalve negatieve reacties en onbegrip). Dekaloog heeft wel een punt dat het kan helpen om te praten met mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten of er meer over weten. Ik weet dat Ludovic-Mohamed Zahed 1 van de weinige imams is die opkomt voor homorechten. Misschien kun je hem bijvoorbeeld opzoeken op facebook en een privé bericht sturen. Wellicht heeft hij advies voor je. Ook in Zuid-Afrika zit er 1 waarvan ik de naam even niet meer weet.
Tofik Dibi is een Nederlandse moslim die homo is. En hij heeft er ook een boek over geschreven. Je kunt hem ook benaderen. Tumblr zou inderdaad ook nog kansen kunnen bieden. Je bent zeker niet de enige. Je hebt dus ook een vriendje begrijp ik. Balen dat je hem niet meer mag zien. Is het een jongen van je school? |
Citaat:
|
Als je straf krijgt omdat je homo bent is heel raar. Gaat richting de mishandeling. Welk geloof dan ook, Als je op jongens valt dan is dat zo.
Ik zou even naar de kindertelefoon gaan, hebben ze net wat meer ervaring dan ons https://www.kindertelefoon.nl/8-12/chat/ |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25. |