![]() |
Snel geld uitgeven!
Heeft iemand tips om niet zo snel geld uit te geven? Ik geef namelijk best snel uit aan van alles wat ik zie van make-up tot eten. Ik probeer te sparen voor dingen maar het lukt niet. Iemand tips?(y)
|
Een bedrag pinnen en cash in je portemonnee doen per week of per maand. Op is op en je.pinpas thuis laten als je die niet nodig hebt.
|
Vraag je bij elke aankoop af of je het echt nodig hebt. Ga niet met honger boodschappen doen. En maak lijstjes. Wil je een make up product kopen, koop het dan niet gelijk, maar wacht een paar weken. Lees reviews online en houdt de folders in de gaten of er misschien ergens korting is. En bij een aanbieding: Koop alleen wat je echt gaat gebruiken. Een bak vol nagellak en dertig lipsticks lijkt heel tof, maar uiteindelijk ga je in een fase belanden waar je veel blijer wordt van een paar goede basics. Make up is leuk en mooi, maar je gaat al snel dingen kopen die lijken op wat je al hebt of die je niet gebruikt.
|
Beste sm.023x,
Hier vind je tips over hoe je verleidingen kunt weerstaan: http://scholieren.nibud.nl/uitgaven/verleidingen.html Succes! |
Zorg dat je altijd iets te eten hebt in je tas en neem lunch mee naar school. Als je geen/minder honger hebt wordt het gemakkelijker om geen eten te kopen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43. |