![]() |
Laptips
Ik schaam me ook voor de titel, ja. Vooral gezien mijn formele voorbeeldfunctie.
Maar goed, ik heb mijn Packard Bell laptop al zes of zeven jaar en hoewel hij nog in relatief goede vorm is is hij groot, onhandig om mee te nemen en relatief langzaam. Zelfs Indesign of Word opstarten duurt minuten in plaats van seconden. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe laptop! Ik ben bijna jarig dus ik kan nu fijn om geld bedelen bij familie. Wat ik in elk geval moet kunnen: -Tekst bewerken -Adobe programma's runnen -simpele videosnijprogramma's bedienen -het internet gebruiken -Hem relatief makkelijk meenemen Wat fijn zou zijn: -games spelen Mijn huidige laptop heeft een 21" scherm en dat is me echt te groot, maar ik wil geen microlaptop. Het hoeft ook geen touchscreen te hebben. Ik wil minimaal 400, maximaal 700€ uitgeven aan een nieuwe laptop. Ik wil geen apple. Kom maar binnen met de goede en slechte raad! |
https://tweakers.net/pricewatch/4741...30019794).html
https://tweakers.net/pricewatch/5537...0sw0037mh.html https://tweakers.net/pricewatch/6561...vw-dm059t.html Wat je wil. Geen van deze zijn slecht. Kleine verschillen onderling wellicht de moeite waard uit te zoeken. De Medion heeft SSD+HDD maar een iets tragere videokaart t.o.v. de Asus. De Lenovo heeft 'slechts' 256GB SSD en een videokaart waar ik niet van weet hoe deze zich verhoudt tot de andere twee, waar de Asus wel de rapste videokaart heeft tussen de Medion en Asus. Het ligt een beetje aan hoe 'hard' je wil gamen, I guess. |
Oh, kak, 100 euro boven je budget 'geschoven' met de slider op de Pricewatch van Tweakers. Nou ja, rinse & repeat kan je ook zelf wel als dit onoverkomelijk is :P
|
Dankjewel! :lief:
|
Ik kijk zelf ook even op tweakers! Goeie
|
SSD :lief:
|
Wat is SSD?
|
Citaat:
(Ik heb wel een kleinere schijf gekocht, 256 GB, omdat ze dus wat prijziger zijn/ waren, maar tot nu toe red ik het daar prima mee zolang ik niet jaren aan beeldmateriaal op mijn laptop laat staan.) |
Een niet-mechanische harde schijf. (Solid State Disk)
|
Ik heb nu een disk van 400GB maar ik gebruik daar nu, inclusief al mijn games en foto's en video's en geluidsmateriaal, nog geen 200GB van. Dus ik denk dat ik het ook prima red met een schijf van 256GB.
|
Acer is in die prijscategorie goed en schappelijk tegenwoordig. Je hebt dan wel een wat zwaardere laptop maar ach.
|
Ik zit nu op deze twee te kijken, omdat Deadlock zei dat Acer goed was. Maar ik snap niet alle specs en wat ik eraan heb.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/560205;658827/ |
Die linker kan je zelfs bijna alle nieuwste games nog mee spelen. De resolutie is prima (kleiner dan 1080p vind ik niet bruikbaar en deze heeft keurig 1080p).
Ik denk dat je daar wel 5 jaar plezier va hebt. |
Die rechter is trouwens duurder want lichter en platter. Maar dus ook niet echt iets anders dan flash games.
|
Sorry ik zei duurder want dat is hoe ik het ervaar. Kleinere laptops zijn duurder om te maken, daarom krijg je minder voor hetzelfde geld. Daarom zei ik duurder maar er zit echt veel minder in dan in de linkerlaptop.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar euh, The Sims 4 kan nog prima? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
de intergrated GPU's zijn echt zo slecht niet meer. Sure, alle settings op maximaal + minimaal full-HD zal vaak niet lukken, maar je kan er echt prima mee gamen, en games zoals LoL draaien er uitstekend op. |
ik zou overigens voor een wat recenter model gaan met een Kaby Lake i5 er in, die prijzen zijn in principe allemaal vrij gelijkwaardig. Iets zuiniger, betere iGPU en ook betere support als het gaat om video encoding/decoding.
Zoals deze |
Citaat:
Toch zou ik voor die 15,6" gaan, schermgrootte v resolutie. Scaling is op niet Apple-apparaten echt volledig bagger. |
Citaat:
|
De heftigste game die ik speel is sims 3, verder doe ik dingen als don't starve en anno. Die zijn niet heel heftig.
|
Er is een nieuwe Anno!
|
Ik heb laatst mijn laptop (Asus K73E) maar eens voorzien van 8GB RAM en 'n EVO 850 (512GB). Nohh, dat speed.
|
Ja er is hier echt een nieuwe upgrade nodig. Mijn meest recente laptop is van juni vorig jaar. De oudste is deze, 3 jaar en een week. En ik loop tegen de 32GB aan met enige regelmaat. Op naar 64 dus.
HDD heb ik al jaren geen issue meer mee. |
M'n laptop thuis gebruik ik eigenlijk niet eens heel zwaar. Maar dat extra geheugen is wel prettig voor de tragedie dat ik toch een Windows 10 moest Virtualboxen voor wat poker clients die zich onder geen beding laten Winen, for fuck's sake. Ook afscheid moeten nemen van KaOS, want Wine bleek daar niet beschikbaar op (louter 64-bits OS) :bob:
|
Citaat:
|
Citaat:
VM's <3 En VirtualBox zou ik zelf niet gebruiken omdat Oracle. Dan maar naar Dell. |
Mja, ben geen fan van Oracle maar VirtualBox vind ik wel een mooi produkt (in dat kader snap ik wel dat Oracle het gekocht heeft) en het werkt eigenlijk exact zoals ik wil. Als ik nog eens tijd over heb ga ik andere hypervisors proberen, maar vooralsnog geen reden VirtualBox aan de kant te schuiven :o
|
Oracle heeft VirtualBox 'erbij gekregen' ;) Ze gingen volgens mij vooral voor de hardware tak en uitschakelen concurrentie. Was het niet ook OSS toen Sun het nog maakte?
|
Citaat:
|
Ik heb 1404 er hier trouwens op staan, maar al een tijdje niet meer gespeeld.
|
Neuh, daar heb ik nog wel een Acer voor uit 2001.
|
Citaat:
|
Neuh, die dachten dat ze wel ff de nieuwe VMware konden worden destijds met dit.
|
Citaat:
|
Huhu, ik dacht dat je Lapras bedoelde :P
|
Acer aanbevelen. Manmanman.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft er iemand nog behoefte aan een goedwerkende Acer uit 1997 trouwens? Is Windows 98 compatible.
|
Ik heb nog een Toshiba uit 1996. Heel compact ding ook.
|
Dit is hem geworden! Ik ga hem morgen halen! https://tweakers.net/pricewatch/6517...specificaties/
|
Lenovo (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14. |