Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   UnrealEd ==> wp's (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=192749)

tacidvs 21-08-2002 20:05

UnrealEd ==> wp's

Wie kan me helpen met het in orde krijgen van waypoints voor UT? Levels bouwen gaat nu aardig, 't is dat ik een stomme videokaart heb, maar die waypoints... :(

Hellracer 23-08-2002 12:16

euh ik heb wel iets maar dan moet ik het hier neer typen want ik ben de website kwijt waar ik de tekst heb gedownload. Moet ik de tekst hier neer zetten ??????????

Carn 23-08-2002 19:48

daar is geheid een tutorial over te vinden ergens

tacidvs 24-08-2002 11:15

Citaat:

Hellracer schreef:
euh ik heb wel iets maar dan moet ik het hier neer typen want ik ben de website kwijt waar ik de tekst heb gedownload. Moet ik de tekst hier neer zetten ??????????
graag

Punt is een beetje, dat ik de theorie die aangehangen moet worden wel vat, maar er gaat telkens iets mis bij het compilen ofzo. Ook als je levels van de makers bekijkt, blijkt dat die met zéér weinig wp's toekunnen, wat ik gek vind. Die bots komen vaak helemaal nergens bij mij.

Hellracer 24-08-2002 12:05

bedoel je een wp voor je zelf of voor de die bots???

tacidvs 25-08-2002 10:26

Als we het over 'waypoints' hebben, navigationpoints in de editor, vraag ik me toch af waarom je denkt dat ík die nodig heb :D Nee, voorde bots dus.

spawn again 27-08-2002 15:04

Voor assault?

Of bedoel je botpaths?

tacidvs 27-08-2002 16:13

OK

Ik probeer gewoon die achterlijke beesten aan het werk te krijgen, dat ze rondrennen en spul verzamelen. In DM/LMS.

spawn again 27-08-2002 19:36

Citaat:

tacidvs schreef:
OK

Ik probeer gewoon die achterlijke beesten aan het werk te krijgen, dat ze rondrennen en spul verzamelen. In DM/LMS.

Ok, ik weet de basic dingen van mappen af en dit is niet al te moeilijk. :)

Open het actor menu, ga dan naar PathNode. Die moet je in je map plaatsen (je weet wel hoe dat moet neem ik aan?). Als je er genoeg geplaatst hebt moet je even je map rebuilden. En dan de nodes aanzetten zodat je ze kan zien.
Rechtsklik op de viewport die je gebruikt (bovenste balkje, naast de T F S & icoontjes). Ga naar View > Show Paths. Dan zie je een bende lijnen in je viewport verschijnen. Die lijnen volgen de bots (powerups/wapens/ammo verbinden die lijnen ook zoals pathnodes). Zorg dat alles goed verbonden is en test hem met bots erin (gebruik evt. spectator mode om te kijken of je bots ergens vastlopen).

tacidvs 28-08-2002 12:10

hm, ik zal de bots een op godlike zetten, dan zijn ze ook stukken beweeglijker. Nog iets waar mijn levels onder lijden volgens mij, het zijn vaak kronkelende structuren, geen overzicht. De bots zien geen tegenstander en gaan lopen suffen. Dat word weer lekker werken...

Bedankt, dat van die lijntjes wist ik nog niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.