Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   vraagje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1927348)

shana1204 14-01-2017 22:08

vraagje

Kan iemand me een antwoord geven....
Ik ben een meisje van 16 heb een vriend van 21.. :)
ik heb al met hem samen gewoond maar toen deden mijn ouders weer moeilijk.. :|
nu woon ik bij mijn ouders en ben daar echt NIET gelukkig!! :(
ik heb met die jongen al een relatie van toen ik 14 was.. en hij 19... dus 2jaar een relatie..
ik zou graag terug samen wonen met hem maar kan ik dat ookal willen mijn ouders niet tekenen??? ben er echt NIET gelukkig... en bij mijn vriend WEL...
Kan me iemand helpen voor een antwoord? :confused: :confused: :confused:
grtjs shana

Anonymous John 14-01-2017 23:18

Waarom ben je niet gelukkig bij je ouders? Doen je ouders ook moeilijk dat je een relatie met hem hebt?

shana1204 15-01-2017 19:15

ja mijn ouders willen dat ik met de relatie stop en hem niet meer hoor of zie en waarom ik niet gelukkig ben bij mijn ouders omdat er elke dag ruzie is ik zit elke dag boven in mijn bed alleen als ik naar de wc ga dan ga ik naar beneden en direct terug naar boven mijn ouders begrijpen niet dat we gelukkig zijn we hebben al 2j een relatie en hebben al 1jaar samen gewoont maar door clb enzo moest ik terug gaan wonen bij mijn ouders mijn vriend is dan mee gegaan dit hebben we 3-4maand vol gehouden en er was ruzie tussen mijn vader en vriend en nu is mijn vriend terug bij zijn ouders en ik bij die van mij alleen dit hou ik niet lang meer vol en wil terug zoals vroeger met mijn vriend wonen :|

Elin3 15-01-2017 19:37

Dat een meisje van 16 al met haar vriend samenwoont is niet heel gebruikelijk. Je ouders zijn nog in veel opzichten verantwoordelijk en aansprakelijk.

Zouden er manieren zijn om het thuis wonen iets prettiger te maken?

Waarom ben je precies niet gelukkig bij je ouders thuis? Zorgen ze slecht voor je? Kom je iets tekort?

Anonymous John 16-01-2017 00:45

Lijkt dat ze bezorgd zijn. Misschien dat je schoolprestaties er onder lijden, of dat je vriend een foute knul is?

Verder, 21 / 2 + 7 = 17.5, dus jij bent te jong voor hem. Je ouders zullen vast ook bekend zijn met die berekening. :P

shana1204 16-01-2017 15:24

mensen... thuis is het echt geen gewone situatie...
elke dag is er ruzie ookal is mijn vriend er niet...
en ik heb al 2j een relatie met hem... sorry maar voor ons is dit wel al lang...
bij mijn ouders heb ik continu stress en maagpijn ben ik bij mijn vriend dan ben ik zo ontspannen als iets... mijn vraag is of ik alleen kan gaan wonen met hem zonder mijn ouders hun toestemming of niet...
ik moet mijn ouders niet... ze hebben al teveel gedaan dat niet goed is in het verleden....

Binkyboy97 16-01-2017 16:01

Kan niet zo 1.2.3, moet je Volgensmij met jeugdzorg regelen.

Edit. Misschien moet je je er gewoon bij neerleggen en proberen de situatie thuis beter te laten worden door met je ouders in gesprek te gaan en het op te lossen, dat zal je en nu heel erg helpen maar later zeker ook.

Dekaloog 16-01-2017 16:02

Wat is het CLB? En waar woonden jullie eerst, waar betaalden jullie bijvoorbeeld de huur van?

vliegerschool 17-01-2017 14:22

Citaat:

Anonymous John schreef: (Bericht 34299499)
Verder, 21 / 2 + 7 = 17.5, dus jij bent te jong voor hem. Je ouders zullen vast ook bekend zijn met die berekening. :P

Als je waarde hecht aan zo'n formule raad ik je aan vooral niet naar Vier handen op één buik bij BNN te kijken vanavond... :P :P

Heer Wil 17-01-2017 16:29

Dat wordt lastig. Je ouders hebben nog verantwoordelijkheid over je en kunnen jou als vermist opgeven. Ik weet niet precies wat er dan gebeurt. Wellicht wordt je door de politie uiteindelijk naar huis gebracht, maar het kan ook zijn dat ze komen kijken of alles goed gaat en weer vertrekken. Ik denk in dit geval dat je weer naar jouw ouders wordt gestuurd aangezien je vriend al 19 is en dus meerderjarig. Verder kun je natuurlijk de hele dag naar hem toe zonder daar last van te hebben. Als hij een woning huurt/koopt kan hij jou daar altijd uitnodigen. Jouw handtekening op een huur-/koopovereenkomst gaat toch niets toevoegen aan de kans op een huis gezien jouw leeftijd.

vivian777 17-01-2017 18:30

ik zou hier mee proberen te leven en als je 18 bent mag je doen wat je wil :)

shana1204 17-01-2017 21:44

het clb helpt me door te praten enzo en dat levert niets op.
en ik heb 1jaar bij mijn vriend gewoond die betaalde de huur van zijn werk.
ik zou het graag terug hebben zoals het was...

Anonymous John 17-01-2017 22:18

Citaat:

vliegerschool schreef: (Bericht 34300261)
Als je waarde hecht aan zo'n formule raad ik je aan vooral niet naar Vier handen op één buik bij BNN te kijken vanavond... :P :P

Lol bedankt voor de tip. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.