![]() |
Stoppen met opleiding als minderjarige
Hallo,
Ik ben 17 jaar en heb momenteel erg last van psychische problemen. Op school loopt het daardoor ook niet lekker, ik kan me zeer slecht concentreren en spijbel heel vaak omdat ik geen band heb met klasgenoten. Nu wil ik dus stoppen met deze opleiding, maar kan ik dat zomaar doen en na de zomervakantie weer naar een andere opleiding gaan? |
Mogelijk zou je om medische redenen wel tijdelijk kunnen stoppen met school, maar daarvoor zal je wel eerst die psychische problemen moeten bespreken met je huisarts (en eventueel een maatschappelijk werker of psycholoog).
|
Ik zou even naar je mentor of opleidings manager gaan en vragen wat de opties zijn. Anders zou je eventueel ook met leerplicht in gesprek kunnen en uitleggen wat er precies is en zou je misschien vrijstelling kunnen krijgen.
|
Ik loop al bij een psycholoog, al een jaar maar ben er helaas meer op achteruit gegaan dan vooruit. Door al dat spijbelen heb ik binnenkort ook een gesprek met de leerplicht en zal ik dit zeker ook vertellen..
|
Citaat:
|
Beide, ik had hiervoor deeltijdbehandeling maar dat werkte niet. Nu loop ik 1x in de week bij pyscholoog maar daar heb ik ook geen vooruitgang gemerkt. Daarnaast krijg ik meer last van mij psychische problemen met als gevolg dat er meer bij komt kijken, zoals moeilijk contact leggen en dus heel erg eenzaam voelen.
|
Stel je je wel helemaal open voor de behandeling?
|
Ja dat zeker, wil er graag van af. Maar deze therapeut heeft een halfjaar niks gedaan en nu eindelijk begint ze met haar emdr, waar ze halfjaar geleden mee zou beginnen.. Dus ik hoop dat het nu wel wat opschiet
|
Ik hoop het ook voor je. Succes ermee!
|
Als ik vrijstelling zou vragen, stopt mijn reisproduct (studentenov) dan ook? Aangezien ik die wel weer nodig heb om naar m'n werk te kunnen..
|
Als je je uitschrijft bij de onderwijsinstelling ben je even geen student meer en verlies je inderdaad ook je recht op studentenreisproduct.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55. |