Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Chinese invasie Amsterdam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=192832)

Derk 21-08-2002 21:03

Chinese invasie Amsterdam

Zag vanavond op netwerk dat er nogal wat chinezen naar Amsterdam komen. Omdat de welvaart daar in een rap tempo groeit gaan steeds meer chinezen op vakantie. Amsterdam schijnt een van de populairste bestemmingen te zijn bij de Chinezen.

Volgens een expert op het gebied van toerisme is het zeer goed mogelijk dat er binnen vijf jaar 1500 (!!!) bussen vol chinezen per dag in het hoogseizoen naar Amsterdam komen.

goede of slechte business??

http://www.smilies.nl/groot/china.gif http://www.smilies.nl/groot/chinese.gif

REIE 21-08-2002 21:10

Al schijnen de Chinezen niet in alle opzichten zo beschaafd te zijn als wij - al zijn ook geen Britse hooligans- , de toerisme-industrie zal wel blij zijn met meer inkomsten.

REIE

tacidvs 21-08-2002 21:41

Hm, onzinstatistiek voor bij de borreltafel zonder bron: Als India 2% rijker wordt, zitten alle vakanties overal voor de komende 20 jaar volgeboekt.

nog meer on-nieuws

McCaine 21-08-2002 21:46

k Heb het ook gezien. Er werd bij Netwerk wel erg op gerekend dat veel Chinezen naar Nederland zouden gaan. een van die lui zei dat ongeveer 150 miljoen Chinezen geld hebben om te reizen. Dat is ongeveer 11,5%. Denken dat daarvan ongeveer 1% naar Amsterdam alleen zou komen, zoals ze zeiden, lijkt mij wat optimistisch.

twiety 21-08-2002 23:14

Leuk joh, een spleetoog met een joint op. Dan lijkt het net of ze hun ogen helemaal dicht hebben. :D :o

Stff 21-08-2002 23:26

Citaat:

McCaine schreef:
k Heb het ook gezien. Er werd bij Netwerk wel erg op gerekend dat veel Chinezen naar Nederland zouden gaan. een van die lui zij dat ongeveer 150 miljoen Chinezen geld hebben om te reizen. Dat is ongeveer 11,5%. Denken dat daarvan ongeveer 1% naar Amsterdam alleen zou komen, zoals ze zeiden, lijkt mij wat optimistisch.
als 'koen immitator' moet je wel kunnen typen, ZIJ met IJ? :confused:

maar ff ontopic, zal wel weer veel geld int laatje brengen, niet verkeerd dus (y)

Balance 21-08-2002 23:40

waarom niet? goed voor de toerisme toch?
hoewel het de komende jaren wel handiger zou zijn als al die chinezen naar tsjechië gaan, ivm het aantal toeristen daar wat volgend jaar waarschijnlijk aanzienlijk lager zal zijn, terwijl men het daar dan juist nodig heeft... :(

maar voor nederland is het natuurlijk goed! en wat maakt mij het nou van welk land die toeristen afkomstig zijn?

McCaine 22-08-2002 00:02

Citaat:

Stff schreef:
als 'koen immitator' moet je wel kunnen typen, ZIJ met IJ? :confused:
Oeps. Ben ook wel een beetje gestressed vandaag. k Zal het ff editen.

stella 24-08-2002 19:24

[QUOTE]Derk schreef:
[B]Zag vanavond op netwerk dat er nogal wat chinezen naar Amsterdam komen. Omdat de welvaart daar in een rap tempo groeit gaan steeds meer chinezen op vakantie. Amsterdam schijnt een van de populairste bestemmingen te zijn bij de Chinezen.

Volgens een expert op het gebied van toerisme is het zeer goed mogelijk dat er binnen vijf jaar 1500 (!!!) bussen vol chinezen per dag in het hoogseizoen naar Amsterdam komen.

goede of slechte business??

haha vet!
en waarom zou dat slecht zijn?

BBEM 24-08-2002 19:54

waarom moeten al die stomme spleetogen en al die duitsers zo nodig in ons land op vakantie en dan meteen met zulke grote getalen tegelijk.

UnknoWn EntiTy 24-08-2002 19:57

Citaat:

BBEM schreef:
waarom moeten al die stomme spleetogen en al die duitsers zo nodig in ons land op vakantie en dan meteen met zulke grote getalen tegelijk.
slaat ook weer nergens op....

ga je mond spoelen

Conan the Librarian 24-08-2002 20:18

Citaat:

Derk schreef:

Ga es uit van 50 man per bus, 1.500 bussen per dag... dat betekent dat er 2.250.000 Chinezen per maand in het hoogseizoen naar Amsterdam gaan?

Lijkt me behoorlijk veel. :confused:

UnknoWn EntiTy 24-08-2002 20:25

Citaat:

Conan the Librarian schreef:

Ga es uit van 50 man per bus, 1.500 bussen per dag... dat betekent dat er 2.250.000 Chinezen per maand in het hoogseizoen naar Amsterdam gaan?

Lijkt me behoorlijk veel. :confused:

1 miljard gedeeld door 2.25 miljoen.... dat is 444 maanden oftewel 37 jaar voordat we ze allemaal gehad hebben ;)

gaat aardig druk worden.... ergens klopt iets niet :p

Conan the Librarian 24-08-2002 20:32

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
1 miljard gedeeld door 2.25 miljoen.... dat is 444 maanden oftewel 37 jaar voordat we ze allemaal gehad hebben ;)

gaat aardig druk worden.... ergens klopt iets niet :p

Hopelijk blijven ze niet al te lang. :o :D

Iotje 25-08-2002 10:53

Citaat:

BBEM schreef:

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Gatara 25-08-2002 11:00

Citaat:

BBEM schreef:
:rolleyes:
Waarom moet jij in godsnaam een andere stad of dorp in Nederland bezoeken? Of in godsnaam naar het buitenland op vakantie gaan? :rolleyes:

Moist 25-08-2002 11:28

Als die getallen idd kloppen, kan het wel eens een probleem worden. We moeten gewoon afwachten óf het ook echt klopt; waarschijnlijk is het gewoon een beetje overtrokken.

Aan de andere kant... waarom zou dat een probleem zijn? Omdat Amsterdam dan te vol zou worden ja. Maar zolang er geen hotels bij komen is het toch nog wel in de hand te houden??

stella 25-08-2002 18:57

Citaat:

Moist schreef:
Als die getallen idd kloppen, kan het wel eens een probleem worden. We moeten gewoon afwachten óf het ook echt klopt; waarschijnlijk is het gewoon een beetje overtrokken.

Aan de andere kant... waarom zou dat een probleem zijn? Omdat Amsterdam dan te vol zou worden ja. Maar zolang er geen hotels bij komen is het toch nog wel in de hand te houden??

nou, volgends mij zijn chinezen toch wel dé bevolkingsgroep die het minste overlast zullen brengen hoor.
ik denk dat minder dan een kwart van dat aantal nederlanders in spanje veeeel meer overlast brengen aan de spaanse bevolking dan dit hele aantal chinzen in nederland.

Aegishjalmur 26-08-2002 00:05

veel Aziatische toeristen die richting Europa maken (net als Amerikaanse toeristen) vaak 'een rondje Europa'

als Amsterdam (en de rest van Nederland) veel Chinese toeristen trekt is denk ik geen probleem,

als er echt zoveel Chinezen naar Nederland gaan komen, zou dit
waarschijnlijk eerder gunstig voor Nederland zijn, want de mensen die zo'n vakantie kunnen betalen, zullen de mensen zijn die daar in die iets hogere middenklasse leven, misschien een eigen bedrijfje hebben,
als zij dan willen exporteren zullen ze misschien ook aan nederland denken, en omgekeerd kunnen nederlandse bedrijven dan misschien ook ietsje gaan profiteren van een markt met meer dan 1 miljard mensen

Sommetje 27-08-2002 14:39

je wilt toch niet echt zeggen dat je het echt vreest. Ik geloof best dat de welvaart in China stijgt en de mensen daar zullen ook best vaker en verder op vakantie gaan. Maar ze gaan toch echt niet met zijn allen naar Nederland toe.

Derk 30-08-2002 22:19

Citaat:

Sommetje schreef:
je wilt toch niet echt zeggen dat je het echt vreest. Ik geloof best dat de welvaart in China stijgt en de mensen daar zullen ook best vaker en verder op vakantie gaan. Maar ze gaan toch echt niet met zijn allen naar Nederland toe.
niet met zijn alle nee, maar al gaan er maar een op de duizend chinezen, dan is dat nog 1,2 miljard/100= 1200000. 1,2 miljoen chinezen (per jaar dan he) is toch nog behoorlijk veel.

eztah 04-09-2002 18:20

slechte business.

Amsterdam is al totaal overspoelt door toerisme.

Ramptoeristen.

Scandinavia 21-10-2002 23:07

Geen slechte zaak is het. We should say "Welcome to Holland". Btw. Chinezen zijn nette mensen hoor, beleefd en vriendelijk.

UnknoWn EntiTy 21-10-2002 23:51

Citaat:

Scandinavia schreef:
Geen slechte zaak is het. We should say "Welcome to Holland". Btw. Chinezen zijn nette mensen hoor, beleefd en vriendelijk.
oeh, generalisatie! :eek:

MissCzechMeOut 22-10-2002 14:15

Citaat:

linda85 schreef:
waarom niet? goed voor de toerisme toch?
hoewel het de komende jaren wel handiger zou zijn als al die chinezen naar tsjechië gaan, ivm het aantal toeristen daar wat volgend jaar waarschijnlijk aanzienlijk lager zal zijn, terwijl men het daar dan juist nodig heeft... :(

maar voor nederland is het natuurlijk goed! en wat maakt mij het nou van welk land die toeristen afkomstig zijn?

Waarom zullen de toeristen minderen in tsjechie? als het vanwege de overstromingen is is het onzin aangezien die elders ook voorkomen, Praag is nog altijd volop in trek voor de cultuur aanbidders maar ook voor de jongeren dus zie er het probleem niet zo in. Geld kunnen ze altijd wel gebruiken.

Sommetje 22-10-2002 15:35

Citaat:

Derk schreef:
niet met zijn alle nee, maar al gaan er maar een op de duizend chinezen, dan is dat nog 1,2 miljard/100= 1200000. 1,2 miljoen chinezen (per jaar dan he) is toch nog behoorlijk veel.
Eén op de duizend lijkt mij ook nogal overdrijven. We zijn maar een klein landje dat in de grote wereld niet erg meetelt.

Sommetje 22-10-2002 15:37

Citaat:

Scandinavia schreef:
In ieder geval niet bij mij in de winkel. Ze zetten nooit iets netjes terug en alle dozen gewoon op de grond (en dat mag ik dan lekker opruimen). Nee, laat ze maar niet komen, maar het zal toch niet zo storm lopen.

Alex 23-10-2002 23:34

Hmm ik doe een opleiding engelstalige bedrijfseconomie en in het propedeuse jaar is ongeveer 40% Chinees. Maar niks dan goeds over ze hoor :)

UnknoWn EntiTy 23-10-2002 23:54

Citaat:

Sommetje schreef:
In ieder geval niet bij mij in de winkel. Ze zetten nooit iets netjes terug en alle dozen gewoon op de grond (en dat mag ik dan lekker opruimen). Nee, laat ze maar niet komen, maar het zal toch niet zo storm lopen.
DAt doen alle Nederlanders, Turken, Marrokanen, Antillianen, Engelsen en Sri Lankanen bij ons in de winkel ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.