Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Heb ik hiv? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1926721)

nathaliexx 31-12-2016 10:03

Heb ik hiv?

Ik heb al meer dan 1,5 jaar met mn vriend dus ik wilde wel wat verder gaan.
Ik heb m van de week gepijpt zonder condoom hij is klaargekomen maar heb t sperma uitgespuugd toch heb ik niet mn mond gespoeld.t was voor ons allebij de eerste x dat we zo ver zijn gegaan. Ik keek op internet en zag dat best veel meiden en jongens pijpen en gwn t sperma doorslikken. Maar nu ben ik best bang dat ik hiv heb... dus mn vraag is heb ik nu hiv en/of hoe groot is de kans?

bikinigek 31-12-2016 10:47

Gewoon alle 2 late testen. Dan weet je zeker. Je mag banger zijn voor een andere soa dan hiv meestal. Klaarkomen maakt niks uit!

Pluis 31-12-2016 11:33

Als jullie elkaars eerste zijn kun je geen hiv krijgen. De ander moet namelijk hiv hebben om je te kunnen besmetten. Overigens is de kans gaat je van pijpen hiv krijgt ook heel laag

Little Phoebe 31-12-2016 11:58

Hoewel hij best hiv kan hebben zonder ooit seks gehad te hebben, maar dan heeft zijn moeder hiv en hem besmet voor zijn geboorte en is hij ervan op de hoogte. Denk niet dat hij je dan zonder condoom je gang zou laten gaan.

Maar verder zijn er meer soa's die je makkelijker kan krijgen, zoals herpes. Dat kan je al krijgen van orale seks met een koortslip! Wees dus voorzichtig en gebruik een condoom.

nathaliexx 01-01-2017 09:57

dus je kan herpes makkelijker krijgen dan hiv??

Pluis 01-01-2017 11:19

Ja want hiv kun je alleen overdragen met bloed, zaad en vaginaal/anaal vocht + wondjes. Herpes (het koortslip virus en de genitale variant ervan) kun je al overdragen met huidcontact, vooral als iemand op dat moment blaasjes heeft. Maar het voordeel van herpes is dat je er niet dood aan gaat.

betercore 01-01-2017 11:42

Waar gaat het fout met de seksuele educatie dat mensen (in Nederland) denken dat ze na een blowjob (beiden eerste keer) HIV oplopen? wtf?

Ontopic: nee, de kans is 0,000000000001

nathaliexx 01-01-2017 12:36

Ik twijfelde omdat ik op verschillende websites zag dat je het ook van sperma kan krijgen. Drm werd ik een beetje bang zegmaar... maar heel erg bedankt xx voel me een stuk beter❤

Elin3 01-01-2017 13:14

Citaat:

nathaliexx schreef: (Bericht 34288738)
Ik twijfelde omdat ik op verschillende websites zag dat je het ook van sperma kan krijgen. Drm werd ik een beetje bang zegmaar... maar heel erg bedankt xx voel me een stuk beter❤

Je kunt een SOA oplopen door besmet te raken, maar dat kan alleen als degene waar jij intiem mee bent die SOA heeft. Als je allebei geen SOA hebt kan je elkaar ook niet besmetten.

Little Phoebe 01-01-2017 13:18

Iemand kan jou alleen ergens mee besmetten als ze iets hebben. Het is wel slim om eens in de zoveel tijd een testje te doen, er zijn namelijk soa's waar je geen/weinig last van hebt, maar dus wel iemand anders mee kan besmetten. Dit hoeft natuurlijk niet als je gewoon een condoom gebruikt!

nathaliexx 01-01-2017 13:26

Oke😊 Heel erg bedankt❤

Anonymous John 02-01-2017 07:16

Volgende keer dat je hem PZC'd, kan je dat voor ons filmen? Dan kunnen wij kijken of er HIV op zijn lul zit.

nathaliexx 02-01-2017 07:47

Ja jmmr weer...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.