Erturkoetjelief |
30-12-2016 08:27 |
Citaat:
Elin3 schreef:
(Bericht 34287607)
Wat verwacht jij er van? Weet je wat hij er van verwacht? Zorg dat je duidelijk bent over je intenties, zodat niemand teleurgesteld wordt.
|
Ik snap dit soort tips heus wel maar zeker in een geval als dit is werkt het vaak gewoon niet zo. Daarvoor zijn dit soort gevoelens veel te ingewikkeld.
Bovendien, stel dat ze vrienden met haar ex wil blijven, en eventueel, als alles echt goed en vertrouwd voelt, met hem naar bed wil, dan kan ze dat wel vooraf aangeven, maar dan heb je weer kans dat hij zich anders gaat gedragen. Wellicht is het hem alleen om seks te doen, en wil hij geen vrienden blijven, maar vertelt hij dat niet omdat hij die seks wél eerst wil binnenhalen. Ja, dat is enorm invullen, maar er zijn zo nog twintig varianten te bedenken. En in mijn ervaring: ik wist zelf in dit soort situaties nauwelijks wat ik zelf wilde. Ik heb een ex gehad die bij dit soort "dates" letterlijk vooraf aangeven dat er geen seks in zat. En dat gebeurde dan toch. Ik denk dat ze het vooraf oprecht meende dat ze dat niet wilde, en tegelijkertijd nam zij het initiatief tot seks, het was niet tegen haar zin in.
Bovenstaande is vooral op seks gericht maar geldt natuurlijk breder. Ik kan me juist goed voorstellen dat je in een afspraak met je ex er open ingaat en wilt kijken hoe het loopt.
|