![]() |
Samen wonen met vrienden
Ik ben van plan om met vrienden te gaan samen wonen. Al duurt dit nog zeker 2 jaar lijkt het mij wel handig om te weten wat er allemaal bij komt kijken en wat jullie ervaringen daarbij zijn. Zelf hebben we al wat onderzoek gedaan naar prijzen van huurhuizen we kwamen ongeveer op €200 uit. Mijn belangerijkste vraag is eigenlijk dan toch wel worden huurhuizen aan studenten verhuurt en kan je om een of andere manier nog geld aanvragen omdat je een student bent. Alvast bedankt
|
Niet op de manier die jij wil. Meestal. Heel soms. Ze zijn er steeds minder happig op in ieder geval.
Met drie man in een gemiddeld huis zit je rond de 400 euro per persoon per maand. |
Maar als ik bijvoorbeeld een huis zou vinden voor €1000 die ik dan deel met vier vrienden dan zouden ze dat huis gewoon aan ons verhuren of doen ze dat liever niet omdat we studenten zijn?
|
In Rotterdam kan je niet zomaar met meer dan twee niet-verwante personen een huis huren, dan moet je een woonvereniging oprichten en daarmee een huurcontract aangaan. Misschien is dat in andere gemeenten ook.
|
Citaat:
Maar als jij denkt dat een huis waar je €1000,- per maand aan huur aan moet betalen ook dat bedrag kost heb je het echt fout. Als het een woonhuis is wat niet in een complex zit dan heb je nog energiekosten en internet. Dat heb je trouwens in appartementencomplexen ook. En jullie gaan overal altijd alle lichten en ramen openlaten én vergeten de verwarming uit te zetten. En natuurlijk niet het koffiezetapparaat uitzetten nadat je klaar bent. Even naar de supermarkt? Kan je best de stereo aanzetten of de oven alvast voorverwarmen toch? Dus reken het eerste jaar maar op een flinke stroom- en gasrekening. Minimaal 100,- per persoon. |
Citaat:
|
Wat je bedoelt is; dat mag niet van de woningcorporaties. En dan durf ik te zeggen dat het misschien niet eens een probleem hoeft te zijn in de vrijesectorwoningen van de corporaties.
|
Meer dan twee personen. Wij huurden van een particulier.
|
Je kunt ook anti-kraak gaan wonen. Er zijn sites waar je gegarandeerd voor minimaal >3 maand kunt wonen. Dan woon je vaak goedkoop en zijn ze juist op zoek naar studenten.
|
Hoi fappelsapman,
Als je wilt weten wat er allemaal bij komt kijken op financieel gebied als je op jezelf gaat wonen, kun je ook eens op deze website kijken: http://scholieren.nibud.nl/18-jaar-e...elf-wonen.html Succes! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31. |