![]() |
4 Havo naar MBO4
Hi,
Ik ben een 18 jarige leerling uit 4 Havo die graag naar het MBO4 wilt om de Applicatie Ontwikkelaar te volgen, na het afronden van die studie wil ik weer verder naar het HBO. Nou heb ik al het een en ander besloten (mijn keuze staat vast), maar vroeg ik me af wat ik tot die tijd moet doen aangezien mijn studie waar ik voor gekozen heb pas in augustus begint. Na de zomervakantie dus. Ik heb het besproken met mijn mentor maar helaas kent hij de regels niet zo goed, vandaar dat ik het hier vraag mocht er iemand zijn die het misschien wel weet of raad heeft. Is er een mogelijkheid dat ik niet meer naar school hoef, en bijvoorbeeld een cursus of dergelijke kan volgen zodat ik alvast een kleine start heb voor mijn studie en hierdoor ook geen problemen mee kan krijgen van leerplicht? Ik vind het namelijk zinloos als ik dit schooljaar nog moet "afmaken" terwijl ik zelf al zeker ben dat ik toch naar het MBO4 wil, ik sta geen onvoldoendes op dit moment. Ik ben al van plan om leerplicht zelf te bellen om hierover te praten, maar als ik het antwoord ook hier kan krijgen dan zou dat super top zijn *O* Bedankt alvast!! |
Je hebt geen leerplicht meer maar kwalificatieplicht. In principe is het aan je huidige school. Ik weet niet helemaal zeker of de directeur gehoord niet worden door de onderwijsinspectie maar dat zou een optie kunnen zijn.
Ik zou het onverstandig vinden om nu te kappen. Statistisch gezien heb je meer kans om te slagen in wat je wil als je niet zo'n lange pauze van school neemt. |
Citaat:
|
Waarom via het MBO4 naar het HBO als je HAVO niveau aankan zonder op dit moment onvoldoendes te staan. En welke opleiding wil je na het MBO gaan doen?
|
@ Brands: mijn schoonzusje is ook van de havo, via het mbo naar het hbo gegaan. Ze is heel erg dyslectisch en het lukte haar niet om haar havo eindexamen te halen, ze is met een overgangsbewijs naar het mbo gegaan, daar haar diploma gehaald en uiteindelijk hbo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06. |