![]() |
Wat eten we vandaag? #2
Deel 1
Daantje_0705 52 Abby. 43 Kristaco 30 Uitwaaien 29 Elin3 28 Holland Oates 26 Tigerly 24 Little Phoebe 24 Positive mind 24 Miekepieke 20 Enilorac 19 Loezzel 18 spawn again 16 bloodyb 16 Penolopepop 13 WolterB 13 Mr Soija 12 Ieke 12 deadlock 11 Kikaa* 8 zoef de haas 6 Mema 6 Snebbeltje 5 Fitematrulle 5 Miekje* 5 Yne 5 Michael 4 Pr0xy 4 neardo 3 Binkyboy97 3 RDLF 2 Smaug 2 flyaway 2 x-sparerib-x 1 zion_temp 1 Axel11 1 gansmeeuwaal 1 Annewib 1 Mark52 1 Vlerkje 1 ecnelis 1 Klovorhop 1 ThaMurz 1 Carn 1 |
Een broccolistamppot op basis van cassave en zoete aardappelen. Met verse knoflook, gember, komijnekaas en geitenkaas.
|
Rijst met biefreepjes in rode kokoscurry met rode ui, worteltjes, peultjes en zoete aardappel
|
Jos maakt kip siam vanavond.
|
Kip krokant Mexicaans, rösti en broccoli
|
In 2002 (ook ik woonde thuis) had ik nog nooit afhaal of kant-en-klaar (m.u.v. frituur en lahmacun) op. At meestal cabo-voer, soms Italiaans. Toen nog 1-3 x per week verse vis. At ook de hele dag door fruit/komkommer/tomaat.
|
Ik eet opeens bij fizzle vanavond en we eten spaghetttttiiiiiiiii.
|
Ik wou eigenlijk eens chili mac & cheese maken, maar ik heb gister al noedels op met rundvleesch, dus mss vandaag maar effe geen pasta met rundvleesch (en kneiterveel kaas).
Dan maar sjikken toenait met notenrijst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pizza Tonno van Dr. Oetker.
|
Ravioli gevuld met spinazie en ricotta, tomaatjes, pesto en rucola en ciabatta erbij
|
Citaat:
Citaat:
|
Mijn zusjes koken een driegangen diner en het ruikt heel lekker, maar ik heb nog geen idee wat het gaat worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat grappig, jullie eetverhalen uit 2002. Ik voel me nu wel echt een jonkie :bloos:
Ik at sucade en andijvie |
Krokante kip burgers met spinazie, avocado, tomaat, rode ui en bbqsaus
|
Gisteren was uiteindelijk:
Gegrilde coquilles met knoflook/noten-olie Lamsrack met honing/tijm-saus, pastinaak- en zoete aardappel-frites uit de oven en salade met granaatappel en verse tuinboontjes En toen een mislukt toetje :p wat een citroencrème met geroosterde koekjes en amandelen als bodem en framboosjes on top Vandaag weer gewoon normaal :p Groentensoep met kaas/ui-brood. |
Linzensoep!
|
IK WIL AARDAPPELPUREE
maar niemand wil het maken :'( |
Wil ik best hoor!
|
:eek: Zondag? :yeah:
|
We daten en eten zaterdag toch? :bloos:
|
Oh jah, 25e! 15:00 toch?
|
Jij zei 14 op het station. Maar 15 kan ook
|
14:00 kan ook hoor :o Heb het uit m'n hoofd opgelepeld en niet in m'n agenda gekeken :D
|
Ik heb eindelijk de chili mac & cheese gemaakt, en oh my lordy, het was zo goeeeed. *kwijl*
(Gehakt, ui, knoflook, tomaat, groene pepers, pasta, melk, cheddar en roomkaas. UNF) |
Wow, ja er kan natuurlijk gewoon gehakt bij :lisa:
|
Eigenlijk smaakt het een beetje naar die chili cheeseburgers van de BK. Maar dan beter.
|
Citaat:
|
Wij hadden Mac&cheese met de truffelpesto die ik van sinteradmin had gekregen!
|
Ik had een groente-ei prutje, was lekker
|
Ik had vandaag bami met een gebakken eitje.
|
Citaat:
|
Gisteren aten we verse tomatenpaprikasoep met pesto en daarna pannekoeken :bloos:
Vanavond eten in een sterrenrestaurant *o* |
Whatever the crew catering is cooking up!
|
Ik wil tomatensoep maken
|
Ik wil een witlofovenschotel maken :o
|
Ik eet al de hele week slecht vanwege eten op werk en verhuizen. Hopelijk kan ik vanaf maandag weer gezond koken! Heb daar enorm behoefte aan!
|
Citaat:
|
Ik ging tomatensoep maken maar toen ontplofte de tomatenpuree en was mijn halve keuken rood :'(
De soep was uiteindelijk nog wel okee maar niet helemaal wat het had moeten worden, was ook de wortel weer vergeten. |
Wat is jouw recept, daantje?
|
Knoflook en prei klein snijden en bakken in olijfolie (ik kan niet tegen ui, daarom prei), tomatenpuree toevoegen en even meebakken, tomaten in kwarten snijden, wortel schoonmaken en in stukken snijden, toevoegen en even meebakken, beetje bloem erover strooien, water en bouillon toevoegen tot alles net onder staat, aan de kook brengen, tien minuten laten koken of tot de groente zacht is, pureren. Eventueel soepballetjes toevoegen en gaar koken (ongeveer tien minuten), provencaalse of Italiaanse kruiden toevoegen, beetje tabasco en flink wat versgemalen peper, naar smaak zout of juist een beetje suiker of honing. Eventueel een laurierblaadje mee laten koken maar die eruit halen voor je gaat pureren.
|
Het werd een pasta met rode saus, geroosterde paprika en kleine garnaaltjes en een volkoren pasta met pompoen en gele paprika en een amaaaaaaazing chocolade taart met hazelnoten.
|
Ik at een zielige nasi met vegetarische kipstukcjes, groene paprika, ui en basmati rijst, want dat had ik allemaal nog liggen. :o
|
Sperziebonen, ui, kip, paprika, champignons, sambal, knoflook, tomatenpuree+ketjap, mie, ei, pinda's
|
Wij hadden Thais besteld en dat was heerlijk <3
Vanavond eten we waarschijnlijk iets op Schiphol want we gaan naar Napels!! *O* |
Restaurant was fantastisch :o
Vanavond eet ik waarschijnlijk friet speciaal gezien carnaval :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59. |